Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Poprawki na Hażlaskiej w Cieszynie

Zabezpieczają korzenie, kończą kanalizację, przekładają słupy. Trwają intensywne prace przy przebudowie ul. Hażlaskiej.

- Aktualnie naszym priorytetem jest usunięcie wszystkich nieprawidłowości na placu budowy i zapewnienie jak najwyższej jakości prowadzonych robót. W ostatnich dniach podejmujemy szereg działań w tym kierunku – informują władze Miejskiego Zarządu Dróg w Skoczowie.

Wykonano kolejne odcinki kanalizacji deszczowej. W toku są m.in. prace brukarskie na odcinku od ul. Św. Jerzego do ul. Chopina, przekładka słupów energetycznych.

 Zakończenie prac kanalizacyjnych na odcinku Chopina–Folwarczna planowane do 5 czerwca.

Z powodu prac należy liczyć się z utrudnieniami  tym rejonie:

  •  04.06.2025 r. (środa) – 06.06.2025 r. (piątek) nie będzie możliwości dojazdu do posesji przy ul. Hażlaskiej 18.
  •  05.06.2025 r. (czwartek) planowana jest stabilizacja gruntu na odcinku od ul. Chopina do skrzyżowania z ul. Bucewicza.

 Dodatkowo zdecydowano o poszerzeniu ul. Wysokiej a projektant dostarczył nowe rozwiązanie w rejonie drzewa przy posesji 80 w celu zabezpieczenia korzeni drzewa. - Dzięki temu uniknęliśmy wycinki tego drzewa. Pojawiła się kolizja z infrastrukturą Orange – trwają ustalenia projektowe – informuje MZD.

 NG/mat.pras.

źródło: ox.pl
dodał: NG

Komentarze

7
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2025-06-04 16:10:43
akao: A może by ktoś zainteresował się faktem, że plany Hażlaskiej przewidują 5 metrów szerokości jezdni, co jest średnio zgodne z przepisami? To droga powiatowa, która powinna być w klasie Z, więc powinna mieć 3m szerokości pasa ruchu. Jaka argumentacja władz była za tym, żeby obniżyć klasę drogi do klasy L i jednocześnie obniżyć minimalną szerokość pasa ruchu (dla niższej klasy L szerokość 2,5m jest dozwolona tylko warunkowo) przy jednoczesnym chodniku i drodze rowerowej? I kto na taką drogę wydał zgodę - to szerokość pasa właściwa dla dróg dojazdowych do posesji, a nie ruchliwej ulicy
2025-06-04 19:43:05
Oko: To już nie jest droga powiatowa, ani nie jest w Skoczowie.
2025-06-04 21:05:44
akao: A, rozumiem - czyli udało się zdegradować klasę drogi (w geoportalu nadal widnieje jako powiatowa), więc można odwalić fuszerkę i zrobić drogę węższą niż chyba wszystkie w Cieszynie. Chapeau bas projektancie - tak spieprzyć to już trzeba mocno chcieć. Ograniczenie do 30km/h zgodne z klasą drogi rozumiem na całości Hażlaskiej będzie?
2025-06-04 21:48:48
Oko: Właśnie ze względu na parametry jakie musi posiadać droga powiatowa, podobno niemożliwe do zrealizowania w przypadku Hażlaskiej, Miasto przejęło tę drogę od Powiatu.
2025-06-04 22:35:41
"tom": ....podobno niemożliwe do zrealizowania w przypadku Hażlaskiej parametry - Oko ? Na pewno parametry Hażlaskiej zostały zmniejszone w powodu usilnego uszczęśliwienia mieszkańców ścieżką rowerową w pasie drogi, której szerokość nie jest z gumy, a pozostawienie starej szerokości wraz z nową ścieżką rowerową i chodnikiem wiązałaby się z wywłaszczeniami. Tak więc mieszkańcy mogą pożegnać się z komunikacją ZGK a śmieciarki na tej drodze będą powodować korki. Czego się nie robi dla uszczęśliwienia członka klubu miłośników pedałów, zasiadających w władzach gminy nie powiatu. Z tego min. powodu , czyli miłości do ścieżek rowerowych w magistracie, nie może być rozwiązany problem prowizorycznego ronda koło Starego Moteli i połączenie Stawowej z Bielską. Na Hażlaskiej udało się przeforsować ten genialny pomysł, budowy chodnika ze ścieżka dla rowerzystów, kosztem szerokości jezdni.
2025-06-05 11:34:51
Bugs: Słowo klucz "ścieżka rowerowa" - sprawdzić czy i w jakim wkładzie było dofinansowanie z brukseli, bez tej zielonej błazenady w projekcie nie dają kasy.
2025-06-05 12:59:59
akao: Problem jest taki, ze mówimy o pasie 2,5 metra, który jest węższy niż autobus, śmieciarka, pług, a nawet i większy dostawczak - przecież tam będzie zwyczajnie niebezpiecznie, a zimą tylko czekać aż ktoś zginie przy czołówce z pługiem. Krawężniki tam będą rozpieprzone po jednym sezonie od mijanek czegokolwiek większego niż osobówka. Tu już nawet nie chodzi o ścieżkę rowerową - przecież za taki projekt tej drogi powinien być kryminał - drogi między blokami na osiedlach są szersze i to zazwyczaj o ponad metr, a podobne typu aleja Łyska czy Stawowa to 6,5-7,5 metra - przecież to projektował, zatwierdził i wymyślił jakiś kompletny idiota - mniej niebezpieczna to była hażlaska z milionem dziur i wyrw niż ten twór.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: