Spotkanie dot. uchwały krajobrazowej
Jest to ostatnia prosta w drodze do podjęcia uchwały. Planowane pod koniec tygodnia spotkania to ostatnie planowane spotkania z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Uwagi do projektu uchwały można składać do 30 września, które następnie będą rozpatrywane. Jeżeli uwzględnienie będzie pozytywne, stosowne zmiany zostaną naniesione w dokumencie. Ostatnim etapem będzie głosowanie radnych, a następnie (jeżeli radni nie zdecydują inaczej) uchwała wejdzie do lokalnego porządku prawnego. Gdy tak się stanie, nie będzie już możliwości dostosowania odpowiednich zapisów do potrzeb mieszkańców, dlatego właśnie wszystkie konsultacje społeczne są tak ważnym aspektem tworzenia dokumentu.
Twórcom uchwały bardzo zależy na wszystkich opiniach i uwagach. Jak podkreślają, każda jest cenna i każda będzie rozpatrzona — Chcemy tym prazem przede wszystkim posłuchać ludzi. Mamy nadzieję, że opowiedzą o swoich oczekiwaniach, wysłuchać komentarzy. Każda uwaga zostanie rozpatrzona i przeanalizowana. Nie każda będzie mogła zostać uwzględniona, jednak najważniejsze jest osiągnięcie kompromisu, pomiędzy potrzebami, założeniami i krajobrazem – wyjaśniają osoby odpowiedzialne za przygotowanie uchwały.
Podczas ostatnich spotkań dostępna będzie makieta (prezentowana już podczas poprzednich konsultacji społecznych). Dzięki temu będzie można lepiej zobrazować, w jaki sposób będzie prezentowało się miasto po wprowadzeniu odpowiednich zapisów – dzięki makiecie można lepiej zobrazować pewne założenia, na przykład planowane odległości pomiędzy reklamami, odległości reklam od skrzyżowania i wiele innych, praktycznych kwestii – wskazują twórcy uchwały.
Organizatorzy spotkania licząna to, że najważniejsze kwestie wyszły już podczas poprzednich konsultacji, zawsze jednak można jeszcze coś dopracować. Być może komuś nasunęły się nowe uwagi lub ktoś nie mógł wziąć udziału w poprzednich spotkaniach. Spotkanie będzie również okazją, aby dowiedzieć się, jak stosowanie odpowiednich zapisów będzie wyglądało w praktyce i w jaki sposób należy projektować nowe materiały reklamowe, aby uniknąć konieczności późniejszego dostosowania ich do nowych przepisów.
Treść projektu uchwały dostępna tutaj.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.