Skoczów: Na sesji o podwyżkach i finansach
Zmiany w budżecie Gminy Skoczów na rok 2017, które omówił Skarbnik Gminy na ostatniej (21.03) sesji, dotyczyły głównie podwyżki wynagrodzeń pracowników w Urzędzie Miejskim. Łącznie na podwyżki zaplanowano przeznaczyć 652.000 zł. Jak zaznaczył Burmistrz Mirosław Sitko podwyżki obejmują wszystkie jednostki organizacyjne gminy.
Przy omawianiu tej uchwały wywiązała się dyskusja pomiędzy radną Teresą Papkalą, a Burmistrzem. 5% to maksymalna kwota podwyżki dla pracowników. (…) Staramy się odgórnie nie ingerować w to, jak ustalają sobie drabinkę płacy, kierownicy, czy dyrektorzy w jednostkach, szkołach, przedszkolach. Mają pełną samodzielność i odpowiedzialność. Nie musimy wykorzystać tej podwyżki w tym zakresie w jakim zostanie uchwalona. Te 5% może zostać przyznane w pewnej części, bądź na nagrody. Z pewnością nie pójdzie równo po 5% do każdej pensji. (…) Uważam, że pracownikom podwyżki się należą i je dostaną – tłumaczył Sitko.
Burmistrz zwrócił również uwagę na rotację pracowników, głównie w wydziale inwestycji i biurze promocji. Zaznaczył jednak, iż w porównaniu do roku 2014 ilość pracowników w Urzędzie Miejskim nie zwiększyła się. Obecnie jest to 70 pracowników, a w roku 2014 było ich 73.
Kolejna uchwała, która znalazła się w porządku obrad, dotyczyła określenia wysokości i zasad wypłacania diety oraz kosztów podróży służbowych przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy Skoczów. W tym przypadku pojawiła się propozycja by podnieść diety sołtysom o 100 zł (było 500 zł – po zmianach 600 zł) oraz pozostawić na dotychczasowym poziomie diety przysługujące przewodniczącym zarządów osiedli.
Większością głosów podjęto również uchwałę ws. przekazania środków finansowych poprzez Wojewódzki Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Obronnych Konrad Popławski przyznał, iż nowy komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej zwrócił się do Burmistrza o wsparcie finansowe w kwocie 50 tys. zł na działania jednostki ratowniczo-gaśniczej, która funkcjonuje na terenie gminy (współfinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego).
Kolejna uchwała dotyczyła przekazania środków finansowych stanowiących dochody własne Gminy Skoczów na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Policji, z przeznaczeniem na zakup radiowozu dla Komisariatu Policji w Skoczowie. Głos w tej sprawie zabrał Komendant Straży Miejskiej w Skoczowie Robert Socha. Uchwała dotyczy zwiększenia planu wpłat jednostek na państwowy fundusz celowy o kwotę 20 tys. zł (współfinansowanie zakupu samochodu dla posterunku policji w Skoczowie).
Przy omawianiu tematu środków finansowych dla Policji radni poruszyli również kwestię laptopów, które policja zwróciła gminie. Sprawę wyjaśnił Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Tomasz Urbański. Dostaliśmy taką informację z Komisariatu Policji w Skoczowie, że sprzęt który im do tej pory użyczaliśmy przede wszystkim laptopy, musi zostać wycofany ze względów bezpieczeństwa. Takie są procedury w policji. Bezpieczeństwo teleinformatyczne jest dla nich bardzo ważne. Nie jest ten sprzęt dla nich autoryzowany, dopuszczony do ich sieci, więc postanowili go zdać. Taki rozkaz otrzymali z Komendy Wojewódzkiej. Sprzęt (m.in. około 10 laptopów) do nas wróci. Najprawdopodobniej wykorzystamy go albo przekażemy oświacie.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.