W jaki sposób dbać o widoczność firmy w internecie?
Zalety widoczności firmy w sieci
Zanim odpowiemy na pytanie, w jaki sposób dbać o widoczność firmy w sieci, zastanówmy się, dlaczego w ogóle warto to robić. Powodów – wizerunkowych, marketingowych i biznesowych – jest co najmniej kilka.
Przede wszystkim, to właśnie w internecie najczęściej szukamy informacji o sklepach i firmach usługowych. Firma, której konsumenci i potencjalni odbiorcy nie znajdą od razu w Google, stawia się na straconej pozycji; staje się mniej rzetelna i profesjonalna. Nie musimy chyba wspominać o tym, że konkurencja na pewno to wykorzysta…? Firma, która jest widoczna w sieci, staje się zatem bardziej godna zaufania, a co więcej, atrakcyjniejsza dla odbiorców. W ten sposób łatwiej jest zbudować świadomość marki i sprawić, by zaistniała ona w świadomości obecnych i potencjalnych konsumentów. Widoczność firmy w internecie może też pomóc w stworzeniu wizerunku autorytetu branży.
Warto zwrócić uwagę na jeszcze dwa inne aspekty. Po pierwsze, aktywność w sieci może pomóc w znalezieniu klientów z całego kraju, a nie tylko z jednego miasta czy regionu. Po drugie, internet jest znakomitym miejscem do budowania pozytywnych relacji z klientami.
Jak dbać o widoczność firmy w sieci?
O widoczność swojej firmy w sieci możesz zadbać na różne sposoby. Do większości działań niezbędna będzie jednak pomoc profesjonalnych agencji marketingowych, takich jak firma Semcore z Poznania. W jaki zatem sposób najłatwiej jest zadbać o widoczność firmy w internecie i budowanie rozpoznawalności marki?
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie sklepu internetowego to absolutna podstawa, jeśli chcesz, by firmowa witryna wyświetlała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania Google. To klucz do zwiększenia widoczności firmy w sieci – optymalizacja strony pod wymagania wyszukiwarki zwiększa szanse na częstsze odwiedziny i większą konwersję.
Prowadzenie firmowego bloga
Firmowy blog to zawsze okazja do tego, by zaistnieć w świadomości odbiorców nie tylko jako dostarczyciel konkretnych produktów czy usług, ale również jako ekspert i autorytet w branży. Dlatego warto regularnie dodawać wpisy blogowe z poradnikami, rankingami, czy nowościami z branży.
Aktywność w social mediach
Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube są doskonałą szansą na pokazanie firmy od innej strony i wchodzenie w interakcję z obecnymi i potencjalnymi klientami. W social mediach warto systematycznie udostępniać nowy, aktualny content, udzielać się na grupach i organizować konkursy oraz promocje.
Kampanie reklamowe
Niezbędnym elementem dbania o widoczność firmy w sieci są płatne kampanie reklamowe i promocyjne. Dużą popularnością cieszą się zarówno kampanie GoogleAds, jak również reklamy i posty sponsorowane na Facebooku czy Instagramie. To doskonały sposób na dotarcie do nowych klientów!
E-mail marketing i newslettery
Wbrew pozorom, maile w dalszym ciągu są znakomitym sposobem na zwiększanie widoczności marki w internecie. Spersonalizowane oferty w newsletterach oraz mailowe informacje o nowych promocjach mogą pomóc w stworzeniu trwalszych relacji marki z konsumentami.
Artykuły sponsorowane i linki zewnętrzne
Warto zwrócić też uwagę na artykuły sponsorowane, ukazujące się na zewnętrznych portalach i kierujące odbiorców na twoją stronę internetową. O większą widoczność marki w sieci zadbają też linki zewnętrzne na branżowych forach czy portalach z rankingami.
Pozycjonowanie sklepu online i widoczność w sieci – samemu czy z agencją?
Być może w pewien sposób jesteś w stanie samemu zadbać o widoczność swojej firm w internecie. Jeżeli jednak chcesz w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje pozycjonowanie sklepu online, link-biulding czy prowadzenie firmowego bloga, powinieneś skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy SEO, takiej jak agencja Semcore.
art. sponsorowany
