Odpady zostały usunięte
Na posiedzeniu 19 września 2019 r. Zarząd Powiatu zdecydował o podjęciu działań zmierzających do usunięcia, w ramach wykonania zastępczego, odpadów pozostałych po działalności zlokalizowanej w Kaczycach przy ul. Morcinka 17 oraz o wystąpieniu do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach o udzielenie pożyczki w wysokości 720.000 zł na ten cel. Końcem października ogłoszono przetarg na realizację zadania a do usuwania odpadów przystąpiono w grudniu 2019 roku, dzięki czemu, aktualnie w Kaczycach śmieci już nie ma.
Firma, która zwyciężyła w przetargu, poinformowała końcem kwietnia 2020 roku o usunięciu i przetworzeniu zalegających tam odpadów – usunięto i przetworzono łącznie 2 106 ton odpadów, zalegających na terenie Kaczyc w obrębie Otrębów – poinformowało Starostwo Powiatowe w Cieszynie – koszt realizacji zadania wyniósł 800.000 zł – poinformował Starosta Cieszyński Mieczysław Szczurek.
Co jednak z kosztami usunięcia odpadów? Powiat zaciągnął w tym celu pożyczkę, jednak podjęte zostały działania, mające na celu odzyskanie poniesionych nakładów - Pismem z 04.06.2020 r. wystąpiono do Biura Prawnego o podjęcie czynności mających na celu wyegzekwowanie od zobowiązanego (…) kosztów poniesionych w związku z wykonaniem zastępczym obowiązku wynikającego z decyzji Starosty Cieszyńskiego z dnia 12.07.2013 r. – informuje Szczurek, uzupełniając, że Powiat dokona wszelkich starań, aby pieniądze odzyskać.
JŚ
Pisaliśmy:
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.