Uchwała Krajobrazowa: szyldy vs reklamy
Przede wszystkim należy zacząć od samej Uchwały Krajobrazowej, która aktualnie jest opracowywana. Dokument po przyjęciu przez Radę Miejską będzie aktem prawa miejscowego, obowiązującym na obszarze całej gminy. Po jej wejściu w życie będzie obowiązywał określony termin, w którym należy dostosować odpowiednie elementy do nowych przepisów.
Warto zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy reklamami a szyldami. Przede wszystkim szyldy są wskazywane jako element pożądany, z pewnymi jednak ograniczeniami — szyldy są pożądane w przestrzeni miejskiej, zaś inne reklamy można dopuścić, gdy nie szkodzą krajobrazowi – wyjaśniają twórcy uchwały. Ograniczenia te stanowią zgodnie z raportem z prac nad przygotowaniem uchwały wyzwanie – jest nim dysharmonia szyldów w historycznym centrum miasta.
Czym jednak jest szyld, a czym reklama? - Szyld jest tablicą lub urządzeniem reklamowym, informującymi o działalności prowadzonej na nieruchomości, na której są umieszczone. „Reklama” może być tablicą lub urządzeniem, promującymi towar, usługę, produkt itp. działalności prowadzonej na innej nieruchomości, niż ta, na której są umieszczone – wyjaśniają twórcy uchwały.
Szyld wskazuje więc dokładne miejsce, gdzie mieści się siedziba danego przedsiębiorcy, gdzie prowadzona jest określona działalność. Różni przedsiębiorcy dotychczas decydowali się na różnego rodzaju szyldy, które często powodują wrażenie chaosu. Planuje się wprowadzenie równych zasad dotyczących szyldów dla różnych przedsiębiorców. Szyldy mają ponadto mieć bardziej ujednoliconą formę oraz zostaną dopasowane do budynków, na jakich się znajdują. Sytuacja w przypadku reklam jest bardziej skomplikowana, jednak odpowiednie rozwiązania zostały już zaprezentowane w tekstach, dotyczących określonych typów cieszyńskiego krajobrazu.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.