To cios, ale bierzemy sprawy w swoje ręce
Właśnie w październiku czy listopadzie dokonuje się wiele rezerwacji na okres Świąt Bożego Narodzenia, Sylwestra i Nowego Roku czy ferii zimowych. W tym roku jest jednak inaczej - niepewność i obawy wzięły górę i rezerwacji jest o wiele mniej niż w zeszłym roku.
- Przeprowadzaliśmy internetowe ankiety wśród osób często podróżujących, ale i także wśród właścicieli obiektów turystycznych, by przeanalizować obecną sytuacje i znaleźć obawy, które obecnie blokują dokonywanie rezerwacji na przyszłe terminy przez turystów – podkreśla Gerard Grech właściciel obiektu Poduszka Villa Grace ze Szklarskiej Poręby i pomysłodawca akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19”.
Ogólna niepewność to nie tylko ta, która dotyczy zdrowia i przyszłości zawodowej, ale również paraliż przed planowaniem np. urlopów świątecznych. - Nie jesteśmy pewni czy jeśli teraz zarezerwujemy pobyt na Święta czy inny termin to będziemy mogli z niego w ogóle skorzystać, czy nie będzie odgórnej narodowej kwarantanny, a może indywidualnie trafimy na izolacje. Czy w związku z tym nie stracimy wpłaconych zadatków czy zaliczek. Pomimo, że przepisy prawne obecnie obowiązujące gwarantują klientom firm turystycznych w takich przypadkach zwrot pobranych środków pieniężnych lub zwrot w postaci vouchera refundującego to niestety nie zawsze o tym turyści wiedzą. To właśnie ta niewiedza tworzy obawy, które blokują nas przed dokonywaniem rezerwacji pobytów np. na okres zimowy – mówi Wojciech Rozkoszny, właściciel Rezydencji Pod Ochorowiczówką B&B w Wiśle i rzecznik prasowy akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19”.
Akcja ma wspomóc branżę hotelerską, aby potencjalni goście obiektów noclegowych wiedzieli, że mogą bezpiecznie i bez obaw już dziś dokonywać rezerwacji i wpłacać przedpłaty, a gestorzy z mocy prawa są zobowiązani do zwrotu lub wymiany wpłaconych środków jeśli rezerwacja z przyczyn związanych z Covid-19 nie dojdzie do skutku.
- To spontaniczna akcja, która powstała w głowie jednego z naszych kolegów z branży i po kilku krótkich rozmowach zaczęliśmy działanie. Nie możemy stać z rękami w kieszeni i tylko obserwować sytuacje, musimy działać! Chcemy nie tylko promować nasze obiekty noclegowe, czy nasze oferty turystyczne, ale przede wszystkim chcemy edukować i informować naszych potencjalnych gości, że nie mają się czego obawiać i mogą bezpiecznie rezerwować noclegi i inne usługi. Stworzyliśmy serwis internetowy bezpiecznerezerwacje.pl gdzie zrzeszamy te obiekty noclegowe, które gwarantują wypłatę wpłaconych pieniędzy jeśli rezerwacja z jakiegokolwiek powodu, związanego z koronawirusem nie dojdzie do skutku. Proponować będziemy również vouchery, których sprzedaż teraz pozwala nam obecnie funkcjonować, aby chronić miejsca pracy i nasze firmy. Na stronie internetowej dokładnie też opisujemy zasady takich rezerwacji i ewentualnych zwrotów. Zależy nam na naszych gościach, na ich bezpieczeństwie nie tylko w kwestii zdrowotnej ale i również na ich bezpieczeństwie w aspekcie finansowym. – przekonuje Wojciech Rozkoszny rzecznik prasowy akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19".
Szczegóły akcji można śledzić pod adresem www.bezpiecznerezerwacje.pl.
KOD
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.