Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

„Zielona linia” rozszerza swoje usługi dla osób niesłyszących

„Zielona linia” (ZL) to Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia, które tworzy urząd– dostępny dla każdego, o każdej porze. W tym celu stworzono szeroki zakres kanałów komunikacji: telefoniczny, mailowy, za pośrednictwem serwisów społecznościowych oraz w formie czatu z konsultantem.


Misją „Zielonej linii” jest stworzenie nowej jakości w relacjach z:
- bezrobotnymi i poszukującymi pracy – ułatwiając im znalezienie pracy, edukując i informując o aktualnej sytuacji i najważniejszych wydarzeniach na rynku pracy oraz formach wsparcia jakie mogą otrzyma
z urzędu pracy;
- poszukującymi sposobów na podniesienie kwalifikacji – doradzając lub pomagając w znalezieniu odpowiednich dla nich szkoleń, wskazując możliwości dofinansowania szkoleń z urzędu pracy oraz innych;
- pracodawcami poszukującymi pracowników – pomagając im znaleźć pracowników oraz informując ich o możliwościach wsparcia, jakie przygotował dla nich urząd pracy w przypadku zatrudnienia osób bezrobotnych oraz formalnościach jakie należy zachować w przypadku zatrudniania cudzoziemców.

Od 1 sierpnia ZL uruchamia nową formę komunikacji dla Osób posługujących się językiem migowym. Dla tych osób połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.
Oprócz znanych dotąd form kontaktu z konsultantami Zielona Linia (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM).

Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
1. Porozmawiaj z konsultantem Zielona Linia, który zna język migowy, przez Internet. Połączenie jest możliwe z dowolnego miejsca i nie wymaga wizyty w urzędzie pracy.
Jeżeli podczas wizyty w urzędzie pracy potrzebny Ci będzie tłumacz języka migowego, pracownik urzędu pracy połączy się z naszym konsultantem, który będzie tłumaczył rozmowę na język migowy.

Do połączenia z konsultantem ZL potrzebny będzie: komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo, dostęp do Internetu, dostęp do aplikacji Microsoft Teams. Istnieją dwa sposoby skorzystania z aplikacji Microsoft Teams:
• przez przeglądarkę internetową: Google Chrome lub Microsoft Edge
• przez zainstalowaną aplikację

Więcej informacji na temat Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego „Zielona linia” można uzyskać pod adresem www.zielonalinia.gov.pl

AK, ZL

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: