Pozory mylą, dowód nie
"Pozory mylą, dowód nie" to ogólnopolska kampania edukacyjna, zainicjowana w 2009 r. przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie i Komendę Główną Policji.
Podczas akcji strażnicy miejscy przekażą sprzedawcom alkoholu ulotki i materiały pomocnicze. Ponadto sprawdzą czy w punktach sprzedaży alkoholu znajdują się informacje o szkodliwości spożywania "procentowych trunków". Nieuwidocznienie takich informacji może skutkować mandatem karnym w wysokości 150 złotych.
To już trzecia edycja kampanii edukacyjnej. Celem ogólnopolskiej akcji jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.
Według badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych mimo, iż zdecydowana większość, 95% badanych, potępia sprzedaż alkoholu nieletnim, to jedynie co trzecia osoba (34%), która spotkała się z tym zjawiskiem, podjęła jakąkolwiek interwencję, bądź wyraziła swój sprzeciw podczas próby zakupu alkoholu przez młodo wyglądającą osobę. Badanie wykazało również, że alkohol jest częściej sprzedawany bez okazania dowodu w super- i hipermarketach oraz w małych miejscowościach (do 50 tys. miejscowości).
Kolejna odsłona ukierunkowana jest przede wszystkim na aktywizację środowisk lokalnych w całym kraju, zbudowanie szerokiego społecznego frontu sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i koalicji na rzecz ograniczenia dostępności napojów alkoholowych w tej kategorii wiekowej. Celem strategicznym pozostaje, tak jak w latach poprzednich, przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu przez osoby poniżej 18-go roku życia.
- Mamy nadzieję, że opisane działania pozwolą na ograniczenie kontaktu osób niepełnoletnich z papierosami i alkoholem – informuje Straż Miejska w Cieszynie.
BsK
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.