Cieszyn: awaria światłowodu w Wydziale Komunikacji wciąż trwa
17.09.2020 9:10
Od wczoraj (16.09) Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego zmaga się z awarią łącza światłowodowego.
Jak informuje Łukasz Heller, kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów, według Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (która wraz z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji zapewnia łącza zewnętrzne starostwu) wina za awarię leży po stronie dostawcy internetu.
Bez łączności z siecią wydział nie jest w stanie funkcjonować i obsługiwać klientów. - Ponownie wykonałem telefon do Warszawy, która potwierdza brak połączenia z naszym urzędem. Czekamy na dalsze informacje z ich strony - mówi dzisiaj (17.09) Heller cytowany przez portal starostwa.
KR/Starostwo Powiatowe w Cieszynie
Komentarze
9
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
2020-09-17 17:31:06
wisiketa:
A kto jest dawcą internetu?, pytam bo za miesiąc chcę podpisać umowę na światłowód, i nie chciał bym się rozczarować po tygodniu czy dwóch.
0
0
2020-09-17 18:23:52
OWCZARZY1:
JEST NOWE TO SIĘ PSUJE
0
0
2020-09-17 19:29:01
A.K:
Szanowny OX , proszę opierać informację na sprawdzonych źródłach.
Prawdą jest to iż właściciel obiektu firma ADV posiada nieuregulowane płatności wobec usługodawcy światłowodowego internetu, stąd wynika b4ak dostępu.
Panie Starosto jest Pan cienki jak stringi w kroku...
Pani Sylwio P. z Ustonia.... może jakieś sprostowanie....hihi "dycki"całą piersią broni Pani działalność Starostwa Cieszyn.
0
1
2020-09-17 20:23:45
A.K:
Edit:
Z ostrożności procesowej, pytam :
Moze firma ADV ma zaległości wobec usługodawcy intetnetu?
Może usługodawca internetu odpowie na pytanie?
Oczywiście pytanie dla Pani Sylwi P. z Ustonia zostaje.
0
1
2020-09-17 20:51:25
Sylwia Pieczonka:
Źródło - https://www.powiat.cieszyn.pl/aktualnosci/awaria-w-wydziale-komunikacji-zostala-usunieta
A.K. Jesteś w ogromnym błędzie, materiał prasowy do przeczytania poniżej.
W czwartek, 17 września 2020 r., przed godz. 18:00 usterka została usunięta.
W naprawie brały udział jednostki: z ramienia Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych oraz Netii, jako operatora usługi. Co ważne, usterka nie została wywołana działaniem pracowników Starostwa Powiatowego w Cieszynie. - Nastąpiła z przyczyn losowych. To była usterka czysto techniczna, co istotne - niezależna od nas, mówi Łukasz Heller, kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów.
Na czym polegała usterka? - Nie mogliśmy się łączyć z warszawskim serwerem PWPW. Przyczyną było zarówno uszkodzenie sprzętu, jak i również samego łącza. Podsumowując - jednocześnie zawiodła nas elektronika oraz sprzęt. Serwisanci z jednego i drugiego ramienia we współpracy ze sobą, jak również z nami, doprowadzili do likwidacji usterki. Co istotne przeprowadziliśmy testy na „żywym przykładzie”, więc mamy pewność, że jutro wszystko powinno działać, należycie, informuje Łukasz Heller.
Jak wyglądała likwidacja usterki? - Po przyjeździe techników, którzy obsługują oraz serwisują nasze łącze pod kątem technicznym, jak również pod kątem przepływu danych, serwisanci wpierw zweryfikowali połączenie, skutecznie doprowadzając do jego naprawy, tłumaczy Heller.
Mieszkańcy zastanawiają się, czy przenosiny Wydziału mogły mieć jakiś wpływ na powstanie usterki? – Przenosiny na fakt powstania samej usterki nie miały żadnego wpływu. Przypomnę, że była to usterka losowa, sprzętowa. Jakiś czas temu, jeszcze w poprzedniej lokalizacji przy ul. Bobreckiej wystąpiła bardzo podobna, pomimo tego, że wtedy sprzęt nie był przenoszony z jednego miejsca na drugie. Pech chciał, teraz wystąpiła po dwóch dniach funkcjonowania Wydziału w nowej lokalizacji, przy ul. Granicznej, ale najważniejsze jest to, że została naprawiona, i od jutra możemy normalnie pracować. Mam nadzieję, że wszystko będzie sprawnie działało, bez żadnych przeszkód, dodaje Kierownik.
Na ilu sieciach teleinformatycznych pracuje Wydział Komunikacji? – W naszym Wydziale mamy dwie niezależne od siebie sieci teleinformatyczne. Pierwsza jest wykorzystywana dla oprogramowania do obsługi kierowców i pojazdów, dystrybuowana przez zewnętrzne organizacje, czyli Ministra Cyfryzacji, będącego jednocześnie administratorem systemu CEPiK-u oraz Państwową Wytwórnię Papierów Wartościowych, jako dostawcę usługi. Druga sieć to nasza, powiatowa, wewnętrzna, którą wykorzystujemy do innych celów. Samo oprogramowanie CEPiK jest odgórnie na nas narzucone przepisami prawa. Starostwo w tym zakresie naprawdę niewiele może zrobić, reasumując, musimy korzystać z tego, co na nas narzuciła „góra”, twierdzi Heller.
Korzystając z okazji - porozmawiajmy teraz o pracy Wydziału Komunikacji. Na początku zapytam się, czy pracownik z innej komórki organizacyjnej Starostwa Powiatowego w Cieszynie może zastąpić Pańskiego pracownika na tzw. okienku w czasie jego nieobecności w pracy czy np. w przypadku chorobowego? - Niestety, nie jest to możliwe. Systemy CEPiK wymagają specjalnych uprawnień, które są generowane w Warszawie. Każdy z naszych pracowników ma spersonalizowaną kartę, hasło dostępu, a więc jest indywidualnie identyfikowalny w systemie. Można pracować na tym oprogramowaniu dopiero wtedy, kiedy nasi pracownicy zostaną uwierzytelni jednostkowo. Co ważne, jeżeli ktoś rozchoruje się, nikt inny nie może zastąpić go na jego karcie. Co wtedy się dzieje? Wtedy zastępujemy go innym mającym odrębne uprawnienia oraz odrębną kartę. Proszę pamiętać, że jeżeli większa część zespołu się rozchoruje, to diametralnie zmniejszy się ilość osób, które będą obsługiwały klientów. „Okienka” wtedy pozostaną puste, tłumaczy Kierownik.
Dlaczego dostęp do systemu CEPiK jest ograniczony? – Jest to podyktowane tym, że w systemie pojawiają się tzw. dane wrażliwe, czyli poufne. Tylko część naszych pracowników może te dane przetwarzać. Dodam jeszcze, że upoważnienie dla danego pracownika naszego Wydziału pochodzi od starosty, nie mniej jednak należy mieć świadomość tego, że starosta nie tworzy samego systemu. Śmiało mogę powiedzieć, że go tylko otrzymuje do potrzeb świadczonych usług w naszym Wydziale, kończy Łukasz Heller.
Rozmawiała Sylwia Pieczonka
0
0
2020-09-18 09:33:28
something eye:
A czy nie lepiej byłoby zakupić kilka gruszek z betonem i zalać cały ten cieszyński wydział komunikacji ?! Przecież oni zawsze napotykają na jakieś problemy, które nigdy nie leżą po ich stronie. A jak już nie ma problemów zewnętrznych to braknie numerków...
2
1
2020-09-18 18:07:18
A.K:
something eye
E tam wydział ....Starostę i jego paźiów....czytaj Sylwia P....hihi
0
0
2020-09-18 21:27:04
OWCZARZY1:
NO I SIĘ WSZYSCZY ZESRALI
0
0
2020-09-19 19:46:50
sciemal:
Niestety większego badziewia niż NETIA w rejonie brak-ich światłowody to czysta komedia a dodzwonić sie to naprawdę abstrakcja-aż dziw że starostwo wiedząc że mają takiego partacza na łączach zdecydowało się na to! Widać że biorą byle szybko i tanio-a teraz za to płacą!
0
0
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: