Mieczysław Szczurek o kampanii
19.09.2018 13:00
Moi Drodzy, skoro inni chwalą się na Facebooku założeniem komitetów wyborczych, to i ja muszę to w końcu zrobić - pisze na Facebooku Mieczysław Szczurek.
- Dlatego informuję, że razem z grupą doświadczonych samorządowców i ludzi, którzy chcą działać dla naszej społeczności, założyliśmy komitet wyborczy KWW Ruch dla Ziemi Cieszyńskiej. Jak sama nazwa wskazuje, dla nas liczą się wyłącznie Ziemia Cieszyńska i jej Mieszkańcy. Najważniejsze są dla nas czyny – nie słowa, dlatego będziemy robić wszystko, aby Mieszkańcy naszego powiatu właśnie po nich, a nie po pięknych wyborczych obietnicach oceniali naszą działalność. Kampanię wyborczą już rozpoczęliśmy i jest coraz bardziej widoczna. Wkrótce pojawią się bliższe informacje o osobach, które komitet założyły i startują pod jego szyldem, jak również o naszych planach i zamierzeniach - czytamy w poście.
(red)
Komentarze
26
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
2018-09-19 14:44:35
hanbes:
Panie Szczurek, to że oni chwalą się założeniem komitetów to chyba normalność ale żeby pochwalić się by pokonać te komitety trzeba mieć pewne osiągnięcia a Pan je ma..?
0
0
2018-09-19 15:20:43
zubermarek:
Wpierw wyremontuj Pan ulicę Głęboką którą za Pana kadencji została rozkopana. Jeździ się tam jak po polu ornym. Ciekaw jestem, że z tej inwestycji nie rozliczona Pana i pańskiej ekipy.
0
0
2018-09-19 17:05:57
Mach:
Po tym krótkim tekście, kandydata na burmistrza i jednocześnie kandydata na radnego powiatowego trudno coś generalnie spekulować na temat przedstawionego KWW Ruch dla Ziemi Cieszyńskiej. Jedno jest jednak pewne, sam szef komitetu nie wie dokładnie tak na prawdę czym chce się zająć- burmistrzowaniem, czy doradzaniem w powiecie. Nie bez znaczenia jest także ocena pracy w ośrodku pomocy, którym kieruje i za każdym razem chce na to miejsce powrócić gdy coś nie wyjdzie w planowanych założeniach. Trudno zatem powiedzieć czy kandydat tak na prawdę traktuje stanowisko zajmowane lub to, do którego aspiruje-a aspiruje do dwóch wybieralnych, oczywiście warunkowo poważnie. I to jest mój zarzut podstawowy. Dyrektorem Ośrodka Pomocy Społecznej został za sprawą Borewiczowej będąc wówczas bezrobotnym- co było nie lada zaskoczeniem bo niejako warunkiem koniecznym piastowania stanowiska dyrektorskiego było wykazanie się co najmniej 5 letnim stażem kierowniczym w podobnych placówkach. Oczywiście trzeba przypomnieć, że wcześniej pełnił funkcję burmistrza a także wice- starosty zastępując na tym stanowisku Pana Kożdonia, który także startuje do powiatu ale z KWW CRS, zatem Panom nie jest po drodze ze sobą i o swoich wzajemnych złych warunkach współpracy mówili bardzo krytycznie więc i w tym zakresie nie spodziewam się aby oczarowali nas Panowie KWW Ruch dla Ziemi Cieszyńskiej czynami. Raczej po radzie złożonych z takich działaczy będziemy spodziewali się uwiądu starczego i bezruchu za to aspiracje finansowe będą wygórowane- bo przecież zarabiali bardzo dobrze, potem w gminie objęli posady znacznie niżej wynagradzane więc tęsknota za dobrą płacą pozostała nie koniecznie natomiast tęsknili za efektywną pracą wykonując posady rentierskie. Z całą odpowiedzialnością mam tu na myśli osoby nr 1 i 2 tej listy KWW RdZC. c.d.n.
0
0
2018-09-19 17:26:07
Maria Tudor:
Machu - Mieczysław Szczurek nie kandyduje na burmistrza Miasta Cieszyna. Startuje tylko do RADY POWIATU CIESZYŃSKIEGO. Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje - https://wybory2018.pkw.gov.pl/pl/geografia/240300/dist_council/1. Pozdrawiam serdecznie.
