„Cieszyńskie Kanapki” dbają o swój znak towarowy
W styczniu na portalu ox.pl ukazało się ogłoszenie o treści: „Zbigniew Żołnierz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą BLU BOX. KANAPKI CIESZYŃSKIE I NIE TYLKO ZBIGNIEW ŻOŁNIERZ, przeprasza „Społem” Powszechną Spółdzielnię Spożywców „KONSUM ROBOTNICZY” w Cieszynie oraz wszystkich jej klientów za naruszenie znaku towarowego „Kanapki Cieszyńskie” oraz wprowadzanie w błąd potencjalnych klientów poprzez prowadzenie na portalu Facebook strony pod nazwą „Kanapki Cieszyńskie” w sposób naruszający uczciwą konkurencję”.
O co chodzi w całej sprawie? Prezes cieszyńskiego „Społem” Iwona Płonka tłumaczy, że jeden z odbiorców wyrobów garmażeryjnych produkowanych przez spółdzielnię, wbrew postanowieniom umowy, sprzedawał pod marką „Cieszyńskie Kanapki” również inne kanapki, najprawdopodobniej wytwarzane we własnym zakresie. Swoje działania mocno promował na Facebooku, gdzie prowadził stronę pod nazwą „Kanapki Cieszyńskie”. W konsekwencji klienci byli wprowadzani w błąd, zarówno przez nazwę strony jak i przez brak wyraźnego rozróżnienia co do producenta poszczególnych kanapek. - Warto podkreślić, że Spółdzielnia już w 2016 roku uzyskała świadectwo ochronne na znak towarowy obejmujący również nazwę „Cieszyńskie Kanapki” - mówi Iwona Płonka, która zaznaczyła również, że pracownicy Spółdzielni na bieżąco monitorują przypadki niewłaściwego wykorzystania przysługującego Spółdzielni znaku towarowego lub przypadki podszywania się innych producentów pod markę „Cieszyńskie Kanapki”. Spółdzielnia podejmuje kroki prawne przeciwko takim podmiotom.
(red)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.