ZUS: Rozpatrzono już ponad 91 tys. wniosków
Zadaniem specjalnego systemu do automatycznej obsługi wniosków jest ułatwienie ich weryfikacji. - Zdajemy sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców czeka na jak najszybszą pomoc. Warto zwrócić uwagę, że mamy już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków – tego typu system był wykorzystywany przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system – informuje prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Przypomnijmy, że wnioski można składać w formie elektronicznej – wyłącznie przez PUE ZUS, w formie papierowej – przekazany za pośrednictwem poczty oraz osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa”. - Ważne, by klienci przed złożeniem wniosku w formie papierowej bardzo uważnie na niego spojrzeli. Niestety, wciąż zdarzają się dokumenty bez podpisu wnioskodawcy. W takim przypadku trzeba to wyjaśnić, co powoduje, że czas rozpatrzenia jest dłuższy. Dlatego zachęcamy do składania dokumentów za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE). To przyspiesza ich obsługę w ZUS – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, została uruchomiona infolinia dla przedsiębiorców 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03. Pytania dotyczącą świadczeń z tytułu kwarantanny lub izolacji oraz zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem, należy kierować pod numer telefonu 22 290 87 01.
red./mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.