Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Wypowiedz się w kwestii uchwały!

Trwają konsultacje społeczne projektu uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląskiego ograniczeń w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw.

12 stycznia Zarząd Województw Śląskiego przyjął projekt „uchwały antysmogowej”. Projekt ten przewiduje, że od najbliższego sezonu grzewczego, konkretnie od 1 września 2017, zakazane zostanie palenie mułem i paliwami złej jakości, jak węgiel brunatny, flotokoncentraty oraz wilgotne drewno oraz właściciele starszych pieców będą musieli zakupić nowsze, bardziej ekologiczne [Pisaliśmy: Zakaz palenia mułem i… ]

Treść projektu (pdf)

Obecnie trwają konsultacje społeczne nad jej zapisami. Uwagi mogą wnosić wszyscy - mieszkańcy województwa, organizacje pozarządowe, samorządy lokalne oraz administracja rządowa, instytucje oraz środowiska naukowe i związki wyznaniowe - Uwagi i wnioski mogą być wnoszone do 6 lutego 2017 roku, w formie pisemnej na adres Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice bądź ustnie w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, ul. Reymonta 24, 40-029 Katowice (w godzinach pracy Urzędu) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: srodowisko@slaskie.pl – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Po tym etapie projekt zostanie skierowany do opiniowania przez samorządy lokalne, następnie rozpoczną się konsultacje z organizacjami pozarządowymi. Dopiero po zakończeniu tych wszystkich etapów dokument trafi pod obrady Sejmiku.

red.

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG

Komentarze

68
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2017-01-23 13:43:18
janomo: Hmm, może ktoś zorientowany wyjaśni: \&quot;właściciele starszych pieców będą musieli zakupić nowsze, bardziej ekologiczne \&quot;.<br />Tzn. że mając piec starego typu będę MUSIAŁ GO ZMIENIĆ?
2017-01-23 15:33:35
GusGus: Dobre wieści. Obawiam się jednak, że tylko na deklaracjach się skończy.<br />
2017-01-23 15:50:09
gachol: Uchwała krok w dobrą stronę jestę za!
2017-01-23 17:04:08
bartoo: Nareszcie ktoś się za to zabrał! Obecnie jakość powietrza jest tragiczna i cierpimy na tym wszyscy a najbardziej ludzie starsi i dzieci.
2017-01-23 17:14:57
WWCieszyn: I znowu, cud nad Wisłą ! W polskim Cieszynie - smog ! W Czeskim Cieszynie, czyste powietrze ! A właściwie o co, chodzi ? A może bardziej istotne pytanie: czym ogrzać dom, jak człowieka, nawet na muł nie stać ? No panowie, może teraz się wypowiecie.
2017-01-23 18:20:33
wodz dziewieciu niedzwiedzi: Wszystko fajnie pieknie tylko kilka spraw:nie robi sie tego na hop -siup tylko powinno to byc rozlozone w czasie i wspomagane edukacja jak i rowniez srodkami finansowymi z urzedu marszalkowskiego bo nie moze byc tak ze ktos z miesiaca na miesiac zrobi zakaz palenia !nastepnie nie moze byc tak ze polak zarabia 1350 na reke czy emeryt dostaje 1200 i co ma wydac 650 zlotybna 1tone wegla a za co zyc i placic rachunki !jasne panu marszalkowi na papierze wszystko ladnie wyglada jak sie siedzi za biurkiem i zarabia po kilkanascie tysiecy na miesiac A TO JEST POLSKA--- BIEDNA POLSKA
2017-01-23 18:22:28
GusGus: WWCieszyn<br />Co niby chcesz usłyszeć?<br />Równie dobrze możesz napisać, że nie stać Cię na zrobienie prawka więc będziesz jeździł bez. Albo będziesz jeździł bez OC bo jest za drogie.<br />Ja też mieszkam w takim domu na którego utrzymanie mnie stać, mimo że chciałoby się dużo lepszy.
2017-01-23 18:57:45
wodz dziewieciu niedzwiedzi: gus gus wychodzac z twojego toku myslenia to równie dobrze mozna zrobic uchwałe ze woda kosztuje 100 zloty za m3 i co nie stac cie to sie nie myj___ zrobic cene gazu 150 zloty za 1m3 nie stac cie to nie grzej domu ..czlowieku dla niejednego czlowieka co zarabia 1350 na reka to 10 zloty to skarb
2017-01-23 19:04:45
GusGus: U siebie na ulicy widzę całkiem dobre domy, na podjeździe auta klasy średniej i kupę mułu pod płachtą. Z kominów horror.<br />To nie są domy ubogich ludzi z dochodami o jakich piszesz.
2017-01-23 19:07:41
wodz dziewieciu niedzwiedzi: no i co z tego zazdroscisz to kup se chołde mułu i tez pal a nie parz na innych
2017-01-23 19:10:36
GusGus: Na całe szczęście już niedługo nie będę musiał na to patrzeć.<br />
2017-01-23 19:11:46
795: Nie wiem co jest większym problemem? <br />A mianowicie: ogrzewanie
2017-01-23 19:13:02
795: Mieszkania czy
2017-01-23 19:14:23
koszor: Trudny temat. Z jednej strony uchwała jest konieczna, ale nie można zapominać o sytuacji materialnej przeciętnego Polaka.
2017-01-23 19:17:58
wodz dziewieciu niedzwiedzi: ja tez jestem za tym aby zrobic to w jakis cywilzowany sposób ale nie kosztem tych co ich na to nie stac !ja sam pale weglem &lt;kiedys paliłem flotem i mulem ale od 3 lat pale weglem mniej roboty i koszty te same tylko nie wszystkich stac na modernizacje kotlowni i termomodernizaje domu ! polska to juz nie demokracja to łupienie i grabienie obywatela wszelkimi zakazami obostrzeniami !teraz to juz za przeproszeniem to wylac na dworze sie nie wolno bo mandat !
2017-01-23 19:22:55
795: Jazda samochodem?<br />Palimy w piecach od ... bardzo dawna a nasi dziadkowie nigdy nie narzekali na kaszel czy tuberę. <br />A może problem leży gdzie indziej? <br />Do pracy przyjedzie 10 radnych 10 samochodami i będą myśleć jak zniwelować zanieczenie powietrza ????
2017-01-23 19:32:03
pikador40: Dlaczego wszystkim glupote wciskaja,to nie kominy domow nas truja.<br />Moze ktos sie zajmie fabrykami i zakladami,ktore w sobote i niedziele kiedy nie ma kontroli jada na calego a o samochodach nie wspomne
2017-01-23 19:33:20
ciotka matylda: Obawiam się, że działanie na zasadzie, każdy sobie rzepkę skrobie, tylko rozmyje temat i doprowadzi do niepotrzebnych rywalizacji w województwach. Przepraszam,że nawiązuje tu do polityki, ale w naszym kraju bez akceptacji Prezesa nie stanie się nic. Więc dopóki pan prezes nie ogłosi narodowego programu walki ze smogiem tak długo sejmiki wojewódzkie mogą tylko dywagować na ten temat. <br />Dosyć ciekawy artykuł podpowiający rządowi kierunki działania można przeczytać pod tym linkiem: http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1691286,3,jak-poskromic-smoga-osiem-podpowiedzi-dla-rzadu.rea<br />Niestety są tam też przytoczone negatywne posunięcia niektórych ministrów. Temat jest ważny i trudny oraz długo-falowy. Uważam, że z uwagi na bardzo negatywne skutki smogu, działanie antysmogowe powinne być objęte programem rządowym. Znając nasz słomiany zapał do działań wymagających wytrwałości i przestrzegania procedur poprzestaniemy na ustawach. Ustawach w których będzie pełno zwolnień, wyjątków I odstępstw obejmujących np.rolników, górników czy nawet całe grupy związków wyznaniowych i tzw. styropian. Czyli jak zwykle jakoś to będzie. Bo to takie nasze swojskie usprawiedliwianie ,, Polacy nic się nie stało,,.
2017-01-23 19:36:00
pikador40: Mieszkam w Skoczowie i widze co sie dzieje,jak dym wali w 100 procentach z kominow wszystkich zakladow to samo praktykuje huta Katowice wiem bo tam jezdze ale to jest obcy kapital i oni moga
2017-01-23 19:40:43
pikador40: A jezeli chodzi o nowe piece-no napewno jakis \&quot;pociotek\&quot; ma firme z bublami i trzeba to sprzedac
2017-01-23 19:52:15
Andy: A może lepiej zacząć od edukacji jak palić w piecu zamiast od razu zakazywać i nakazywać przepisami co wolno a czego nie? <br />Są sposoby by palić ekonomicznie i by kominy tak nie dymiły pomimo palenia w starym piecu nie najlepszym paliwem. Zachęcam do zapoznania się: http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/<br />
2017-01-23 20:39:28
WWCieszyn: GusGus - powiem Tobie kolego, że mnie akurat stać na wiele. Różnica między nami jest jednak taka, że i w przeszłości i teraz - widzę innych ludzi, mało tego, potrafię stanąć w obronie tych, którzy nie potrafią się obronić. Chyba Wiesz, że jeszcze rok wstecz, w Polsce było blisko milion dzieci, które były głodne, żyły w skrajnej nędzy. Pomyśl tymi kategoriami, przecież: jesteś człowiekiem.
2017-01-23 21:27:54
krzysztof.mm: Założyłbym się, że 90% tych, co palą mułem i innym goownem to pospolici \'wysrańcy\'. <br />I że 90% tych, co na różne idiotyczne sposoby szukają tutaj winnych powszechnemu smrodowi - to właśnie te przymuły.
2017-01-23 22:29:06
Herr Flick: A Krzysiu jak zwykle w swoim stylu. Twoje statystyki są chyba z kosmosu wzięte. Pomyśl proszę dlaczego ludzie tym mułem palą a potem poczytaj jak powinno się spalać paliwo w kotłach. Poczytaj proszę o spalaniu zupełnym i całkowitym a potem się wypowiadaj bo nie masz pojęcia o tym o czym piszesz. Nie paliwo tutaj jest winne tylko charakter jego spalania. Jeśli uzyskasz wysoką temperaturę spalania i wysokie ciśnienie to możesz nawet oponami palić:) Tak własnie działają spalarnie śmieci i jakoś na jakość powietrza nikt tam nie narzeka. A jeszcze przy okazji ciepełko w domach jest.
2017-01-23 22:56:42
krolik bugs: Winne są mieszczuchy co masowo z bloków budują się na wsiach i palą nieeko groszkiem. Siedzieli by dalej dalej szufladce to by tyle nie było nakopcone
2017-01-23 22:57:37
gachol: Heer Flick a jak ludzie mają uzyskać temperature w tych starych piecach Ty sobie to tłumaczysz a ludzie tylko ciepło chcą mieć i nie zaglądają co im cisnie z komina.Patrząc po domach to w dużym stopniu brak wrażliwości ekologicznej i łatwy dostęp do tych trujących odpadów kopalnianych.Zakazać handlu tym gównem będzie mniej oszukanych i rozczarowanych ludzi.
2017-01-23 23:25:58
krokusik: Nieźle się napinacie pro-ekolodzy. Trochę mina wam zrzednie, jak po wejściu ustawy węgiel i gaz zdrożeje o 50-100%. Nikt w ustawie anty-smogowej nie gwarantuje zamrożenia ceny paliw. To jest co najmniej dziwne. Ale głupie polaczki podłapały temat i będą się wymądrzać.
2017-01-23 23:27:11
krokusik: Co z piecami kaflowymi w kamienicach? Mają wymienić na takie z podajnikiem?
2017-01-24 00:18:48
artxxx: Bardzo dobry i realny projekt. Do pełni szczęścia brakuje regulacji dotyczących kominków, przynajmniej w sposób taki, jak uregulowany w uchwale dla województwa małopolskiego gdzie kominki są dopuszczone ale tylko te o sprawności min. 80%.<br />Ponadto zgodzę się z przedmówcami, że mułem i flotem w 80% palą \&quot;wysrańcy\&quot;<br />
2017-01-24 05:32:54
krzysztof.mm: Jest oczywiste, że zrzucanie problemu trującego smrodu w powietrzu jedynie na barki obywateli byłoby zwykłym, kolejnym rozbojem władzy.<br /><br />Wszystkie rządy od blisko trzydziestu lat pompują co roku miliardy w nierentowne kopalnie. Te pieniądze mogłyby zostać przeznaczone na dofinansowanie wymiany kotłów c.o., docieplanie budynków.<br /><br />Państwowy monopolista gazowy dyktuje ceny tego paliwa, rząd obławia się na akcyzach - tu jest kolejne pole do działania władzy.<br /><br />Wszystko to jednak nie zmienia faktu, że w świadomości społecznej wciąż jeszcze pozwalamy tym przymulonym wysrańcom - naszym znajomym, krewnym, sąsiadom - na palenie mulistym goownem i plastikiem.<br />W tej przypadłości tylko my sami możemy sobie pomóc.
2017-01-24 07:46:27
efelinqa: A MY PALIMY FLOTEM I MUŁEM. NA ROZPAŁKĘ IDZIE CO W PIWNICY POD RĘKĄ. śWIETNIE SPRAWDZA SIE POCIĘTA STARA OPONA ( choć ciężko ją na kawałki pociąć ), stare buty i ubrania. Mamy kompletnie gdzieś czy śmierdzi czy dymi ...grunt że ciepło trzyma. a jak bym dostała mandat to co 50 pln??? i tak jestem do przodu.
2017-01-24 08:06:56
GusGus: Najbardziej do przodu będziesz jak Twoje dziecko zachoruje na chorobę nowotworową.<br />Co mu wtedy powiesz? Że i tak się opłacało?
2017-01-24 08:17:12
GusGus: Czy cała reszta szukająca usprawiedliwienia dla zatruwania środowiska po przeczytaniu wreszcie szczerej wypowiedzi jednego trucicieli ma jeszcze coś do dodania?<br />Już wiecie jak to wygląda w praktyce?
2017-01-24 08:41:56
gachol: efelinqa pięknie poszłaś ciekawe czy chcesz tą wypowiedzią sprowokować do ujawnienia się innych ,, ecologów,, czy masz zbyt niski sufit w piwnicy
2017-01-24 09:12:52
wieslaw55: Jak pamiętam te odległe czasy to już kiedyś mówiono o paleniem gazem , jaki to był wielki bum , bo obiecali dotację do gazu . Ludzie wymieniali piece węglowe na gazowe , czekało się sporo czasu aby taki piec kupić . Jak po montowali , to wygrał ten co zostawił stare źródło ogrzewania . I co wielki chuj zamiast wojewoda dać dotację w kurortach wypoczynkowych i zdrowotnych to podwyższyli cenę gazu , no to ludzie powrotem na opał węglowy i floty . Na dzień dzisiejszy będzie ta sama wersja . Dotacje dla montażu urządzeń grzewczych ( gazowych ) nie dla wszystkich , tylko dla wybranych co siedzą przy korytach i ten biedak znowu jest bity w dupę . Tak to jest w powiecie Cieszyńskim !!!!!!!
2017-01-24 11:22:12
jo.papuga: Wy sie tu wadzicie, a Trzyniec i tak robi swoje... i bydzie to robił dali.<br />Starczy sie z Pikietów podziwać kto robi smoga nad Cieszynym... a jak wiater wieje w drugom strone to nad Ustroniem i dali...<br />Dziwnym trafym jakosik nikomu to nie przeszkadzo i nawet żodyn o tym nie spómino.<br />Pewnie...najlepi na okragło czepiać sie pojedyńczych boroków, wymyślać im zakazy, nakazy, kary i jeszcze podburzać jednego na drugigo, aby sie nawzajym podpieprzali. A ci wielcy.... po cichu dali robiom swoje i sie ino z tego wszystkigo śmiejom, bo wiedzom że na nich nima rady.<br />Ot tako je ta naszo polityka... Tym światym rządzi piniądz i ekonomia, a politycy i media mówią i robiom z nami co chcom, bo z tego żyją. Niestety ci co bardzij gupcy dajom sie tymu zwieść i wierzom tej propagandzie.<br />Taki drobnicowe eco pomysły to se śmiało można w du....e wsadzić. Jeszcze roz powiym że tym światym rządzi wielki piniądz i wielko ekonomia, a małym borokiekm sie żodyn nie przejmuje, trza go jyny grabić jak ino sie do.<br />To wszystko to je mydlyni oczy i odwrocyni uwagi od prawdziwego problymu. <br />Kiedy wy to w końcu zrozumicie ???<br /><br />PS. A po za tym, już kiedyśik żech mówił, że niech dajom miesiencznie 500+ na gaz to sie żodyn nie bydzie mułym mazoł i problym polynia w piecu zniknie. <br />...ale smog i tak dali bydzie.
2017-01-24 11:50:19
GusGus: ,,Inwestycja dotycząca odpylania spalin, wykonana w aglomerowni nr 2, za kwotę blisko miliarda koron, pomoże obniżyć emisję zanieczyszczeń o 126 ton na rok i pozwoli uzyskać koncentrację poniżej 15 miligramów na metr sześcienny. \'\'<br />,,Rezydualna emisja powinna wynosić do 10 miligramów na metr sześcienny\'\'<br /><br />A piece które mają być wprowadzane u nas mają normę do 40 miligramów na metr sześcienny.
2017-01-24 11:51:06
xenon0681: Zgadzam się z tym że o jakość powietrza trzeba dbać tylko czy jakieś ustawy to zmienią?? Może należy zacząć od ograniczenia ilości samochodów w miastach? A tak po prawdzie ceny paliw \&quot;eko\&quot; nie spadają tylko idą w górę. A znając naszych \&quot;uczciwych\&quot; pośredników to od razu wyczują i jeszcze mocniej będą windowali ceny żeby się nachapać!!! <br />PS. Jeżeli znacie jakiegoś geologa który pracował w KWK zapytajcie jaki nasz ekogroszek jest \&quot;EKO\&quot;.
2017-01-24 11:57:56
GusGus: Ale każdy nawet ,, eko\'\' groszek spalany w piece z kontrolowanymi, stałymi warunkami jego spalania( bez wygaszania i wychaładzania pieca i komina), będzie kopcił dużo, duuuuużo mniej niż muł spalany w starym kopciuchu.
2017-01-24 12:14:23
xenon0681: GusGus może i masz rację ale naprawdę warto się zapoznać z opinią geologa bo muł to chyba jest pozostałość po tym \&quot;EKO\&quot; groszku. A dziwi mnie jeszcze jedno dlaczego mowa o smogu dotyczy tylko miast?? Czyżby tylko w miastach palona mułem? A może to tylko propaganda żeby w miarę pokojowo zamknąć kopalnie i sprzedać je obcemu kapitałowi?? Zastanów się nad tym.
2017-01-24 12:26:40
GusGus: Czytałeś artykuły o przyjętej Ustawie Antysmogowej w Małopolsce.<br />Wydaje mi się, że została przyjęta dla CAŁEJ Małopolski. I ta opracowywana dla Śląska też chyba będzie dla całego Śląska a nie tylko miast na Śląsku.
2017-01-24 12:43:00
xenon0681: Ty nie rozumiesz o czym mowa!! Ustawa owszem dotyczy CAŁEGO województwa ale \&quot;badania\&quot; jakości tylko są robione w miastach i to na sprzęcie którego lata świetności dawno przeminęły! A co do jakości powietrza zobacz sobie na mapach europy i wygląda na to że wcale nie jest tak źle.<br />http://aqicn.org/map/europe/pl/
2017-01-24 13:07:34
GusGus: Ale ja nie muszę niczego sprawdzać na mapach Europy. Wystarczy, że wyjdę przed dom w mroźny dzień rano albo wieczorem i zaciągnę się tym co wisi wokół mnie.Zresztą sam widok tego co bucha z kominów sąsiadów wiele wyjaśnia.
2017-01-24 13:14:30
GusGus: xenon0681<br />Ty w ogóle patrzysz co podlinkowałeś?<br />Przecież z Twojego linku dobitnie wynika, że mieszkamy w terenie o najwyższych wskaźnikach zanieczyszczenia powietrza!<br />Czeski Cieszyn- 169.
2017-01-24 13:18:39
GusGus: Ciekawe też jest to, że w naszym Cieszynie mapa pokazuje tylko 67.<br />To mamy bardzo mądre powietrze. Przez Olzę nie przelatuje:-)<br /><br />To jak to jest, że truje nas huta w Trzyńcu ale zanieczyszczenie z Czeskiego Cieszyna do nas nie leci?
2017-01-24 14:23:38
pikador40: GusGus i krzysztof.mm przestancie debilizmy pisac zmiencie lekarza bo ten Was oszukuje
2017-01-24 14:26:24
pikador40: Zamkneli tyle kopalni i co?Stolki maja w Uni niech wiecej dziadostwa sciagna z Rosji,Australii itp.<br />
2017-01-24 15:28:39
filok: Uczyć się było trzeba a nie teraz narzekać, że na węgiel was nie stać malkontenci! A jak teraz nie stać to na drugi etat i już! Dobra zmiana!
2017-01-24 15:31:31
xenon0681: A ty patrzysz tylko na swój czubek nosa!!! Skoro sprawdziłeś mapę to widziałeś też inne państwa(Francja,Włochy,Niemcy) tam też mają przekroczenia(WIĘKSZE niż u nas) a jakoś nikt o tym w mediach nie trąbi i afer nie sieje. A u nas jak zwykle wszyscy chcą być bardziej unijni niż sama unia. Ciekawe kto na tym najwięcej zarobi bo napewno nie przeciętny Kowalski.
2017-01-24 19:07:36
Herr Flick: Xenon, mnie tez tu coś w tym śmierdzi. Przecież smog to nie pojawił się wczoraj tylko to stałe zjawisko. Dziwnym trafem Polska przedstawiana jest jako największy truciciel tymczasem statystyki pokazują jednoznacznie, że to nie my tak trujemy tylko Niemcy, Francja i Włochy (jeśli chodzi o Europę:)). Coś jest na rzeczy i tyle. Smog i zanieczyszczenie środowiska to rzeczywiście fatalna sprawa ale wg mnie nie można za to winić indywidualnych spalaczy. Zakłady nie rzucają pyłem zawieszonym? Więc wg mnie smog to jedno a chodzi pewnie jeszcze o co innego. Na marginesie- co się stało z dziurą ozonową? Zniknęła? Chyba tak samo będzie ze smogiem
2017-01-24 19:48:59
janusz s: W czasie mrozów będziemy grzać się jak małpy w gromadzie a przy okazji zwiększy się nasza populacja -ot i dwie pieczenie na jednym ogniu.
2017-01-24 22:41:24
WWCieszyn: GusGus - wreszcie zrozumiałeś to, o czym pisałem na początku. W polskim Cieszynie, wg. prasy i nie tylko, jest smog, a w Czeskim Cieszynie: czyste powietrze ! ! ! Jak idę na spacer nad Olzę, to samochód parkuję w Czechach. Nie ma parkometrów, jest pełno wolnych miejsc. W Czechach, mogę kupić piwo i spokojnie na ławce, przy Olzie wypić. Takich przykładów, można by mnożyć. Pomyślcie, nasze miasta przecież dzieli - tylko rzeka, ale czy na pewno tylko rzeka ?
2017-01-25 07:10:16
GusGus: W innych krajach obostrzenia z tytułu emisji pyłów są jeszcze większe niż te zapowiadane u nas.<br />Z linku który zapodał xenon0681 wynika zupełnie coś odwrotnego niż Ty piszesz.<br />Tak jak napisałem wcześniej. Nie potrzeba żadnych artykułów prasowych, wystarczy popatrzeć co wylatuje z kominów niektórych domów i zaciągnąć się w mroźny, bezwietrzny dzień ,, świeżym\'\' powietrzem. Panowie cudów nie ma. Jak się wali do pieca najtańszy, największy syf i to jeszcze do starego kotła w którym spalanie nie podlega żadnej kontroli to musi on zanieczyszczać powietrze wielokrotnie bardziej niż nowoczesny kocioł opalany węglem.<br />
2017-01-25 13:34:04
jo.papuga: A właśnie... słusznie zauważył Herr Flick.<br />Kaj teraz je dziura ozonowa??? Jeszcze pore roków tymu trumbili o tym na okrągło. Czyżby naroz problym zniknął??? Wcale nie zniknął tylko sie oklepoł i trza było pierónym cosik innego wymyślić, aby dali robić gupim ludziom wode z mózgu. Kiedysik też był temat azbestu i wymiany dachów, bo niby rakotwór. Gupie ludzie wyminiali, wybulili kase i co??? Raka nima??? A starczy sie na Czechów, abo jeszcze lepi, na Słowoków podziwać, tam do dzisio co trzecio chałupa je azbestym pokryto i to nie tylko na dachu, bo nawet na ścianach... i co...żyjom, czy już poumierali??? <br />A u nas jak zwykle, nadgorliwe mondroki i ci niby ekolodzy, chcóm wleźć Brukseli do du...y bez mydła i tak jak już to kierysik zauważył, chcóm być bardzij unijni niz sama unia.<br />Teraz na topie je smog, ale już mie ciekawi co bedzie i ón sie oklepie??? <br />Może powiedzom że trza jyny drogimi autami jeździć bo te tani są nie eco... (?) <br />...w sumie już to mówią... <br />A może jokomsik chorobe wymyślom, żeby ludzie jak najwięcej leków kupowali... (?)<br />Hmmm...też już to je... Idzie wiosna to pewnie za chwile bydzie grypa... świńsko, ptasio, albo jakigosik innego zwierzoka...<br />To je wszystko jedna wielko propaganda żeby jyny od ludków piniondze wyciągać.<br />Biydokami sie lepi rządzi... a zmanipulowanym jeszcze lepi.
2017-01-25 20:43:08
krzysztof.mm: papuga<br />dziura ozonowa zdecydowanie się zmniejszyła, po wycofaniu z użycia freonu i podobnych świństw<br />tak na marginesie, czy tobie internet potrzebny jedynie do wypisywania idiotycznych komentarzy?<br />bo gdybyś choć parę razy umiejętnie kliknął, wiedziałbyś o tej dziurze ozonowej wszystko co trzeba<br />przygłupami się lepiej rządzi - tak to prawda
2017-01-25 21:34:25
Herr Flick: Dziura się zmniejszyła? A może całkiem zanikła? Dziwne bo przeszukałem internet wzdłuż i wszerz i jakoś takich informacji się nie doszukałem. Dziura to bzdura a smog jest nie od dziś tylko wczoraj go ktoś zauważył a winnych szuka nie tam gdzie trzeba.
2017-01-26 07:16:34
krzysztof.mm: Flick<br />wzdłuż i wszerz powiadasz...<br />żałosne<br /><br />http://www.telegraph.co.uk/science/2016/06/30/hole-in-ozone-layer-is-closing-and-will-be-healed-by-2050-scient/<br />http://badania.net/co-sie-stalo-z-dziura-ozonowa/<br />i wiele innych<br /><br />a może koncentrowałeś się na poszukiwaniu w necie \'dziurek\'?
2017-01-26 07:20:44
krzysztof.mm: http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/prognoza,45/dziura-ozonowa-mocno-sie-zmniejszyla-mozemy-dozyc-jej-uzdrowienia,206443,1,0.html
2017-01-26 10:46:41
jo.papuga: Z tobom krzusiu nima co godać, ty żyjesz jyny klikanim i chyba jyny z tego czerpiesz całom swojom mondrość.<br />Jo już na tym świecie troche żyjym , nie jedno żech widzioł i wiem że życie polego na czymśikiej innym nie jyny na klikaniu. Od tego to sie jyny oczy psujom i mózg lasuje... no i łatwo można dać sie zmanipulować... <br />Żyj dali i módl sie żeby ci neta nie zabrakło...
2017-01-26 20:12:37
Herr Flick: TVN (to dopiero żałosne) nawet nie skomentuję a ten drugi link nie działa.<br /><br />Papuga, mnie też się wydaje, że Krzysiu przedawkował.
2017-01-26 21:37:46
krzysztof.mm: No to tak jak przypuszczałem, niektórzy tutaj mają blokadę na wiedzę, a procesory z epoki pierwszych ZX Spectrum.<br />Ciekawe jest jedynie to, że się tym chwalą.<br />
2017-01-27 10:23:11
jo.papuga: Faktycznie Herr Flick, ty możesz mieć racje, on przedawkowoł. Widać to po skutkach...<br />Zdo mu sie że mo najwiencyj RAM-u... No, borok... ciekawe czy z tego wyjdzie?
2017-01-27 10:52:40
GusGus: Zapoznaliście się z projektem śląskiej ustawy antysmogowej?<br />Bardzo podobna do tej małopolskiej chociaż w niektórych punktach nawet bardziej restrykcyjna. Np. terminy wymiany starych pieców są krótsze.
2017-01-27 12:50:46
jo.papuga: Restrykcje to były w PRL-u, tera je demokracja i gówno ich obchodzi kiedy jo se piec wyminiym... <br />Czy te gamonie nie widzom że w tym wszystkim nie chodzi jyny o piece??? <br />Przeca w niejednej starej chałupie razym z piecym trzeba też wyminić całom instalacje CO, bo te nowe, piekne \&quot;eco piecyki\&quot; tej starej (grawitacyjnej z dużą ilością wody) nie uciągnom. Czy te szkrobi piórki i cyferkowi teoretycy w ogóle o tym wiedzom i czy wzili pod uwage jaki to som koszta??? Gówno wiedzom... i w du..e niech se wsadzom te pore groszy dopłaty do pieca!!! <br />A po tym jeszcze dojdom koszty drogigo opału, eco-wongiel, abo gaz??? <br />Bedom dopłacać???? Gówno bedom, jeszcze podrożom... <br />To mo być to przyjazne państwo???<br />Cały czas powtarzom: Niech ludzi nie staszom ino niech dadzom 500+ miesiyńcznie na gaz, to bydzie miało dużo lepszy efekt niż te całe antysmogowe ustawy. <br />
2017-01-27 13:53:51
krzysztof.mm: Piecyki mu \'nie uciągnom\'.<br />Jak stary, tak głupi.<br />
2017-01-27 15:45:25
Herr Flick: Krzysio, Krzysio. Czy ja wiem czy te TVN Meteo to wiarygodne informacje? Nie sądzę. Jedną z przyczyn powstania dziury owej bylo stosowanie w układach chłodzących czynnika R12. Podobno. Europa juz zmieniła dwa razy ten czynnik (R134A a teraz R1234YF, niektórzy pakują CO2) a USA ma cały czas R12. Więc ktos tu kłamie. Dla mnie dziura ozonowa, globalne ocieplenie i walka ze smogiem to lipa.
2017-01-28 08:37:09
jo.papuga: Jo cały czas to mówiem że to wszystko to je lipa i jedna wielko propaganda...<br />A z tym piecykami to może żech sie źle wyraził, one uciągnom, ale ile trzeba bydzie tego eco wongla, abo gazu spolić aby zagrzoć tyla wody??? <br />Po moimu to pies je pogrzebany nie w kosztach wymiany pieca, ino w kosztach późniejszego grzocia. Tego właśnie nie uciągnom...., ale nie piecyki tylko zwykli ludzie żyjący z marnych wypłat, emerytur, abo rynt.<br />Jak chcieli wspierać wielodzietne rodziny i dźwigać ich z rzekomego ubóstwa to jakosik nie zakozali im robienia dalszych dzieci, tylko dali im 500+. <br />To teraz jak chcóm wspierać ekologie i nie chcóm aby ludzie polili byle czym, to niech nie wymyslajom zakazów tylko też niech dadzom 500+ na porządny opał.<br />To mo być prawo i sprawiedliwość? Jednym dali, a innym chcóm brać...
2017-01-29 10:28:16
GusGus: No teraz zaczynasz bardzo rozsądnie mówić.<br />Ale do tej pory nie wiedziałeś, że władza dając komuś automatycznie komuś misi zabrać?<br />
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: