Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

W końcu pociągiem do Wisły

Pociągiem można w końcu dotrzeć do Perły Beskidów. Pierwszy pociąg już odbył kurs.

Uroczyste otwarcie zrewitalizowanej linii kolejowej z Katowic do Wisły rozpoczęło się na stacji Katowice. Stamtąd rozpoczął swoją podróż pociąg z gośćmi specjalnymi, a wśród nich m.in. Marszałek Województwa Ślaskiego Jakub Chełstowski, wicemarszałek Anna Jedynak, członek Zarządu Krzysztof Klimosz, a także prezes Kolei Śląskich Patryk Świrski i burmistrz Wisły Tomasz Bujok. - To ważny dzień i doskonała wiadomość nie tylko dla mieszkańców Wisły i okolicznych miejscowości, ale dla całego województwa śląskiegoModernizacja linii kolejowej na odcinku Bronów-Wisła Głębce to 52 km trasy i wartość realizacji w wysokości 460 mln zł, z czego 85 proc. to środki pochodzące z Unii Europejskiej. Zyskujemy komfortowe, szybkie i bezpieczne połączenie z centrum aglomeracji, co ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców, ale i odwiedzających, którzy będą mogli podziwiać uroki Beskidów, korzystając z dogodnej i ekologicznej alternatywy dla podróży samochodem – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski.

Łącznie powstało 52 km linii kolejowej za bagatela 460 mln zł. Większość pokryły środki europejskie.

Czekaliśmy na zakończenie tej inwestycji kilka lat i bardzo się cieszę, że akurat teraz, przed startem sezonu zimowego wracają połączenia z Katowic do Wisły. Każdego roku przyjeżdża do nas mnóstwo turystów, zarówno w przypadku jednodniowych jak i kilkudniowych wyjazdów, tym większa radość, że będą mogli korzystać z nowoczesnego i bezpiecznego transportu kolejowego. Ta trasa została zmodernizowana, ale można powiedzieć, że powstała w zasadzie od nowa – tłumaczył burmistrz Wisły, Tomasz Bujok.

Przebudowa rozpoczęła się w marcu 2020. Dzięki tej inwestycji w rozkładzie jazdy znajdzie się więcej szybkich i komfortowych połączeń łączących miejscowości Bronów-Bieniowiec-Skoczów-Goleszów-Cieszyn/Wisłę Głębcę. Uchochomionych zostanie 10 par połączeń w dni wolne od pracy (7 par w relacji Katowice – Wisła Głębce - Katowice, 1 para połączeń z Gliwic przez Katowice do Wisły Głębce, 1 para bezpośrednich połączeń z i do Częstochowy oraz 1 turystyczna para połączeń z i do Gliwic przez Knurów, Rybnik, Żory do Wisły Głębce) i 8 połączeń w relacji Katowice-Wisła Głębce w dni robocze.

Do dyspozycji pasażerów oddano także 23 nowe perony. Pojawiły się także nowe przystanki kolejowe: Skoczów Bajerki, Ustroń Brzegi, Wisła Jawornik. Wszystkie przebudowane perony zostały przystosowane dla osób o szczególnych potrzebach. Wybudowano nowe wiaty, ławki oraz poręcze do odpoczynku na stojąco. Nowe oświetlenie peronów zwiększy bezpieczeństwo. Przebudowa objęła też urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Rozjazdy zyskały elektryczne ogrzewanie, dzięki czemu możliwe będzie sprawniejsze podróżowanie w okresie zimowym. Lokalne Centrum Sterowania, które powstało w Skoczowie jest wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy i obsłuży zdalnie stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Jak informuje województwo śląskie, poziom bezpieczeństwa na ponad 70 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych.

Zakończeniem pierwszego przejazdu nowej linii kolejowej bylo wspólne rozpalenie bożonarodzeniowej choinki i Jarmark Śląski, który trwa w Wiśle.

 

KOD 

Zdjęcia A. Grygiel/śląskie.pl

 

 

 

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

41
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2022-12-12 07:57:42
pół_Sasina_z_Wiślicy: Jest Szwed? Jest Kawulok? Nie ma? - nie liczy się, jeszcze raz, w końcu święto wielkie bo poślizg tylko rok
2022-12-12 07:59:16
pół_Sasina_z_Wiślicy: bo ta władza jedno co potrafi to kraść, marnować, rozdawać, kredyty zaciągać - a jak przychodzi co konkretnego zrobić to zalicza same wpadki
2022-12-12 08:06:54
Vito: Jaka wpadka? Zrobili coś czego poprzednicy nie umieli. Droga też nowa, a wcześniej łatali przez 6lat. Przypomnij nam ile obiecanych dróg otwarto na euro 2012?! Bo o ile mi wiadomo niektóre jeszcze kończą.
2022-12-12 08:42:12
Hejo: Wstyd jedynie dla władz lokalnych: Wisły i Ustronia, że nie było nikogo z Ratusza w otwarciu na nowych stacjach kolejowych : Jawornik i Brzegi i to w porannych pierwszych pociągach w historycznych chwilach ! Warto przypomnieć, iż w Cieszynie, pierwszym pociągiem obecny był, przy najmniej wiceburmistrz Major... i za to ma u mnie szacun !
2022-12-12 10:01:45
Donek: do pół Sasina z Wiślicy rozumiem że ta władza mogła zmarnować rozdawać zaciągać kredyty, ale napisz konkretnie co ukradła co któryś z nich wziął do własnej kieszeni inaczej to pomówienie i sprawa nadaje się do prokuratora. Szkalować można pisać byle co ale odszczekać trudno
2022-12-12 10:47:55
Vito: Donek, ten troll prędzej czy później będzie miał sprawę. Na ox jest dość materiału którym szkaluje, oskarża i obraża. Ba, lubi też rzucać nazwiskami. On myśli że SB ciągle jest kryte.
2022-12-12 10:54:10
blookerss: Eee chłopaki powyżej: Nie wszyscy w Ogrodzonej łysi są donosicielami :) Tylko gamoń ... edek nijaki z krainy kredek :)
2022-12-12 11:03:30
paulus601(dawny paulus60): Nie rozumiem jednego w tym całym przedsięwzięciu. Dlaczego na stacji Wisła Głębce są nadal niskie perony i stare słupy sieci trakcyjnej. Czyżby tam rewitalizacja nie dotarła? Nie byłem tam ostatnio, ale na zdjęciach w Internecie i filmach na YT tak to wygląda.
2022-12-12 11:06:32
paulus601(dawny paulus60): Nie rozumiem jednego w tym całym przedsięwzięciu. Dlaczego na stacji Wisła Głębce są nadal niskie perony i stare słupy sieci trakcyjnej? Czyżby tam rewitalizacja nie dotarła? Nie byłem tam ostatnio, ale na zdjęciach w Internecie i filmach na YT tak to wygląda. Może coś przeoczyłem?
2022-12-12 13:23:37
pół_Sasina_z_Wiślicy: @Donek: czytam twój post i się zastanawiam: A - spadłeś niedawno z Księżyca?... B - głupi jesteś?... C - głupa rżniesz?... skłaniam się ku C; nie będę tu litanii spraw o których głośno od lat w całej Polsce wypisywał, masz w necie na ten temat materiałów do woli, dla przykładu jedynie wspomnę o idącym w setki milionów przekręcie na respiratorach od handlarza bronią, na maseczkach od instruktora narciarskiego, sądy się zastanowią czy działka ok biskupa dla premiera za półdarmo, a potem dotacja państwa dla tegoż biskupa to złodziejski interes czy chrześcijański uczynek miłosierdzia, eks-wicemarszałek z PiS Kałuża się w sądzie będzie tłumaczył z przekrętów w Funduszu Górnośląskim i blokowania prób rozwikłania sprawy - słyszałeś o mega-aferze w SKOK-ach? o senatorze PiS Biereckim? wiem, nie słyszałeś, na Księżycu tylko KURWIZJĘ nadają pewnie...
2022-12-12 13:24:07
