Śląskie jest atrakcyjne
14.07.2012 18:30
Pierwszy Kołobrzeg, później Cieszyn i trzecie Zakopane. To trzy powiaty, które w ubiegłym roku udzieliły najwięcej noclegów turystom. Wysokie miejsce naszego regionu powinno cieszyć. Tym bardziej, że ''przeskoczyliśmy'' tak szeroko reklamowane w mediach Zakopane.
O wysokiej pozycji Śląska Cieszyńskiego, z Krystyną Papiernik prezesem Śląskiej Izby Turystyki rozmawia Jan Bacza.
Z pani punktu widzenia, dla województwa to też chyba sukces. W tak zurbanizowanym terenie są też miejsca które cieszą się popularnością turystyczną
Śląsk, jako region poprzez Śląską Organizację Turystyczną, cały czas prowadzi kampanię reklamową i promocyjną wszystkich atrakcji turystycznych naszego województwa. Dowodem na to, jest przyznanie pierwszego miejsca przez Polską Organizację Turystyczną za Szlak Zabytków Techniki. W tej chwili przygotowujemy promocję kuchni śląskiej. To również jest promocja naszego województwa. W Polsce, w świadomości przeciętnego Polaka, nasze województwo nie istnieje jako region atrakcyjny turystycznie...
... Śląsk czyli kopalnie...
Dokładnie tak. To są takie stereotypy, z którymi skutecznie musimy walczyć. Te pierwsze miejsca pokazują, że udaje nam się to. Bo przecież nasze województwo to atrakcyjna Jura, to Szlak Zabytków Techniki i poprzemysłowe zabytki, które znajdują się w centrum województwa. I wreszcie południe, Beskidy, to jest Cieszyn, który ma swoje miejsce. Browar w Żywcu. To jest bardzo atrakcyjny region.
Dziwić może fakt, że powiat cieszyński, został wyżej sklasyfikowany niż powiat tatrzański z Zakopanem na czele. Miasto, które gdy tylko mowa o górach, pojawia się w ogólnopolskich mediach.
My w naszej promocji wykorzystujemy fakt, że Beskidy są tańsze od Zakopanego i równie, o ile nie bardziej, od niego atrakcyjne.
Wysoki ranking wynikać może też z dobrego skomunikowania, dobrej i bogatej bazy noclegowej i samej bliskości Śląska i gór.
W tym przypadku możemy mówić o takim wypoczynku sobotnio - niedzielnym. Dawniej popularnym, dzisiaj troszkę mniej. Natomiast przez to, że mamy coraz lepsze drogi i samochody to gros osób korzysta z takich krótkich wyjazdów weekendowych. Również fakt, że są to tereny przygraniczne i bogata baza noclegowa to daje możliwości taniego spędzenia noclegu i skorzystania z bazy gastronomicznej, które tez jest tam dobrze rozbudowana.
Od kilku lat istnieje „Beskidzka 5”. Kilka miejscowości razem się reklamuje. I choć pozornie miasta te ze sobą rywalizują o turystę, to celem nadrzędnym jest ściągnięcie go w Beskidy.
Bo to jest klucz do sukcesu. To kampania reklamowa, którą realizuje te pięć gmin. Pojawienie się razem na wszystkich materiałach reklamowych powoduje, że reklama z jednej strony jest tańsza, ale z drugiej bardziej skuteczna. I jak widać odnosi to pozytywne skutki.
Dziękuję za rozmowę
Zobacz też:
Komentarze
0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.

To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: