Ostrzegamy! - uważaj na konto bankowe
O sprawie informuje sam bank, ostrzegając swoich klientów przed oszustami:
Szanowni Państwo!
ponownie informujemy, że trwa lub trwała wysyłka maili skierowanych głównie do Klientów naszego Banku, choć nadawcą treści nie jest Bank Zachodni WBK. Autorzy korespondencji podszywają się pod nadawcę „Bank Zachodni WBK24” i temat „Blokada konta BZWBK”. Nadawcy próbują skłonić adresatów do wejścia na stronę „weryfikacja”. Pod tekstem odnośnika ukrywają link prowadzący do zupełnie innej strony, która ma wyłudzić od użytkownika dane logowania.
Pracownicy BZWBK apeluję, że jeżeli ktoś podał na niej jakieś dane, to czym prędzej powinien zmienić swoje hasło do konta/NIK-u, które podał na fałszywej stronie. Podjęto także działania mające doprowadzić do zakończenia tej sytuacji.
Tego typu ataki powtarzają się w sieci dosyć często i dotyczą różnych instytucji finansowych. Bankowcy apelują, że nigdy nie proszą swoich klientów o przesłanie danych, a tym bardziej kodów PIN do karty kredytowej. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można też zawsze zadzwonić do banku z pytaniem, czy rozsyłane maile są autentyczne.
(red/mat.pras)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.