pół_Sasina_z_Wiślicy: przykłady można mnożyć niemal bez końca, ale oczywiście jedna sprawa najważniejsza czyli prokuratura - bo może jednak naprawdę jesteś głupcem, a nie, że tylko udajesz?... dzieci już w tym kraju od kilku lat wiedzą, że upartyjniona prokuratura sprawami przeciwko partyjnym kolegom się co do zasady NIE zajmuje, a jeśli który prokurator chciał uczciwie, zgodnie z sumieniem i regułami prawa podjąć działania przeciwko działaczowi PiS, czy o złodziejstwo chodziło czy o cokolwiek, był przez wierchuszkę władzy, konkretnie ministra Zero mamy na myśli, karany i sekowany - i dopiero po odpartyjnieniu tej instytucji można będzie i trzeba wszystkie te sprawy sumiennie do niej zgłosić - jasne, Doncio? coś jeszcze ci uciekło?
2022-12-12 13:25:34
pół_Sasina_z_Wiślicy: Vito procesy będą, na pewno, nie tylko w sprawach o których pisałem, może i o Istebną zechce zahaczyć odpartyjniona i niezależna prokuratura i to już niedługo, zaraz po wyborach
2022-12-12 13:29:51
pół_Sasina_z_Wiślicy: @blokers - najwyraźniej chciałeś komuś dokopać, ale pudłujesz - mógłbyś za to o sobie kilka słów do rzeczy napisać, al blokers to raczej taki klasyczny obszczymurek, kundelek co zza płotu poszczekuje
2022-12-12 13:44:22
pół_Sasina_z_Wiślicy: Polacy rozliczą PiS nie za te kilka kilometrów torów, które remontowano w męce z ponadrocznym opóźnieniem, tylko za całokształt dwóch kadencji, za 8 zmarnowanych dla Polski i Polaków lat - za gigantyczne zadłużenie państwa czyli nas wszystkich, za powszechną i rosnącą drożyznę, za rekordową od kliku dekad inflację i nasze znikające z tego powodu oszczędności, za dramatycznie niski poziom inwestycji, za burdel w strukturach państwa, za zdemoralizowaną armię, policję, służby specjalne, prokuraturę, za miliardowe kary jaki płacimy po niewykonaniu przez rząd wyroków sądów UE, za miliardowe łapówki dla biskupów, za jeszcze większe środki na partyjną propagandę w kurwizji wydawane - tu też lista wydaje się nie mieć końca, więc kto się chce podniecać tym za pieniądze UE pociągiem do Wisły jego sprawa, ja mu tylko przypomnę, że to PiS-ie gospodarowanie zaczęło się od zdemolowania przez partię stadnin koni arabskich a potem było już tylko gorzej
2022-12-12 13:46:57
ciotka matylda: No brawo!!!! Oby już nigdy nie doszło do likwidacji linii kolejowych! Teraz, wypadałoby robić wszystko aby przywrócić połączenia autobusowe skorelowane z kursowaniem pociągów! Może w końcu nadejdzie normalność.
2022-12-12 13:47:42
blookerss: Al saleterka łysa, szkaradna :) to ty uważaj aby za chwilę ciebie coś nie rozliczyło :)
2022-12-12 13:48:51
Mach: Koledzy, bądźmy obiektywni. Miasto powiatowe jakim jest Cieszyn ma na nowo kolej i połączenia kolejowe z miejscowościami Śląska Cieszyńskiego, ma centrum przesiadkowe i odbudowany transport publiczny, który nadal wymaga dofinansowania. Odzyskało to w czasie obecnych rządów ale dzięki środkom między innymi z UE. Pamiętać należy ,że rządy PO raczej zwijały sieć komunikacyjną- sprzedaż dworca PKS, likwidacja komunikacji PKS, likwidacja sieci kolejowej- nerwu gospodarki. Tak było! Cieszyn został komunikacyjnie odcięty od miejscowości powiatu, na czym straciło cieszyńskie szkolnictwo. Oczywiście nowa władza popełniła inne kardynalne grzechy, jakim jest dewastacja wymiaru sprawiedliwości i niezależność sądu, wpędziła kraj z powrotem w hiperinflację, która da się nam jeszcze mocno we znaki, powiększyła wielokrotnie zadłużenie Polski, podjęła się chybionych inwestycji, okryła się haniebnymi aferami gospodarczymi, które kryła, zamiast je ścigać prokuratura krajowa na czele z jej ministrem sprawiedliwości a zarazem prokuratorem generalnym, który dodatkowo blokuje wraz ze swoją kanapową partią fundusze z KPO. Bez żalu rozstawaliśmy się z tamtym PO i bez żalu rozstaniemy się z obecnym PiS, który z Ziobro ,największym szkodnikiem prawicy ta partia nie potrafi się rozstać. Kolejna próba wyrzucenia tego szkodnika będzie na najbliższym posiedzeniu Sejmu- to ostatnia szansa na zachowanie twarzy PiSowskich posłów przed ostateczną klęską rządów tej partii.
2022-12-12 14:13:16
oxjas1: Brawo za polaczenia do Wisly.
2022-12-12 14:19:48
oxjas1: Obserwuje od dluzszego czasu poczynania tow. blookerss na ox.pl i dochodze do wniosku, ze to ruski troll zatrudniony przez partie, ktora nie ma nic wspolnego z prawem i sprawiedliwoscia. Ma on za zadanie „blokowac“ wszystkie negatywne opinie na temat obecnie rzadzacych. To taki sprzedajny kaluza +. Cienki bolus z niego.
2022-12-12 15:24:31
blookerss: Ten tego tow. powyżej Al saleterka Edwardo Ogrodzonyja :) Ze 3 - posty w roku blokerssa nazywa trollowanie :)
2022-12-12 15:38:58
pół_Sasina_z_Wiślicy: @Mach - co ty chłopie wypisujesz??... dworzec PKS sprzedał jego właściciel a nie rząd PO, właścicielem był PKS który zbankrutował a nie został zlikwidowany przez rząd PO, prócz PKS kilka innych firm dalej funkcjonowało w branży, a Cieszyn dzięki drodze ekspresowej został pierwszy raz od wieków tak dobrze skomunikowany ze światem - starą koleją czy autobusem do Bielska półtorej godziny albo i więcej, a ekspresówką w 30 minut - ja nie mówię, że tylko dzięki rządom PO, ale niemal każda rodzina miała już 10 lat temu samochód, z czasów PKS to jednak były wyjątki - a kolej też po prostu zbankrutowała na tych trasach właśnie dlatego, że mieszkańcy zostali doskonale SKOMUNIKOWANI ze światem przy pomocy ekspresówki i własnych aut
2022-12-12 15:39:57
pół_Sasina_z_Wiślicy: jak będzie teraz zobaczymy, ale na luksus dopłacania milionów dla kilku-kilkunastu pasażerów to nas na pewno jeszcze nie stać, a na bilety w cenie zapewniającej rentowność nie będzie na pewno stać tych kilkunastu pasażerów; relacja Katowice - Wisła ma jakieś perspektywy jeszcze, ale z Cieszyna dokąd i kto??... marnie to widzę - więc gdyby zacząć od początku, to najpierw zbankrutował PRL, potem od totalnej zapaści uratowały Polskę i Polaków kolejne rządy od Mazowieckiego począwszy po PO/PSL, w szczególności zasłużyła się ekipa Millera i prezydentura Kwaśniewskiego bo to ci ludzie wprowadzili Polskę do UE i NATO, a to właśnie pieniądze z UE uratowały zbankrutowane PKP od całkowitej anihilacji, i to dzięki tamtym rządom i UE władza PiS mogła się dwa lata babrać z tą linia do Wisły
2022-12-12 15:48:19
pół_Sasina_z_Wiślicy: dzieciakom i starszym ze sklerozą przypomnę, że rząd Mazowieckiego odziedziczył kraj po komunie w 1989 z całkowicie pustą kasą, brakowało nawet na wypłatę emerytur, i olbrzymim zadłużeniem, gospodarką w stanie zapaści ekonomicznej i technologicznej itd - można się dziś zastanawiać, czy było lepiej dopłacać do nierentownej kolei czy budować autostrady, ale kto myśli że można było mieć wszystko na raz się po prostu myli
