Potrzebujesz pomocy - zadzwoń
800 007 707 to numer telefonu pod który może zadzwonić każdy, kto nie wie w jaki sposób zrezygnować z zawartej umowy, rozwiązać spór z przedsiębiorcą, czy napisać reklamację. Z bezpłatnej infolinii konsumenckiej możemy skorzystać od poniedziałku do piątku od 9.00 do 17.00.
To krok na przód w walce z naciągaczami. Po bezpłatną poradę udzielaną przez Federację Konsumentów zgłosiła się mama 12-letniego Mateusza, mieszkanka Cieszyna. - Ta sprawa nie dawała mi spać po nocach – mówi pani Iwona (na jej prośbę nie podajemy nazwiska) – wracała do mnie jak bumerang. Tyle się o niej słyszało i mówiło, ale chyba za mało na nią uczuliliśmy nasze dziecko.
Dzisiaj Mateusz i jego mama wiedzą, ile nerwów może kosztować jedno kliknięcie myszki. - Skusiła mnie reklama „10 dni darmowego pobierania gier i filmów”. Zarejestrowałem się na stronie, ale niestety nic nie udało mi się z niej pobrać. Potem zapomniałem o tym, ale po kilkunastu dniach otrzymałem wiadomość na skrzynkę pocztową, że muszę zapłacić prawie 100 złotych, a przecież niczego ze strony nie „ściągałem”. Po kilku dniach znowu przyszła wiadomość i wtedy powiedziałem o tym mamie...- opowiada dwunastolatek.
Choć o temacie pobierania plików w mediach wiele się już mówiło, wciąż internetowe fora pełne są pytań osób, które skusiły się na „darmowe programy”. - Zastanawiałam się długo, co z robić z tym fantem – zapłacić?, jak się z tego wyplątać? Pytałam wśród znajomych i okazało się, że nie ja jedna mam ten problem. Na szczęście ktoś poradził mi, żebym skorzystała z infolinii konsumenckiej. Tam uspokojono mnie i wreszcie odetchnęłam z ulgą, Od takich stron trzymamy się już z daleka. Teraz sama ostrzegam przed kłopotami innych rodziców - dodaje mama 12-latka.
Pracownicy infolinii konsumenckiej oprócz porad związanych z nieuczciwymi przedsiębiorcami wyjaśniają również w jaki sposób zrezygnować z zawartej umowy, czy napisać reklamację.
- Bezpłatna infolinia 800 007 707 to najszybszy i najwygodniejszy sposób uzyskania bezpośredniej pomocy. Przydatny numer, pod który można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Porad udzielają prawnicy, którzy informują, jak rozwiązać problem. W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskazują odpowiednią instytucję pomagającą konsumentom, znajdującą się najbliżej potrzebującego pomocy – informuje UOKiK.
Barbara Stelmach-Kubaszczyk
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.