0
0
2018-09-19 19:00:02
Mach:
Tak, masz rację. Zresztą wyklucza to ordynacja wyborcza, by urzędnik pełniący funkcje kierownicze w gminie wykonywał jednocześnie w niej mandat radnego. Musiał by się zrzec mandatu albo funkcji kierowniczej. Jeśli z tekstu tak wynika to sorry. Miałem tu na myśli czas miniony kiedy kandydował na burmistrza i obecny kiedy kandyduje jedynie do Rady Powiatu na co słusznie zwróciłeś uwagę. Sprostowanie jest jak najbardziej słuszne.
Skoro jednak KWW RdZC obstawia tylko powiat to czynów tam dla panów nr 1 i nr 2 z ich listy, tzw. "doświadczonych samorządowców" za wielkich się nie spodziewajmy. Głównie dlatego, że powiat ma znikome dochody własne i raczej otrzymuje znaczone pieniądze od wojewody lub państwa na z góry zadane cele. To zresztą dobrze- bo po sprzedaży dworca PKS, nie uda się już tym panom i paniom za dużo spier...ć , co najwyżej herbatkę lub kawkę kiedy zaczną debatować jaką delegację wysłać na inauguracje UTW lub kiedy będzie trzeba pooglądać dziury w drogach powiatowych i zerwać się do czynu ich załatania. Co zatem jeszcze Pan Szczurek z ekipą może dokonać jeszcze w powiecie? Raczej pozostałe rzeczy, które wcześniej stanowiły mienie powiatu już zostały sprzedane. Więc po jakich czynach nas do siebie przekona- chyba tylko po ilości spożytych napojów w czasie comiesięcznych obrad w RP. mam tu na myśli tylko napoje bezalkoholowe.
0
0
2018-09-19 20:46:26
bronek91:
„wyłącznie Ziemia Cieszyńska i jej Mieszkańcy”-cytat A wolność słowa tych mieszkańców np. w internetach? Gdzie jest teraz ta „totalna opozycja”→ jak się okazało raczej załgana? Gdzie są protesty opozycji w sprawie wolności mediów? Zatem proszę przywołać do porządku tych swoich kolegów i koleżanki z PO. Natomiast np. sprawa dworca w Cieszynie i PKS skutecznie udowodniła jak liczy się interes obywateli. //Zadbam o nasze sprawy//→ czyżby nie pod takim hasłem startował swego czasu Pana kolega z partii…. Jakie to były „nasze” sprawy stosownie udowodnił. Niestety PO poza populizmem nie ma nic sensownego do zaprezentowania… niestety…. Najwyższa pora przejść już do politycznej historii.
0
0
2018-09-19 21:29:21
dzdzownica:
bronek91 tobie już mózg całkowicie się wypuczył. Pan Burmistrz Szczurek nigdy nie był w PO i wcześniej startował ze swojego ugrupowania i teraz mam nadzieje że dostanie się do powiatu. Szkoda że nie startuje znowu na burmistrza bo po Macurze chyba tylko on może posprzątać.
0
0
2018-09-19 22:21:40
bronek91:
dzdzownica, cóż to za soczysty język. Może zachowasz konsekwencje i odniesiesz się do rzekomej pomyłki radnych w kwestii przeznaczenia terenów byłego dworca w Cieszynie w planie? Co oni mieli w głowach? Wyborcy często świadczą o kandydacie. Jeżeli Pan Szczurek ma elektorat na poziomie prezentowanym przez dzdzownica, z całego serca życzę -> powodzenia.
0
0
2018-09-19 23:29:48
dzdzownica:
bronku kochanie czytając twoje komentarze na OX trudno brać cię na poważnie. I nie tylko pod tym artykułem ale też pod wieloma innymi. Dlaczego atakujesz byłego burmistrza skoro to rada nie dała kasy na dworzec? Ich się czepnij, byłych radnych. Co miał zrobić Pan Burmistrz Szczurek jeśli rada zakręciła kurek? Wyłożyć na dworzec z własnej kieszeni?
0
0
2018-09-19 23:55:01
Maria Tudor:
Dzdzownica - masz rację, kasę w mieście trzyma Rada. Rada da, burmistrz wykona. Rada nie da kasy, to burmistrz nie ma pola manewru.
