Rynek e-commerce rozwija się dzięki epidemii
Choć epidemia COVID-19 zmusiła Polaków do robienia większości zakupów w sieci, to doprowadziła również do wzrostu konkurencji w e-handlu. W związku z tym handlowcy wyprzedzają się w proponowaniu innowacyjnych rozwiązań, aby lepiej dotrzeć do swoich klientów. Pożądane są również rozwiązania takie jak filmy o produktach czy wirtualni testerzy. Takie nowoczesne rozwiązania pozwalają również optymalizację stopów zwrotu z biznesu. Zmiany, które nastąpiły w e-handlu przez pandemie koronawirusa, zostaną z nami jeszcze na długo po jej zakończeniu. Niektóre z nich być może zagoszczą nawet na zawsze w naszej codzienności.
Innowacje drogą do sukcesu
Jak podaje serwis Promocodius, który oferuje kody promocyjne, szybki rozwój e-commerce doprowadził nie tylko do utrzymania całkiem dobrych (jak na te czasy) wyników sprzedażowych, ale także do zwiększenia konkurencji w kanale e-commerce. Zmusiło to firmy i sprzedawców detalicznych do inwestowania w nowe rozwiązania i technologie, aby lepiej służyć swoim klientom.
Rynek e-commerce bardzo szybko się zmiana. Jeśli nie idziesz do przodu, to się cofasz, dlatego wiele firm ciągle nad nowymi rozwiązaniami, na przykład wdrażając algorytmy sztucznej inteligencji w sklepach internetowych, dzięki którym można lepiej dostosować produkty do preferencji klientów. Przymierzalnia ubrań online z wykorzystaniem wirtualnego modelu 3D naszej własnej sylwetki? Proszę bardzo! Wirtualny spacer po mieszkaniu, które chcemy wynająć? To też już jest możliwe. Innowacje, które przed pandemią istniały co najwyżej jako nikomu niepotrzebna ciekawostka, dzisiaj stają się nową rzeczywistością.
Z opublikowanego w ubiegłym roku raportu "Convenient Shopping" wynika, że już ponad połowa (55%) użytkowników już dzisiaj używa nowoczesnych rozwiązań , takich jak filmy produktowe. Dotyczy to w szczególności grupy wiekowej od 15 do 24 lat.
Zmiany w zachowaniach konsumentów
Epidemia doprowadziła do znacznego wzrostu sprzedaży w kanałach internetowych. Większość kupujących, którzy nie odwiedzają centrów handlowych i sklepów fizycznych, przeszła do internetu i szuka interesujących ich produktów, często wykorzystując przy tym kody promocyjne na promocodius.com/pl/ i podobnych stronach.
Zwiększające się zainteresowanie zakupami online, coraz łatwiejsze metody płatności i sprawne dostawy powodują, że coraz więcej klientów kupuje w sieci. Nawet mając alternatywę pójścia do fizycznego sklepu, zakupy w sieci są o wiele bezpieczniejsze. Nie musimy narażać się na kontakt z innymi ludźmi, a koszty dostawy niejednokrotnie są niższe, niż to, co wydalibyśmy na benzynę jadąc do supermarketu.
“Dziś firma prowadzi wyłącznie sprzedaż internetową, głównie za pośrednictwem swojej strony internetowej oraz popularnych portali sprzedażowych. W listopadzie ubiegłego roku weszliśmy na niemiecki rynek Amazon i to był spory krok. Już teraz rozważamy wejście na inne rynki, w tym na rynek sklepów Amazon" - mówi Blažej Jarosevic.
Platforma odpowiada obecnie za około 30% sprzedaży B2C. Partnerstwo z firmą Amazon i rosnąca popularność handlu elektronicznego, dodatkowo przyspieszona przez epidemię SARS-CoV-2, również pozytywnie wpłynęła na wyniki marki: globalna sprzedaż B2C wzrosła o ponad 350 procent w okresie od września do stycznia, sprzedaż potroiła się, a liczba nowych użytkowników wzrosła o około 83 procent. Badanie wykazało, że 75% ruchu w sklepach internetowych jest obecnie generowane przez urządzenia mobilne.
Na pewno wiele zmian na polskim rynku e-commerce wprowadzi Amazon, który niedawno ogłosił wejście do naszego kraju. Do tej pory nasz rodzimy serwis Allegro, nie miał żadnego godnego rywala. Na wprowadzeniu konkurencji, jak zawsze skorzystamy my, klienci. Ten rok, pod kątem handlu w Internecie zapowiada się ciekawie. Liczymy na dalsze innowacyjne rozwiązania, które pozwolą nam lepiej odnaleźć się w tej zmieniającej się rzeczywistości.
Artykuł sponsorowany