E-wizyty w języku migowym w ZUS
Według statystyk szacuje się, że liczba głuchych osób w Polsce sięga około 500 tys., a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw.
- E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. E-wizytę wprowadziliśmy w październiku 2020, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. Teraz poszerzamy tą usługę udostępniając ją osobą niesłyszącym – mówi Prezes ZUS Gertruda Uścińska. – W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – dodaje prezes ZUS.
Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie – „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy i wybrać jej termin.
Usługa e-wizyta dostępna jest również dla osób słabo widzących, niewidomych i ociemniałych. Na stronie ZUS w zakładce tej usługi zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.
Zapraszamy osoby niepełnosprawne zarówno z dysfunkcją słuchu jak i wzroku do korzystania z usługi e-wizyta samodzielnie. Dobrą praktyką jest to, że coraz więcej instytucji wprowadza właśnie dostępność swoich usług dla osób niepełnosprawnych.
AK, ZUS
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.