Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

Nie będzie sal na nieuczciwe pokazy?

Problemy związane z nieuczciwą sprzedażą są wciąż aktualne. Pokazy, na których osoby starsze są „naciągane” na zakupy, których cena nie jest w żaden sposób adekwatna do rzeczywistej wartości, wciąż są organizowane. W związku z tym Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna akcję „poznaj swojego kontrahenta”.

Kampania ma na celu przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom, które stosunkowo często pojawiają się w przypadku pokazów na rynku sprzedaży bezpośredniej. Akcja skierowana jest do firm, których działanie polega na wynajmowaniu sal na różnego rodzaju imprezy i pokazy. Założeniem kampanii jest uświadomienie firmom, że wynajmowanie pomieszczeń firmom nierzetelnym, stosującym nieuczciwe praktyki jest działaniem nieetycznym.

To pierwsza odsłona akcji, która ma trafić przede wszystkim do środowiska hotelarskiego, a także do restauracji i zarządców obiektów oferujących sale konferencyjne, czy też pokazowe na wynajem. To w takich pomieszczeniach najczęściej odbywają się pokazy. Jak wskazują statystyki UOKiK, problem nieuczciwych praktyk na pokazach jest wciąż aktualny, w samym 2018 roku wszczęto ponad 40 tego typu postępowań - W całej Polsce odbywają się pokazy, podczas których konsumenci są poddawani manipulacjom. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zebrał dane o ok. 500 takich spotkaniach w samym tylko woj. łódzkim i ponad 300 - w dolnośląskim. Ale to tylko niewielki procent pokazów, które się w rzeczywistości odbywają – wyjaśniają przedstawiciele UOKiK. Statystyki dotyczące województwa śląskiego nie zostały opublikowane, jednak wiadomo, że i w naszym regionie różnego rodzaju pokazy się odbywają. Oczywiście nie wszystkie zdarzenia tego typu cechują się prowadzeniem nieuczciwych działań marketingowych, jednak problemy związane z wywieraniem presji na osobach starszych i celowe wprowadzanie ich w błąd wciąż jest odnotowywane.

W ramach prowadzonej akcji do ponad 40 tysięcy obiektów ma trafić ulotka informacyjna, w której przedstawione zostaną informacje na temat kampanii i zagrożeń, jakie wiążą się z wynajmowaniem sali na pokazy, podczas których stosowane są nieuczciwe praktyki i oszustwa. Akcja nie doprowadzi do całkowitej likwidacji tego typu pokazów, jednak z pewnością przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej oraz ograniczeniu liczby wątpliwych pokazów.

 

źródło: ox.pl
dodał: JŚ

Komentarze

1
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-02-05 21:18:54
venis: tak ostatnio był taki "Pokaz" w Dworku Cieszyńskim na ul. Przykopa. wszystkie pary miały obiecane tablety z 2 letnia gwarancją.Pokaz był wyłudzeniem sporych pieniędzy za lichy towar. Działali szybko starsi ludzie nie połapali się że 260 zl to nie wszystko bo trzeba je spłacać przez 3 lat! A tablet to była tabliczka z rysikiem dla dzieci do rysowania. Nie dajcie się nabierać na te pokazy!! Ale powinno się powiadamiać tylko pytanie kogo!!??jak dana impreza ma miejsce.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować: