Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

Zaproś mnie na swoją lekcję

Dziś koniec roku szkolnego. Najprawdopodobniej szkoły wrócą we wrześniu do pracy stacjonarnej. Przy tej okazji warto wspomnieć o ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Zaproś mnie na swoją lekcję”, który powstał na początku maja. Jego pomysłodawcami były panie Magdalena Krajewska z Zespołu Placówek Oświatowych w Tucznie oraz Irmina Żarska z Prywatnej Szkoły Podstawowej im. T. Halika w Redzie. Projekt ten zawitał także na Śląsk Cieszyński.albo ewoluuje w coś jeszcze piękniejszego”.

Projekt rozpoczął się od założenia strony na Facebooku - tam nauczyciele mogli zamieścić swoje propozycje lekcji, z którymi mogą odwiedzić online szkoły w całej Polsce. Obecnie liczba członków na grupie przekroczyła 3400 osób, wśród nich są zarówno osoby, które prowadzą lekcje jak i te, które korzystają z bogatej bazy tematów.

- Jestem liderem projektu i jego aktywnym członkiem od dnia powstania grupy. Zaprosiłam do swojej szkoły wspaniałych nauczycieli z całej Polski, którzy w normalnych warunkach nie byliby w stanie mnie i moich uczniów odwiedzić, ze względu na dzielącą nas odległość. Byli to moi starzy znajomi, a także osoby, które dopiero poznałam w trakcie trwania projektu. Z chęcią przyjmowali moje zaproszenia i prowadzili nieziemskie lekcje, nie biorąc za to ani grosza. Poświęcali resztki swojego wolnego czasu na to, by sprawić, aby nasza polska edukacja znów nabrała barw. Jedyną zapłatą był uśmiech dzieci i ich miłe komentarze. Za swój największy sukces uważa zorganizowanie lekcji międzynarodowej z gościem z Korei Południowej, a dokładnie Seulu. Lekcja ta dotyczyła diety, biologii, chemii, tradycji polskich i koreańskich, a także podróżowania - mówi Anna Żertka z Szkoły Podstawowej im. Karola Miarki w Ochabach Małych

Joanna Spandel z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pruchnej i Drogomyślu odwiedziła 7 szkół z różnych stron Polski z tematem "Spotkanie z filatelistyką". Gościła u siebie 3 nauczycieli z tematami dotyczącymi myślenia wizualnego, motywacji i konieczności "kolekcjonowania" umiejętności. Uważa, że - projekt jest bez wątpienia olbrzymią wartością dodaną sytuacji, w której znalazły się obecnie szkoły. Ma nadzieję, że będzie kontynuowany

Podobne zdanie mają Sylwia Kajstura z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pruchnej oraz Renata Lach z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Drogomyślu, która tak wspomina swój udział  - Projekt pozwala na edukowanie coraz szerszej grupy ludzi. Tematyka realizowanych spotkań wykracza poza podstawy programowe i programy nauczania, a częściej dotyczy dodatkowych umiejętności czy pasji, którymi zaraża się innych.

Magdalena Szpryt z Alternatywnej Szkoły Podstawowej przyznaje, że mimo, iż nie zdążyła wejść w projekt, uważa go za bardzo ważny i godny kontynuowania. Wymiana doświadczeń i nauczycieli, sposobu ich pracy, ale i kontakt z innymi uczniami, są niezwykle ważne i cenne. Rozwój osobisty dla każdego powinien być istotnym elementem pracy”. O tym aspekcie projektu świadczy również opinia liderki projektu Anny Żertki: „Moim zdaniem warto otwarcie o tym mówić i pisać: - Nauczyciele mają pasje - bardzo chcą zmiany w polskiej edukacji - nie robią tego dla pieniędzy - są bardziej kreatywni i otwarci na "nowe i nieznane", gdy nie ograniczają ich tony papierologii - potrafią siebie wspierać, motywować i nawiązywać nowe relacje - zdecydowanie podnieśli swoje kompetencje cyfrowe. Dzięki projektowi poznałam wielu wspaniałych ludzi, wiele pomysłów zakiełkowało w mojej głowie, a platformy do nauczania zdalnego nie mają dla mnie żadnych tajemnic. Mam nadzieję, że projekt przetrwa.

JP

źródło: ox.pl
dodał: red

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: