Będą nowe rozwiązania drogowe?

Władze miasta Cieszyna zauważają problem, który każdego dnia pojawia się w związku z ruchem drogowym w okolicach Wzgórza Zamkowego. W godzinach szczytu najwięcej trudności sprawia kolizja drogi z traktem kolejowym, co doprowadza do częściowego paraliżu ruchu oraz opóźnień, związanych z przejazdami autobusów. Miasto ma zająć się analizą tych rejonów zarówno pod względem walorów wizualnych, jak i możliwych rozwiązań, dotyczących likwidacji korków.

- Znacznie poprawiające się perspektywy połączeń kolejowych z Cieszyna, a także rozpoczęty proces planowania przestrzeni wokół Wzgórza Zamkowego, popchnęły mnie w kierunku zlecenia szerszej analizy zagospodarowania terenów przy ul. Zamkowej, Dojazdowej, Bednarskiej, Benedyktyńskiej czy przy Czarnym Chodniku. Pomyślałem, że skoro chcemy tę przestrzeń uczynić piękną, to może warto od razu zastanowić się, czy nie udałoby się nam ograniczyć problemów związanych z kolizją traktu kolejowego i samochodowego na przyjeździe przy ul. Zamkowej – wskazuje burmistrz Ryszard Macura

Przedstawiciele władz miasta wskazują również, na możliwość pojawienia się rozstrzygnięć, dotyczących ewentualnej budowy wiaduktu nad Bobrówką i torami kolejowymi w okolicach ul. Heczki. Nie tylko usprawniłoby to ruch, ale również w oczach turystów podkreśliło środkowoeuropejskie oblicze miasta. Pojawiła się również propozycja budowy po cieszyńskim Zamkiem Placu Środkowoeuropejskiego, chociaż aktualnie nie wiadomo, w jakiej formie plan miałby być realizowany – więcej szczegółów będzie można podać dopiero po przyjęciu określonego układu drogowego oraz modyfikacji stosunków własnościowych.

Projekt w najprostszej postaci będzie zakładał zagospodarowanie ww. rejonów, a przynajmniej ich części, która znajduje się już w rękach miasta, między innymi przez stworzenie na nich parkingów z zapleczem sanitarnym i uporządkowaną zielenią. Pojawić mają się tam również „kierunkowskazy”, które będą wskazywać odległości od najbliższych stolic państw środkowoeuropejskich (Warszawa – 378 km, Budapeszt – 401 km, Bratysława – 271 km, Wiedeń 334 km, Praga – 399 km). W przypadku bardziej rozbudowanych wariantów zmian mają pojawić się właśnie rozwiązania dotyczące zmian w organizacji ruchu (tutaj budowa wspomnianego wiaduktu), a także wiele projektów dodatkowych, takie jak budowa ogrodów z zielenią miejską (nawiązujące do ogrodów szersznikowskich), czy placu zabaw.

- Szerokość naszych działań będzie zależeć od przyjętego planu zagospodarowania tej ważnej dla nas okolicy. W tym miejscu trzeba mocno podkreślić, że nie chodzi przy tym o to, aby zrobić wszystko od razu, bo na to w najbliższym czasie nie będziemy mieli wystarczających środków finansowych. Raczej zależy nam na w miarę pilnej, ale przemyślnej decyzji, w jakim kierunku zagospodarować opisaną przestrzeń, aby już dziś rozpocząć kształtowanie stosunków własnościowych, rozmawiać z PKP, gromadzić środki finansowe, bo zwłoka w tym zakresie może powodować powstanie przeszkód, które w przyszłości będą nieusuwalne. Zapraszam więc Państwa do udziału w dyskusji, którą chcemy rozpocząć 13 czerwca 2018 r. o godz. 16.30 na Zamku Cieszyn – podsumowuje Macura.

 

JŚ/WR

źródło: ox.pl
dodał: JS

Komentarze

7
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2018-05-22 18:32:24
bronek91: Tu robiymy to, tam cosik myślimy zrobić, ale kiedy to nie wiym, tu powstanie plac ale potym nie wiadmomo jak jego budowa wpłynie na organizację ruchu, następnie przebudujemy skrzyżowanie itd. <br /><br />Problem większości miast w Polsce. Brak właściwej koordynacji, planowanie niedostosowane do miejscowych realiów a wszystko to konsekwencja podejmowania inicjatyw ad hoc i uzależnianie ich od potencjalnej reelekcji persony lub środowiska. Brak stabilnej polityki w samorządach a wszystko to wina systemu. Proponuję wypracować jakąś spójną koncepcję regulacji ruchu drogowego i rozwoju, która będzie realizowana w przeciągu kilku kadencji, niezależnie od prikazów z centrali. Niestety większość samorządów i decydujących tam fojtów, burmajstrów itd. jest nakierowanych na bieżącą administrację co proponuje postrzegać jako przykład heroizmu...
2018-05-22 19:23:41
mako: No cóż. Im bliżej do wyborów, tym więcej będzie dziwnych pomysłów.
2018-05-22 20:24:48
ferdek: Baju Baju baju...<br />Tyle tych mozliwosci przed wyborami.....<br />Tyle marzen, ale ja o konkrety prosze, <br />bo tabliczki ile km dokad to sobie wsadzcie wiadomo gdzie
2018-05-23 10:01:53
zubermarek: Może by tak -Panie burmistrzu- na początek obiecać że zostanie poprawiony trakt drogowy (kostka) na ulicy Głębokiej po dawnym remoncie kanalizacji. Nie wspomnę o chodnikach, które pamiętają jeszcze lata powojenne.
2018-05-23 11:11:48
Tscharny: Ruch samochodowy po Starówce to porażka,przynajmniej Mennicza oraz Głęboka powinna być wolna od aut,poza mieszkańcami oraz osobami niepełnosprawnymi.przynajmniej w sezonie letnim.Warto pomyśleć nad parkingami w okolicach Czarnego chodnika,np.typu wielopoziomowego.
2018-05-23 12:22:36
hanbes: No, faktycznie, jest problem. Podoba mi się wypowiedź Pana Tscharny, szlaban na Starówkę! A co do bronka91 to moje podsumowanie jest w komentarzach pod troską o Wzgórze Zamkowe (dot. bezdomnych) )-))
2018-05-23 12:37:29
hanbes: Broneczku, żebyś nie musiał szukać w archiwum to napisałem tak: Bronek91 - Kuźwa! Opanuj się! Nie wolno mi wypowiadać się za kogoś ale mam już dosyć twoich elaboratów. Uważam, że komentarz powinien być zwięzły a przede wszystkim krótki! Konkretnie tego czego dotyczy artykuł! Przykro mi, że w domu masz szlaban na wypowiedzi i ciągle wypisujesz te twoje \&quot;złote myśli\&quot; w komentarzach OX w bardzo wydłużonej formie. Umówmy się tak: czasami piszesz mądrze (mając na uwadze nasze odmienne poglądy) ale proszę, zredukuj je do niezbędnego minimum bo naprawdę (według mnie) przeginasz pałę...<br /><br /><br />
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
kontakt z redakcją