Szpital: Jemu możesz się poskarżyć…
Podczas minionej, ostatniej sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego omawiano szereg ważkich spraw, na miejscu pojawili się mieszkańcy i samorządowcy z Pogwizdowa, walcząc o powrót do remontu drogi [Pisaliśmy: Pogwizdów apeluje, starosta odpowiada], zdecydowano się na współpracę z Gminą Cerne [Pisaliśmy: Poprawią się drogi przy granicy], radni nie zgodzili się na podjęcie uchwały ws. powołania Młodzieżowej Rady Powiatu [Pisaliśmy: Powiat: „nie” dla Młodzieżowej Rady Powiatu ]
Podczas tych obrad zmieniono statut Szpitala Śląskiego, [jego organem prowadzącym jest Powiat Cieszyński], w której m.in. pojawił się zapis o konieczności utworzenia nowego stanowiska – Pełnomocnika Dyrektora do spraw Praw Pacjenta.
Jak czytamy w uchwale, zmiany wynikają m.in. z nowelizacji Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, która wprowadza m.in. kompensację szkód wynikających ze zdarzeń medycznych oraz stanowisko pełnomocnika do spraw praw pacjenta w placówce medycznej.
- Mając na uwadze powyższe z dotychczasowej komórki organizacyjnej ZZOZ w Cieszynie - Sekcja ds. jakości i praw pacjenta, do której zadań należało przygotowanie szpitala do akredytacji oraz realizacja zadań związanych z przestrzeganiem praw pacjenta przez podmiot leczniczy, wydzielone zostanie stanowisko Pełnomocnika Dyrektora do spraw Praw Pacjenta, natomiast komórka zmieni nazwę na Sekcja ds. jakości – głosi treść uchwały.
Zakres nowopowstałych komórek przedstawia się następująco:
- Sekcja ds. jakości, do zadań której będzie należało przygotowanie szpitala do autoryzacji i akredytacji oraz stworzenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością.
Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta, do zadań którego należeć będzie wspieranie podmiotu leczniczego w realizacji obowiązku przestrzegania praw pacjenta przez osoby wykonujące zwód medyczny oraz inne osoby uczestniczące w udzielaniu świadczeń zdrowotnych, w tym przez:
1) udział w rozpatrywaniu skarg pacjentów,
2) analizę stwierdzonych nieprawidłowości dotyczących realizacji praw pacjenta oraz proponowanie kierownikowi podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych działań naprawczych,
3) prowadzenie szkoleń z zakresu praw pacjenta dla osób zatrudnionych w podmiocie udzielającym świadczeń zdrowotnych,
4) ścisła współpraca z Rzecznikiem Praw Pacjenta, której celem, jak zaznacza Rzecznik jest przede wszystkim wzrost bezpieczeństwa pacjenta i przestrzegania praw pacjenta w podmiotach leczniczych, jak również wypracowanie procesów współpracy przy wyjaśnianiu zagadnień dotyczących praw pacjenta.„
Materiały do sesji znaleźć można TUTAJ
Zapis wideo sesji TUTAJ
Natasza Gorzołka
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