0
0
2018-09-20 07:34:45
wyśmienity cwaniaczek:
RAT ocali świat !!!!!!!!! a bronek - łowca stonek jest największym internetowym autorytetem , skarbnicą wszelakiej wiedzy !!!!! gdyby wystartował w milionerach wygrał by 2 miliony , w familiadzie rzucił by takiego suchara o jakim świat nie słyszał, wysiadając z limuzyny u TRUMPA na pewno by bronkowi but nie spadł , a gdyby wystartował w wyborach prezydenckich miałby poparcie 50 000 000 polaków :)
0
0
2018-09-20 08:43:48
bronek91:
Szacowna dzdzownica, To iż Rada Gminy jest organem uchwałodawczym, to wcale nie zwalnia Burmistrza od odpowiedzialności za prowadzenie lokalnej polityki. Z reguły Burmistrz/ Wójt winą obarcza Radę Gminy, natomiast rada zawsze może „próbować” scedować odpowiedzialność na komisję itd. Niestety, organ tak zwany wykonawczy także jest odpowiedzialny za sytuację w gminie. Przeciętny Kowalski w zaufaniu wybiera swego przedstawiciela aby ten dbał o jego interes jako obywatela. W końcu to Burmistrz jest organem sporządzającym plan miejscowy, Rada uchwala. Dostępne były środki umożliwiające „naprawienie” rzekomej pomyłki, a także utrudniające lub uniemożliwiające zastosowanie uchwały. Obarczanie winą tylko jednego z organów z Twojej dzdzownica strony jest co najwyżej słabe.
0
0
2018-09-20 08:48:13
bronek91:
Szacowna dzdzownica,→ Traktowanie wypowiedzi bronka na poważnie byłoby co najmniej niezdrowe. Dzdzownica powinna zauważyć, iż przedstawiane z mojej strony treści nie są autorskie tylko powielone a stosowne źródła informacji są bardzo często podaję w formie linków lub przez odniesienia do autora. Bronek jest za głupi aby wymyślić pewne twierdzenia. Zatem do poszczególnych osób z pretensjami. Nikogo nie atakuję, tylko oceniam co czyni więcej komentujących i do czego mam prawo.
0
0
2018-09-20 08:49:20
bronek91:
Maria Tudor: A co w sytuacji, kiedy rada nie da na wynagrodzenie dla włodarza? Też nie ma pola manewru?
0
0
2018-09-20 08:56:13
bronek91:
wyśmienity cwaniaczek, bronek co najwyżej jest hydraulikiem. A co do pozostałych poruszonych w Twojej wypowiedzi spraw→ Nie będę Ci wchodził w paradę.
0
0
2018-09-20 08:57:05
Donek:
Ci radni którzy głosowali za sprzedaniem dworca powinni być wymienieni z nazwiska żeby już nigdy nie startowali w żadnych wyborach. Bardziej szkodliwych podjętych decyzji nie pamiętam i poniesionych strat. Nowy dworzec dobry ale staremu do piet nie dorasta. Jeżeli takowi są w tej radzie miasta i znowu będą startować to wstyd dla całego wizerunku tyle zmarnowanych pieniędzy. Szkoda ze za błedne decyzje nikt nie odpowiada. Jeżeli ktoś wie który radny głosował za jego likwidacją to proszę w komentarzach może wtedy już nie będą tam siedzieć za niemałe diety i przeć na koryto z szkodą dla nas samych.
0
0
2018-09-20 09:22:51
krzysztof.mm:
trol donek jak zwykle bulczy, a cygani jak zawodowy p i s i o r - stary dworzec nigdy nie był własnością samorządu, i choćby z tego powodu nigdy nie został sprzedany ani nawet takich planów nie było
0
0
2018-09-20 09:35:08
bronek91:
krzysztof.mm, nie zapominaj, iż główny szkopuł tkwił w planie. Natomiast co do kwestii sprzedaży, skoro taki obeznany, przypomnij w jaki sposób teren byłego dworca znalazł się w dyspozycji obecnego posiadacza?
0
0
2018-09-20 18:28:01
Roberta:
RM.0007.1.2.2012
Apel
Rady Miejskiej Cieszyna
przyjęty na sesji w dniu 26 kwietnia 2012 roku
Radni Rady Miejskiej Cieszyna wysoce zaniepokojeni likwidacją PKS-u
w Cieszynie oraz brakiem zainteresowania i działań ze strony Starostwa
Powiatowego, apelują do Burmistrza Miasta Cieszyna o kontynuowanie działań,
mających na celu nabycie placu i budynku dworca PKS-u przy ul. Korfantego,
będących przedmiotem trwającego przetargu.
Radni wskazują jako źródło finansowania np. możliwość emisji obligacji
komunalnych.
Radni Rady Miejskiej Cieszyna uznają za bezwzględną konieczność
podtrzymania dotychczasowej funkcji dworca, dla prawidłowej obsługi
komunikacji publicznej.
(BIP zakładka Stanowiska Rady Miejskiej)
0
0
2018-09-20 19:01:00
Roberta:
Widać pan Mieczysław Szczurek liczy, że wyborcy mają krótką pamięć i próbuje manipulować ich decyzjami.
0
0
2018-09-20 20:11:52
wyśmienity cwaniaczek:
a ot pisowski szczur ............................................... uwaga "oszczegom" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
0
2018-09-20 21:11:50
Maria Tudor:
Roberta przytoczyła wspaniały przykład tzw. robienia ludziom wody z mózgu! Trzeba jasno powiedzieć, że Rada wyraża swoją wolę poprzez podejmowanie uchwał. Podjęcie stanowiska bez uchwalenia środków nie ma żadnego znaczenia. Z równym skutkiem mogli podjąć stanowisko o np. potrzebie zakupie dworca centralnego w Warszawie i przeniesieniu go do Cieszyna. Szkoda, że Roberta nie zadała sobie trudu aby sprawdzić, że większość stanowisk podejmowanych przez Radę Miejską kadencji 2010 - 2014, Wojewoda uchylał jako niezgodne z prawem. Niestety stanowisko jest w internecie a uchylenie już nie, mało kto więc się o tym dowie. Dobra Rada Miejska chce a zły burmistrz się nie zgadza. Burmistrz odpowiada jednoosobowo za każde słowo i podpis a radni mogą mówić co im ślina na język przyniesie, bo nie ma odpowiedzialności zbiorowej. Czyż to nie wspaniały pokaz zagrywek politycznych. Bez żadnych konsekwencji dla radnych.
0
0
2018-09-20 22:03:50
Roberta:
Szanowna Mario Tudor ,
jeżeli masz taka wiedzę, to podaj proszę jakież to stanowiska RM Cieszyna uchylił Wojewoda ? Stanowiska Rady nie są materią podlegającą ocenie przez nadzór prawny wojewody. Uchwały, a i owszem ale nawet ich wojewoda nie uchyla, bo nie jest to jego kompetencją. Wojewoda wszczyna postępowanie nadzorcze w kierunku stwierdzenia nieważności uchwały. A co do środków na zakup dworca Rada wyraziła jasno swoje stanowisko. Była za zakupem dworca nawet kosztem emisji obligacji gminnych. To Burmistrz w porozumieniu ze skarbnikiem winien poszukać w budżecie miasta możliwości sfinansowania tego dodatkowego i niezaplanowanego wcześniej wydatku i przygotować stosowny projekt zmiany budżetu. Jak widać Burmistrz M. Szczurek nie był zwolennikiem zakupu dworca.
0
0
2018-09-21 15:33:41
krzysztof.mm:
donek cygani, roberta go broni - na szczęście cieszynioki niezależnie od tych cudoków pozbyli się starego przedpotopowego dworca, w zamian [w końcu] zyskali nowoczesny skojarzony z kolejowym plus galerię - minimum setka miejsc pracy ekstra
0
0
2018-09-21 15:35:42
krzysztof.mm:
napalona na dworce roberta może się nie przejmuje takimi drobiazgami jak długi i dlatego tak łatwo rzuca hasłami o obligacjach komunalnych , ale Cieszyn już dziś jest zadłużony niebotycznie i ten dług m u s i spłacić
0
0
2018-09-21 22:42:59
bronek91:
krzysztof.mm: "minimum setka miejsc pracy ekstra"- cytat Zatem będzie co bojkotować. Minimum setka kolejnych potencjalnych ofiar wyzysku współczesnego kapitalizmu i wykańczania lokalnego biznesu. Poczytaj Daniel Dziewit "Przeliczeni". Natomiast nowy nie oznacza, iż optymalny czy bardziej komfortowy. Ewidentny przykład szkodliwości deweloperstwa na terenie Polski. Na tym .nowoczesnym Zachodzenie takie rozwiązanie raczej nie miałoby szansy powodzenia.
0
0
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: