Sesja Rady Miejskiej Skoczowa
W porządku obrad minionej (17.02) sesji Rady Miejskiej Skoczowa znalazła się m.in. uchwała w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do realizacji projektu pn.: ”e-Olza” – integracja systemów informatycznych administracji samorządowej na terenie gmin powiatu bielskiego, cieszyńskiego i wodzisławskiego. Projekt e-Olza polegać ma na budowie systemu teleinformatycznego pozwalającego na integrację systemów informatycznych administracji samorządowej. Jego celem jest zwiększenie dostępności i zakresu liczby usług publicznych świadczonych za pomocą drogi elektronicznej. Przedsięwzięcie to jest przedmiotem wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt ten złożono do konkursu w 2012 roku. Obecnie objętych jest nim 7 jednostek: Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”, jako lider projektu oraz partnerzy – Gmina Godów, Jaworze, Skoczów, Ustroń, Wisła, Zebrzydowice. Jak czytamy w uzasadnieniu do powyższej uchwały, koszt całkowity projektu dla Gminy Skoczów to ponad 484 tys. zł. Z tego wkład własny gminy wyniesie 72 686,62 zł (28 671,30 zł zostało już poniesionych w latach 2012 i 2013, stąd konieczny do zabezpieczenia wkład własny w budżecie gminy na rok 2015 wyniesie nieco ponad 44 tys. zł) pozostała suma zostanie dofinansowana.
Planujemy w ramach tego projektu zakupić 2 serwery i oprogramowania. Mam nadzieję, że w marcu dowiemy się, czy zostanie podpisana umowa na realizację tego projektu – podkreśla Naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich, Promocji i Informacji Magdalena Goryczka.
Radny Eugeniusz Skarwecki zapytał o konkretne korzyści przystąpienia do wspomnianego projektu. Od 2012 roku istnieje obowiązek gospodarowania odpadami i wtedy musieliśmy zakupić oprogramowanie. Cały ten program dotyczy więc gospodarki odpadami. Chcemy to jednak rozbudować i przystosować również do petenta, by na przykład po zalogowaniu na nasz serwer mieszkaniec mógł się dowiedzieć, jakie są jego zobowiązania, czyli opłaty, które wnosi do urzędu. Druga ważna kwestia to system powiadamiania, jak chociażby otrzymanie informacji o upływającym terminie płatności. Myślimy również nad uruchomieniem systemu SMS, który mógłby być wykorzystywany także alarmowo, ostrzegając mieszkańców przed zagrożeniami na przykład powodzią, jeżeli baza byłaby na tyle rozbudowana – tłumaczył obecny na sesji informatyk Urzędu Skoczowa, Marcin Orszulik.
Projekt powyższej uchwały został przyjęty jednogłośnie. Radni głosowali również w sprawie przeprowadzenia wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej w poszczególnych Sołectwach. W porządku obrad znalazły się także uchwały w sprawie: określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Skoczów, określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia spełnienia kryteriów oraz przyznania liczby pkt. dla poszczególnych kryteriów; wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Naczelnikiem Urzędu Skarbowego w Cieszynie a Gminą Skoczów, w sprawie przejęcia od Naczelnika Urzędu Skarbowego w Cieszynie zadań administracji rządowej, z zakresu egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Jedna z ostatnich uchwał dotyczyła zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Skoczowa przeprowadzenia kontroli. Uchwały te zostały przyjęte większością głosów.
Uchwała w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Skoczowa przeprowadzenia kontroli, jest realizacją wniosku radnej Teresy Papkali, który został zgłoszony pod koniec minionego roku. Wniosek dotyczył zlecenia kontroli zadania pt. „Analiza i sprawdzenie procedur wprowadzania danych do systemu informacji oświatowej, obowiązujących w Miejskim Zarządzie Oświaty w Skoczowie przed marcem 2013 roku oraz sprawdzenie zakresu obowiązków Bartosza Skorupy, który zatrudniony był na stanowisku Informatyka w Zespole Jednostek Oświatowych w Skoczowie”.
Głos w tej sprawie zabrała Halina Romańska. Jako członek Komisji Rewizyjnej mam wątpliwości, czy my jesteśmy w stanie coś w tej sprawie zrobić. Dokumentów do przeanalizowania jest bardzo dużo. Jak zaznaczył Burmistrz sprawa dotyczy procedur, które obowiązywały w 2013 roku w Urzędzie. Nie trzeba analizować wszystkich dokumentów, a jedynie te, które dotyczą danej sprawy w tamtym czasie – tłumaczył. Uważam, iż na pytania, które zostały zawarte w liście do Rady Miejskiej Skoczowa poprzedniej kadencji, obecna Komisja jest w stanie udzielić odpowiedzi – dodała Teresa Papkala.
MSZ
Pisaliśmy:
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.