Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

''Więcej nas łączy, niż dzieli...''

Schody, wyboje, ale i wspólna zabawa, i kibicowanie. ''Więcej nas łączy, niż dzieli...'' - to hasło kampanii społecznej ''Integracji'', która ruszyła 17 grudnia 2014 r. Jej celem jest zwrócenie uwagi na sytuacje z życia codziennego, które w równym stopniu dotyczą osób z niepełnosprawnością, jak i pełnosprawnych, dorosłych i dzieci, kobiet i mężczyzn.

W ciągu ostatnich 25 lat udało się dostosować wiele budynków użyteczności publicznej takich jak np. budynek Sejmu RP czy wiele urzędów i centrów handlowych dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak wiele zostaje jeszcze do poprawienia i zniwelowania w tym temacie. Nowe budynki, hotele, centra, dworce autobusowe czy kolejowe są już projektowane i wznoszone zgodnie ze stosownymi przepisami i normami. Jednakże w ostatnim czasie ukazało się rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z wiadomością, że przez najbliższe pięć lat nie będzie obowiązku na zarządzającym aby dworce kolejowe oraz perony były dostosowywane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Miejmy nadzieję, że właśnie ta akcja „Więcej nas łączy niż dzieli” skłoni osoby mające wpływ na nasze prawo do zastanowienia się jak oni by się czuli na naszym (niepełnosprawnych) miejscu. Jeden z plakatów kampanii przedstawia dziewczynkę i chłopczyka bawiących się tabletem. Chłopczyk dotyka ekranu stopą, ponieważ nie ma rączek. Hasło: Więcej nas łączy, niż dzieli... gdy tak bardzo chcemy dotknąć...
 
- Osoby z niepełnosprawnością często buntują się, kiedy mówi się o dwóch światach: osób niepełnosprawnych i sprawnych – i mają rację, bo żyjemy przecież w tej samej rzeczywistości – mówił podczas rozpoczęcia kampanii Piotr Pawłowski – Prezes Fundacji „Integracja”. – Dlatego rozwiązania uwzględniające potrzeby i oczekiwania osób z niepełnosprawnością, faktycznie będą także działaniami na rzecz wszystkich innych obywateli. Poprzez kampanię „Więcej nas łączy, niż dzieli...” chcemy pokazać, że niepełnosprawność nie może wykluczać, a wiele codziennych barier doskwiera wszystkim. Tym bardziej cieszy fakt, że osoby biorące udział w tej kampanii, widząc jej rzeczywisty sens, zaangażowały się w nią na zasadach pro publico bono.
 
Na pięciu plakatach promujących kampanię zobaczymy aktorki Grażynę Wolszczak i Agnieszkę Więdłocha, niewidomego pieśniarza szantowego i gitarzystę Romana Roczeńskiego, aktora niskiego wzrostu Iwo Pawłowskiego, aktora teatralnego i dubbingowego Modesta Rucińskiego, poruszających się na wózkach Agatę Battek i Tomasza Wasielewskiego, a także Stasia Salachę z mamą, Justynę Janaszewską i Kornelię Raczkiewicz.

W kampanii chodzi o pokazanie iż ludzie bardzo się różnią fizycznie i psychicznie, ale jednocześnie mają wiele ze sobą wspólnego – zarówno jeśli chodzi o codzienne problemy, jak i radości. Mało tego, te problemy, bariery, dotyczą wszystkich. Może nie jeździsz na wózku, ale masz małe dziecko w wózku. I nagle pojawiają się schody... – tłumaczą organizatorzy kampanii.
 

Andrzej Koenig
 

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: