Jednak dwupas do Wisły?
- Przy okazji inauguracji sezonu zimowego, która odbyła się w naszej miejscowości, rozmawialiśmy z panem marszałkiem Chełstowskim i rzeczywiście podkreślił on, że tę inwestycję należy wykonać. Teraz należy szukać sposobu projektowania i później finansowania, bo nie jest to inwestycja, którą Urząd Marszałkowski mógłby wykonać samodzielnie z roku na rok - mówił na dzisiejszej (18.02) konferencji prasowej burmistrz Wisły Tomasz Bujok.
Jak dodał włodarz grodu pod Baranią Górą, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach miał otrzymać już zlecenie opracowania koncepcji projektowej przedsięwzięcia. Co ciekawe jednak, w prace nad inwestycją chcą się zaangażować władze Ustronia i Wisły. - Zastanawiamy się nad zbiorczymi parkingami na wysokości Polany i w okolicach kamieniołomu, być może przed nim. Chcielibyśmy stworzyć takie centrum przesiadkowe dla obu miejscowości - byłby tam przystanek kolejowy, mogłaby tam dojeżdżać komunikacja autobusowa. Jest jednak wiele aspektów, które musimy przemyśleć - zaznaczał Bujok.
Jednak warto podkreślić, że nawet wybudowanie drugiego pasa drogi nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych. - Wynika to z prostej przyczyny: w którymś momencie samochody wjadą w to "wąskie gardło". Wrzucę tutaj kamyczek do ogródka Ustronia, który występuje o utworzenie kilku miejsc z oświetlonymi przejściami dla pieszych. Tego typu rozwiązania paraliżują komunikację na drodze. Tutaj trzeba mówić o bezkolizyjnych rozwiązaniach - lewoskrętach, "ślimakach". Są one kilkukrotnie kosztowniejsze, ale nie blokują płynności ruchu. Mamy skrzyżowanie w Manhatanie, najprościej by je było zawęzić do jednego pasa, ale każde zawężenie powoduje większy ścisk na drodze - przekonywał burmistrz Wisły.
A jak burmistrz skomentował zmianę nastawienia marszałka Chełstowskiego? - Podejmując decyzje w samej Wiśle, podpierając się stanowiskiem swoich pracowników, czasem nie jestem do końca przekonany do pewnych pomysłów. Jednak gdy widzę przed sobą pełny obraz danej sytuacji, zmieniam czasem zdanie - przekonywał.
Wcześniej pisaliśmy:
KR
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.