S1 z Cieszyna do Dąbrowy-Górniczej
40-kilometrowy odcinek, który ma połączyć dwa odcinki trasy ekspresowej z Cieszyna do Bielska-Białej oraz z Mysłowic do Dąbrowy-Górniczej będzie miał nową dokumentację. Projekty drogi powstają od kilku lat, przebieg powoduje protesty mieszkańców, środowisk górniczych czy ekologicznych.
Przebieg S1 od kilku lat jest pod ostrzałem opinii m.in. mieszkańców Oświęcimia, ekologów, czy zarządu PG Silesia. Wszystkie poszczególne możliwe warianty przebiegu drogi nie uzyskały akceptacji społecznej. Czy teraz będzie inaczej? Obecne plany, zwane jako wariant H (hybrydowy) zostały opracowane przez PG Silesia w 2013 roku i poparte przez KWK "Brzeszcze" oraz władze gmin Miedźna, Bestwina i Brzeszcze. GDDKiA prowadził konsultacje społeczne, pod koniec 2013 roku przedstawiono wstępny przebieg trasy, która miałaby przebiegać przez gminy: Mysłowice - Lędziny - Imielin - Bieruń - Bojszowy - Miedźna - Brzeszcze - Wilamowice - Bielsko-Biała.
Jak informuje katowicki oddział GDDKiA, w najbliższych miesiącach ma być przygotowana dokumentacja nowego wariantu trasy. Łącznie S1 od granicy z Czechami w Cieszynie-Boguszowicach po węzeł w Dąbrowie-Górniczej ma mieć długość ok. 130 km.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.