Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kupując w sieci - pamiętaj o swoich prawach

Zakupy w sieci kuszą coraz więcej osób. Nic dziwnego, za pomocą internetu dzisiaj możemy kupić niemal wszystko i to bez wychodzenia z domu. Osoby, które korzystają z tej formy zaopatrywania się wymieniają zazwyczaj więcej plusów niż minusów zakupów online. 

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzenie, że handel w sieci rozwija się niezwykle dynamicznie. Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce funkcjonuje około 10 tysięcy sklepów internetowych. Z ich ofert korzysta trzy czwarte użytkowników sieci. Niestety chociaż zakupy dokonywane przez internet są dla nas bardzo wygodną alternatywą niosą za sobą również wiele niespodzianek. Nie zawsze przyjemnych.

- Wylicytowałam na jednej z internetowych aukcji telefon. Niestety po otworzeniu przesyłki okazało się, że towar jest niezgodny z opisem. Telefon kosztował 350 złotych, a koszt przesyłki wyniósł 35 złotych. Mogłam zwrócić towar, ale znowu musiałam zapłacić za przesyłkę. Tym sposobem byłam już do tyłu 70 złotych
– mówi Iwona Marek z Cieszyna – wyleczyłam się na jakiś czas z zakupów przez internet. Idąc do „realnego" sklepu widzę towar, na miejscu decyduję, czy produkt mi odpowiada. Wiem też, gdzie ewentualnie mogę zgłosić się z reklamacją i nie ponoszę z tego tytułu dodatkowych kosztów. Wcześniej myślałam, że zakupy przez internet pozwolą mi zaoszczędzić parę groszy... rozczarowałam się...

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina – Kupując w sieci – pamiętaj o swoich prawach. -Bezprawne obciążanie kosztami w związku ze zwrotem zakupionego towaru, skracanie ustawowego terminu na złożenie reklamacji - to niektóre z praktyk przedsiębiorców zajmujących się handlem na odległość – informuje UOKiK. 

Zgodnie z prawem w przypadku zakupów przez internet, kupującemu przysługuje prawo zwrotu towaru w określonym terminie. Ponadto nie może być on obarczany dodatkowymi kosztami za rezygnację z umowy kupna-sprzedaży. Skorzystanie z tego przywileju możliwe jest w ciągu 10 dni od zakupu, jeśli złożymy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i odeślemy towar. Przedsiębiorca w ciągu 14 dni powinien zwrócić nam całą wpłaconą kwotę. Zgodnie z prawem, każda witryna zakupowa powinna umożliwiać klientom dokonanie korekty w przypadku pomyłki podczas składania zamówienia. Wśród niezgodnych z prawem praktyk zakwestionowanych przez UOKiK w ciągu ostatnich tygodni jest również podawanie błędnych informacji dotyczących reklamacji. 

Warto więc znać swoje prawa, bo oprócz rosnącej ilości sklepów rośnie również ilość składanych na nie skarg.

BsK

źródło: ox.pl
dodał: BSK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: