NC+ czytelnicy alarmują
Gdyby nie nasi czytelnicy, prawdopodobnie nawet nie informowalibyśmy na naszych łamach o tym, że powstała nowa platforma cyfrowa. Jednak w ostatnim czasie wiele osób pisze do nas, aby ostrzec przed praktykami nowego usługodawcy, jakim jest NC+. Są one na tyle wątpliwe, że oprócz tego, że powstał specjalny fanpage oraz forum o wdzięcznej nazwie antync+, zainteresował się nimi UOKiK. Wspomniana witryna ma na tyle silną pozycję, że sam prezes NC+ wysłał zaproszenie do jej twórcy celem wyjaśnienia wszystkich wątpliwości, a tych jest wiele.
Warto podkreślić, że swoje postępowanie wszczął UOKIK - Czy ITI Neovision jednostronnie zmieniając cenę i ofertę programową telewizji n na ofertę nc+ tym abonentom, którzy zawarli umowy na czas oznaczony naruszyła zbiorowe interesy konsumentów – wykaże postępowanie UOKiK - czytamy w komunikacie
Na firmę skarżą się konsumenci. – Dostałem pismo, które wygląda jak zwykła ulotka czy reklama. Gdy się wczytać w jego treść, wynika z niego, że moja oferta jest zmieniona. Jeśli nie wyślę wypowiedzenia do 19 kwietnia, to znaczy że zgadzam się na zmianę mojej umowy, oczywiście jest ona o wiele droższa i niekorzystna dla mnie, bo ma obowiązywać 18 miesięcy oraz ma kanały niegwarantowane np. przy eurosporcie, MTV Rocks oraz wielu innych jest mały szary znaczek w lewym dolnym rogu i odnośnik - Kanał świadczony zgodnie z Regulaminem, rozdział V, ust.1 – co oznacza iż te kanały są jeszcze niegwarantowane. Dzwoniąc na infolinię nc+, żaden konsultant nie może obiecać iż one pozostaną! – mówi nam Szymon Stuchlik, Manager zespołu Redakcja oraz fan piłki nożnej. – Z tego co wiem, wielu abonentom, ten list został przesłany sic! zwykłym listem i wieliu traktuje go jak ulotki i nie czytając wyrzuca do kosza… Taka jednostronna zmiana umowy przez operatora moim zdaniem jest nieuczciwa oraz jako wieloletni abonent jednej z platform czuję się zniesmaczony takim traktowaniem – dodaje.
Do UOKiK napływają liczne skargi konsumentów na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów N jednostronną zmianę ceny oraz oferty programowej - polegającą na wprowadzeniu oferty nc+. Ze skarg wynika, że gdy konsument nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nc+ obowiązującą przez 18 miesięcy. Analiza skarg dała podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko spółce ITI Neovision już 2 kwietnia 2013 roku.
Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziło także dokonanie przez spółkę jednostronnej zmiany umów (ceny usługi oraz oferty programowej) zawartych na czas oznaczony, a także zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie listem zwykłym. Postępowanie przeciwko ITI Neovision może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.
A co na to władze spółki? Prezes nc+ Julien Verley niedawno sugerował na łamach "Gazety Wyborczej", że klienci są niezadowoleni ze zmian, bo nie rozumieją nowej oferty. - Osoby, które dokładnie zapoznają się z naszą ofertą, zrozumieją, że już w podstawowych pakietach mamy bardzo wiele kanałów - powiedział serwisowi pieniądze.gazeta.pl. Jednak, czy ponad już 60 tys. niezadowolonych klientów to wynik niewłaściwego zapoznania się z ofertą?
Warto zauważyć, że w przypadku braku zgody na zmianę umowy, wypowiedzenie należy - uwaga - dostarczyć operatorowi do 19 kwietnia. Nie decyduje tutaj data stempla pocztowego. Zbyt krótki czas na odpowiedź, to jeden z zarzutów UOKiK, a „grzechów” i „grzeszków” wdg urzędu jest więcej…
Fanpage w serwisie facebook polubiło już ponad 60 tys! użytkowików. Nowa platforma ma ich niewiele więcej, ponadto padają zarzuty, że przysłowiowe "lajki" po prostu kupiła... Specjaliści na łamach wielu czasopism branżowych podkreślają, że platforma dokonała na sobie marketingowego harakiri.
Z osatatniej chwili. Jak podaje serwis media2.pl Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił już zarzuty spółce ITI Neovision. W ocenie urzędu, jednostronna zmiana ceny i oferty programowej "n" na ofertę nc+ naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
Pomoc dla konsumentów
Bezpłatnych porad udzielają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów. O pomoc można także poprosić: Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w jej oddziałach.
Nasi czytelnicy dyskutują na temat nowej platformy oraz problemów z nią w tym wątku na forum [Przejdź>>>]
(PL)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.