Tak trudnej sytuacji nie było nigdy
Do Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej Sp z o.o. wpływają liczne interwencje mieszkańców. Powód jest jeden – częste awarie sieci wodociągowej.
W związku z niepokojem odbiorców spowodowanym licznymi awariami sieci wodociągowej, które powodują częste ograniczenia dostawy wody do posesji - władze Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej wyjaśniają aktualną sytuację oraz przyczyny takiego stanu rzeczy na swojej stronie internetowej.
Czytamy: „Tereny przez, które przebiegają nasze sieci wodociągowe i przyłącza, które z przyczyn naturalnych są pozbawiane warstwy śniegu czyli ulice, place, parkingi itp. są tymi miejscami, w których najczęściej dochodzi do awarii i zamrożenia wody w sieci. Bardzo często awarie występują przy przejściach sieci wodociągowej przez mury oporowe, fundamenty, na granicy uskoku terenu. Niestety częstą przyczyną awarii jest nieodpowiednie zagospodarowanie przestrzenne działek poprzez przeprowadzenie prac niwelacyjnych terenu, które zmniejszają warstwę ochronną ziemi nad przyłączem wodociągowym lub fragmentem sieci wodociągowej /wjazdy na posesję, rowy odwadniające, itp./. Bardzo dużo awarii związanych jest z rozmrożeniem wodomierzy w pomieszczeniach, w których są zlokalizowane. Co roku przed sezonem zimowym przypominamy na łamach prasy oraz na naszej stronie internetowej o konieczności odpowiedniego zabezpieczenia pomieszczeń, w których zlokalizowane są wodomierze oraz fragmenty przyłącza wodociągowego wraz z zaworem. Zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków jest to obowiązek spoczywający na odbiorcy usług. Zlekceważenie powyższego powoduje straty finansowe, ponieważ zachodzi konieczność wymiany na koszt odbiorcy wodomierza, nie mówiąc już o stratach związanych z zalaniem obiektu oraz koniecznością dodatkowego angażowania służb wodociągowych wzywanych do usuwania awarii.”
Praca 24 godziny na dobę...
„Nasze służby techniczne od wielu dni pracują prawie 24 godziny na dobę w skrajnie trudnych warunkach starając się usuwać awarie. Niestety zgłoszeń jest tak dużo, że nie jesteśmy w stanie wykonywać tego na bieżąco, co powoduje niezadowolenie i frustrację naszych odbiorców. Aby sprostać sytuacji zatrudniliśmy dodatkowo firmę zewnętrzną, która również prowadzi prace związane z usuwaniem awarii na terenie miasta Cieszyna. Warto zaznaczyć, że tak trudnej sytuacji związanej z utrzymującą się niską temperaturą nie notowaliśmy w całym okresie istnienia Spółki. Również nasi niektórzy odbiorcy, u których doszło do awarii podkreślają fakt, że w ostatnich 40 latach eksploatacji wodociągu nie mieli problemów związanych z tak niskimi temperaturami. Staramy się usuwać awarie w okresie, który jest najmniej uciążliwy dla naszych odbiorców. Tam gdzie jest możliwe i jeżeli warunki pozwalają dostarczamy wodę beczkowozem z przeznaczeniem na bieżące potrzeby. Uzupełniamy wodę w systemach grzewczych naszych odbiorców aby zapewnić ich prawidłowe funkcjonowanie. Wiemy, że sytuacja jest mało komfortowa dla niektórych naszych klientów jednakże podkreślamy, że staramy się robić wszystko co w naszej mocy, aby uciążliwość związana z ograniczeniem dostawy wody do naszych konsumentów była jak najmniejsza...”
Burmistrz Cieszyna zachęca do śledzenia strony Wodociągów Ziemi Cieszyńskiej na której znajdują się aktualne informacje o awariach i przewidywanych terminach zakończenia robót.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.