2022-12-12 15:56:35
oxjas1: blookerss z dwoma ss na koncu, nie wiem o kim piszesz. Jedyne co potrafia napisac pisie trolle to wulgarne i prymitywne epitety. Jedno, ledwo zlozone zdanie. Jestes tego przykladem.
2022-12-12 16:07:18
blookerss: Pół_edek ox z Ogrodzonej :) wzajemnie +
2022-12-12 16:57:32
Mach: -> do pól sasina ect. Właścicielem, PKS był skarb państwa, zarządzany w tym czasie przez rząd PO a sprzedawał go w imieniu skarbu państwa starosta.
2022-12-12 17:48:48
pół_Sasina_z_Wiślicy: Mach - dworzec sprzedawał likwidator zbankrutowanego PKS-u a nie starosta, Skarb Państwa jako właściciel bezskutecznie parę lat próbował PKS, ofert nie było, bo to dziadowska firma była - a cały proces jest dość dokładnie opisany tu: https://wiadomosci.ox.pl/informacja-ws-pks-cieszyn,25166
2022-12-12 17:49:34
pół_Sasina_z_Wiślicy: dziś zamiast byle jakiego PKS-u mamy piękny węzeł przesiadkowy z odremontowanym dworcem kolejowym i ekstra w bonusie galerię handlową, i ta historia to dobry przykład iż nie należy płakać nad każdym wymierającym dinozaurem
2022-12-12 18:13:27
Marx.: Donek pytanie do ciebie: czy przypadek Glapińskiego można zakwalifikować jako złodziejstwo"? Materiał do analizy: "Prezes NBP Adam Glapiński otrzymał nagrodę "Giganci Polska Press 2022" za "wybitne zarządzanie Narodowym Bankiem Polskim" w czasach pandemii, wojny w Ukrainie i kryzysu energetycznego. Wyróżnienie przyznała grupa Polska Press, przejęta w 2021 r. przez Orlen. Wśród nagrodzonych znaleźli się też m.in. wicepremierzy Mariusz Błaszczak oraz Henryk Kowalczyk, a także TVP "za relacjonowanie wojny w Ukrainie". Skomentował Robert Biedroń: "Nieee..... To jakiś stand-up musiał być. Nie, nie wierzę... Giganci czego? Stand-upu? Wpływ na bezpieczeństwo? Jakie bezpieczeństwo? Swoje i swoich asystentek, z całym szacunkiem — Może Glapiński uznał, że ponieważ jest już tak straszno, to niech chociaż będzie śmieszno. I dlatego jest stand-uperem, chyba najlepiej opłacanym na świecie"
2022-12-12 18:30:37
Mach: ->pół sasina ,co ty mataczysz ? PKS należał do skarbu państwa a nad skarbem państwa sprawuje pieczę rząd, a w imieniu rządu działa wojewoda a ten przekazuje kompetencje staroście powiatowemu, który jednocześnie jest samorządowcem i jednocześnie najniższym szczeblem sdministracji rządowej w powiecie. Odpowiedz sobie- kto mianuje likwidatora? Kto w imieniu państwa nadzoruje w powiecie majątek skarbu państwa? czyim zadaniem i w czyich kompetencjach jest utrzymywanie komunikacji poza gminnej? kto jest organem założycielskim Państwowej Komunikacji samochodowej w skrócie PKS a zatem kto go likwiduje? Z pozostałymi wnioskami skłonny jestem się zgodzić, ale ty napisałeś "Co ty chłopie wypisujesz?? więc to moja odpowiedź i to ja mam rację. Likwidacja PKS-ów obciąża rząd PO, Tak jak uruchomienie połączeń kolejowych działa na korzyść obecnego rządu PIS chociaż 85 % środków na odbudowanie linii kolejowej pochodzi ze środków UE.
2022-12-12 19:54:55
oxjas1: blookerss, albos PiS dniety albo ten/ta z Ogrodzonej zalazl ci za skore
2022-12-12 20:25:14
pół_Sasina_z_Wiślicy: Mach - od strony formalnej za likwidację spółki odpowiada i likwidatora wyznacza zarząd, to się zgadza - ale chyba nie o to ci chodzi kiedy piszesz o odpowiedzialności RZĄDU PO za likwidację cieszyńskiego PKS-u?... bo za bankructwo i upadek tej firmy odpowiedzialny był przede wszystkim jej zarząd, w szczególności prezesi, a ostatni to Adam Siekierka - cieszyński PKS to niejedyna postpeerelowska firma która zbankrutowała po '90 roku, i o ile poszczególne rządy zawsze tworzą otoczenie prawne i warunki biznesowe dla przedsiębiorców, to ostatecznie oni sami i ich załogi wypracowują i odpowiadają za wyniki - a PiS o mnie za mnie może się chwalić koleją do Wisły i nawet wmawiać wszystkim w kurwizji że to prezes ją ufundował z własnej kieszeni, tych patologicznych oszustów i złodziei już i tak nic nie uratuje przed zlewem
2022-12-12 20:39:03
pół_Sasina_z_Wiślicy: IIi RP odziedziczyła po PRL-u mnóstwo niewydolnych, nierentownych, zadłużonych, niedoinwestowanych, nieprzystosowanych do warunków rynkowych firm i instytucji - udało się ten koszmarny spadek jakoś przetrawić i przeżyć, kolejne rządy wyprowadziły Polskę na gospodarczy i ekonomiczny plus - relikty państwowego gospodarowanie niestety wciąż jeszcze tu i ówdzie się zachowały i funkcjonują teraz w trybie pasożytniczym, kosztem ciężko pracujących na własne i na ich utrzymanie oraz na podatki - bardzo dobrze się stało, że nie ma marnie zarządzanego, z załogą rozkradającą firmę po kawałku przez lata cieszyńskiego PKS-u, i szkoda, że PKP pozostało państwowym molochem, to zresztą uważam jeden z powodów dla których wiele lat pociągi tutaj nie jeździły - a co w dzisiejszych warunkach znaczą państwowe monopole dowiadujemy się płacąc za benzynę czy rachunki za prąd i gaz - Bogu dziękować, że PKP nie ma monopolu na transport mieszkańców powiatu bo byśmy cieniutko piszczeli
2022-12-12 20:55:24
Mach: -.pół_ sasina ect. Precyzyjnie; za likwidację państwowej firmy odpowiada jej organ założycielski, czyli kto? państwo. Mniejsza o to jak to państwo dokona od strony technicznej tej likwidacji. Nie da się ukryć, że działo się to za rządów PO i to ten rząd miał wiele możliwości aby tym procesem sterować- zadecydowano o likwidacji PKS-u a majątek przejęło państwo i środki finansowe ze sprzedaży dworca. Decyzja obciąża ówczesny rząd bo przecież miał wpływ na obsadzenie stanowisk w każdym z zarządów PKS-u. Mógł np. przeprowadzić prywatyzację, co w niejednym wypadku miało miejsce. Wyszło jak wyszło! Istotne jest to ,że stwierdziłem ,że to za rządów PO zwijano transport publiczny i to niepodważalny fakt a ty go podważyłeś i napisałeś "Mach co ty chłopie wypisujesz?"... i zaraz potem to potwierdzasz, "że dworzec PKS sprzedał jego właściciel", a funkcje właścicielskie sprawowało państwo w imieniu ,którego ówcześnie sprawował rząd ustanowiony przez PO, dalej wojewodowie tego rządu i ostatecznie starosta, który ma to jako zadanie zlecone przez rząd i to by było wszystko co mam w tym temacie do wyjaśnienia odnośnie ..."co ty wypisujesz".
2022-12-12 21:06:21
Mach: Oczywiście, to co podnosisz w następnych postach nie neguję, ale nie zmienia to istoty rzeczy .
2022-12-12 22:36:15
Vito: Mach, te platformowe trolle nie są przygotowane na tak dogłębne dyskusje. Oni mają broszurki z formułkami które mają trafiać do tepakow. Ale dobrze ze poruszasz takie tematy, bo czas zamazuje wiele kwestii, a jak to mowia: diabeł tkwi w szczegółach.
2022-12-13 08:10:28
miminko11: To teraz nie pozostaje nic innego jak zablokować ruch samochodowy hanysom, wpuszczać do Wisly tylko SCI a reszta niech se jeździ wlakami i autobusami. Prosty sposób na korki
2022-12-13 10:58:41
Mach: Vito, pisowskie, ruskie i inne trole też mają swoje broszurki i wielu z nich także nie jest przygotowanych do dogłębnych dyskusji na tym forum. Tak się dzieje jak partie polityczne stają się religiami zdominowanymi przez dogmaty głoszone przez ich nawiedzonych dyktatorskich liderów a ich wierni nie podejmują prób dotarcia do prawdy i słuchają oficjalnych przekazów.
2022-12-14 04:34:33
pół_Sasina_z_Wiślicy: Podsumuję krótko: nie było rolą rządów po PRL-u utrzymywanie na siłę wszystkich firm, prawie wszystkie z nich wymagały co najmniej radykalnych zmian w organizacji i zarządzaniu, doinwestowania, redukcji zatrudnienia itp. Państwo jako właściciel było absolutnie niegotowe na taki wysiłek organizacyjny i finansowym, nie jest gotowe w tak dużej skali nawet dzisiaj co widzimy patrząc choćby na poczynania PiS od stadnin koni arabskich poczynając. Rządy miały stworzyć warunki prawne i szanse na przetrwanie i rozwój. Tę szansę od kolejnych rządów na przeżycie dostały na przykład Celma czy Polifarb, dostał też PKS cieszyński. Za skorzystanie z niej odpowiadali zarządzający nimi i załogi. Jednym się udało, innym nie. Za firmy słaby i nieumiejące działać w nowych warunkach pojawiły się nowe, działają do dzisiaj. Mówienie o winie rządu PO za którego kadencji ostatecznie PKS upadł jest totalnym nieporozumieniem. Należy dziękować temu rządowi, ale zwłaszcza jego poprzednikom, za oczyszczenie polskiej gospodarki z firm bez szans, i stworzenie warunków do działania nowym podmiotom. Myśmy z gospodarczego piekła po 1989 wychodzili.
2022-12-14 04:34:46
pół_Sasina_z_Wiślicy: Na koniec uwaga: PKS cieszyński został jak wiele innych wystawiony na sprzedaż w bodaj 2011. Chętnych nie było, firma widać nie była warta inwestowania, Ale gdyby tak jak Celmę czy Polifarb ten PKS sprzedano i jakimś cudem przetrwał i działał po dzień dzisiejszy, założę się, że od lat by tu wył chórek przeciwników prywatyzacji ujadających o wyprzedaży za bezcen itp. Tak ten naród ma. Pozdrawiam.
2022-12-14 08:59:44
Mach: To, wszystko prawda o czym piszesz, tyle ,że czas upadłości przypadł na rządy PO i politykę przez ten rząd ówcześnie prowadzoną i to ten rząd obciąża. Można by postawić pytania, dlaczego dopłacano do górnictwa a nie do utrzymania komunikacji itd. To nie zmienia faktu ,że zwijano transport publiczny w czasie rządu PO i powtarzam to ten rząd obciąża. To tak jakbyś chciał powiedzieć ,że plajta EC Cieszyn, nie obciąża burmistrzyni Cieszyna, niezależnie od tego jakie warunki gospodarowania stworzyły w tym czasie rządy PiS. Dla większości Cieszynioków to był szok. Spółka skarbu gminy ,w którym gmina ma pakiet większościowy dwóch członków Rady nadzorczej obecnych w strukturach władz miejskich , rozbudowywana między innymi z kredytów spłacanych przez mieszkańców Cieszyna bankrutuje niespodziewanie pod okiem wspólnika Tauronu upada i ma ponad 13 mln długów. Wspólnik był wrogiem w spółce by ją przejąć, nie dał dostatecznych sygnałów ,że w porę należało coś zrobić? Pewnie znajdziesz okoliczności usprawiedliwiające dla burmistrzyni nie mniej jednak fakt pozostanie bezsprzecznie jeden ,że to za jej rządów w ratuszu spółka za długi przeszła w obce ręce.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: