Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

Jak przyspieszyć przebieg transakcji w sklepie

Wysoka jakość obsługi klienta zachęca go do powrotu i ponownego skorzystania z usług sklepu, warto więc zapewnić mu różne metody płatności za zakupy do wyboru. Odpowiedni terminal płatniczy nie tylko pozwoli przyjąć płatności kartą i te dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych, ale też skróci czas finalizowania transakcji i tym samym ograniczy powstawanie kolejek do kasy.

Nowoczesny terminal płatniczy to podstawa

Co zrobić, aby przyspieszyć przebieg transakcji w sklepie? Niezależnie od tego czy jest to duży supermarket z licznymi kasami, czy też niewielki punkt handlowy, warto wybrać nowoczesny terminal płatniczy. Uregulowanie rachunku za pomocą karty płatniczej trwa znacznie krócej, niż szukanie gotówki, odliczanie odpowiedniej kwoty i wydawanie reszty. Obecnie płatności można dokonać nie tylko korzystając z karty, ale też za pomocą urządzeń mobilnych, jak smartwatch czy telefon. To nowoczesne rozwiązanie, które zapewnia przede wszystkim wygodę, bo nie trzeba nawet pamiętać o portfelu. W czasie pandemii jest ono także bezpieczniejsze, niż dokonywanie płatności gotówką. Jeśli więc chcesz przyspieszyć przebieg transakcji w swoim sklepie, wybierz nowoczesny terminal płatniczy, który pozwoli na płatności różnymi rodzajami kart, a także przy wykorzystaniu smartfonów i smartwatchy.

Jak płacą Europejczycy?

Badanie Grupy EVI i VISA “Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków?” przeprowadzone w Czechach, Irlandii, Niemczech, Polsce, Słowacji, Węgrzech i Wielkiej Brytanii przez agencję ARC Rynek i Opinia wykazało, że 48% badanych stosuje zarówno płatności bezgotówkowe, jak i gotówkowe. Na transakcje bezgotówkowe najchętniej decyduje się 31% respondentów, zaś 21% - wybiera najczęściej gotówkę jako metodę płatności.[1] Ponieważ gotówka traci powoli na znaczeniu, terminale płatnicze obecnie pojawiają się nie tylko w dużych sklepach, ale i w mniejszych punktach handlowych. Wspomniane badanie wykazało, że 42% ankietowanych z Polski zgadza się ze stwierdzeniem, że udostępnienie płatności bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów.[2] Możliwość wyboru metody płatności to więc nie tylko wygoda dla klienta, ale też pozytywny wpływ na wizerunek firmy, co w efekcie może zachęcać do ponownego skorzystania z jej usług. Warto też wiedzieć, że według badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” 49% ankietowanych chce mieć wybór jeśli chodzi o sposób płatności, zaś 36% (10% więcej, niż w roku poprzednim) respondentów uważa, że płatności bezgotówkowe w naszym kraju powinny przyspieszyć przy jednoczesnym ograniczeniu roli gotówki.

Jesteś właścicielem sklepu? Wybierz odpowiedni terminal płatniczy do swojego punktu handlowego. Pamiętaj, że osoby preferujące gotówkę jako najczęstszą metodę płatności stanowią najmniejszą grupę. Twoi klienci najprawdopodobniej będą więc chcieli dokonywać płatności kartą lub za pomocą urządzeń mobilnych. Umożliwienie im tego ma z jednej strony pozytywny wpływ na wizerunek marki, z drugiej zaś – stanowi dobry sposób, aby ograniczyć kolejki do kasy, bo transakcje bezgotówkowe są szybsze, niż te dokonywane gotówką.

Jakie produkty Polacy kupują stacjonarnie?

Chociaż w czasie epidemii handel w dużej mierze przeniósł się do sieci, niektóre produkty ciągle kupowane są głównie w sklepach stacjonarnych. Chodzi tu przede wszystkim o żywność. Najważniejszy argument to możliwość zobaczenia wybieranych produktów na żywo, co pozwala ocenić ich jakość. Ze względu na trwającą pandemię COVID-19 podczas zakupów stacjonarnych oczywiście klienci powinni zachować ostrożność i stosować się do takich zaleceń, jak zachowanie dystansu społecznego, dezynfekcja rąk czy noszenie maseczki zasłaniającej usta i nos. Możliwość opłacenia towarów za pomocą karty również zmniejsza ryzyko zakażenia wirusem, dlatego rozsądnie jest wyposażyć w terminale płatnicze nawet niewielkie sklepy.

 

artykuł sponsorowany

 

[1] https://www.eservice.pl/hubfs/Onepager_PL_2.pdf

[2] https://www.eservice.pl/hubfs/Report_Polska_ver_PL-1.pdf

źródło: ox.pl
dodał: red
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: