Zdążyli na sezon zimowy
Strategiczne rozwiązanie
Do Wisły można będzie dojechać bez żadnych przesiadek. Po trzech latach kończy się ważna inwestycja, dzięki której podróż z Katowic do Wisły potrwa 1 godzinę i 40 minut. Jak podaje PKP Polskie Linie Kolejowe to o 30 minut krócej, niż przed remontem. Wielu narciarzy ze Śląska wyjeżdża zimą autem wcześnie rano, by bez nerwów dotrzeć na stoki. Niestety często się to nie udaje, bo w Beskidy zmierzają tysiące turystów.
Miłośnicy podróży koleją, wśród zalet wymieniają m.in. wygodę, spokój, a także brak stresu związanego z prowadzeniem auta, w tym stanie w korkach i szukanie miejsc parkingowych.
Tomasz Bujok uważa, że część osób, które będą chciały skorzystać z zimowych atrakcji w Wiśle, przesiądzie się z samochodów do pociągu. - Już zaobserwowaliśmy, że wiele osób jadąc do nas w czasie trwania tej inwestycji, korzystała z komunikacji zastępczej, która była podstawiana m.in. w Skoczowie. Od grudnia będą mogli już korzystać z wygodnego taboru kolejowego. - powiedział burmistrz.
Miasto więc przygotowuje się do kolejnego sezonu narciarskiego. - Sezon zimowy często jest dla nas kluczowym. Mamy więc nadzieję, że będzie śnieg i mróz. - dodał Tomasz Bujok.
Wielomilionowa inwestycja
Przebudowa kolejowego odcinka od Chybia do Wisły Głębce podzielona została na dwa etapy. Na remontowanych trasach powstały m.in. nowe stacje: Skoczów Bajerki (na linii 157) i Ustroń Poniwiec (na linii 191). Odnowiono stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko oraz przystanki: Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka, i Wisła Kopydło.
Przebudowano 23 perony i całym projekcie wymieniono prawie 52 km torów.
Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót PLK prowadziły od grudnia 2018 r. Podzielono go na trzy części: dotyczące rewitalizacji odcinka Bronów (obok Chybia) – Wisła Głębce, gdzie budżet wynosił 304,9 mln zł brutto, natomiast odbudowa odcinka Goleszów – Cieszyn wyceniona została na 81,4 mln złotych brutto.
Rewitalizacja trasy kolejowej w 85 proc. dofinansowuje Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
(ach)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.