Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Nie daj się naciągać...

Inspekcja Handlowa skontrolowała 338 przedsiębiorców świadczących usługi w całej Polsce między innymi odwiedzając zakłady fryzjerskie, pralnicze, zegarmistrzowskie, fotograficzne... Efekt ? Nieprawidłowości u 124 przedsiębiorców, co daje aż 37% skontrolowanych.

Niestety okazuje się, że cena podawana "z głowy", czyli brak cenników w salonie fryzjerskim, niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów i koszt od-do u zegarmistrza to najczęściej pojawiające się nieprawidłowości u usługodawców. Bądźmy więc czujni...

- Poszłam do fryzjera, za farbowanie włosów zapłaciłam 90 złotych – mówi klienta jednego z cieszyńskich salonów, która nie chce podawać swoich danych, bo choć czuje się potraktowana niesprawiedliwie, ceni sobie umiejętności fryzjerki – Mam znajomą, która szukała dobrego fryzjera, więc bez namysłu podałam jej namiary na miejsce, gdzie sama chodzę. Wspomnę tylko, że znajoma sprawiła sobie nową fryzurkę – podobną do mojej i co się okazało ? zapłaciła 30 złotych mniej ode mnie. A przecież mamy podobną długość włosów i powinna być ta sama cena. Nie rozumiem, czy w takim razie rachunek wystawia się na podstawie ogólnego wrażenia, które dotyczy zasobności portfela klienta ? Chyba tak, bo cennika niestety nigdzie nie dojrzałam....

Kontrole ujawniły, że cennika najczęściej brakowało u fryzjera, szewca, w warsztacie motoryzacyjnym, ale także w wypożyczalni sukien ślubnych. - Ponadto przedsiębiorcy umieszczali cenniki, w których koszt usługi był zawarty w przedziale od … do…, salony optyczne często nie informowały o cenach okularów. Nieprawidłowości dotyczące cenników stwierdzono u 20 przedsiębiorców (ok. 6 proc.). Porada: cenę usługi musimy znaleźć u każdego przedsiębiorcy, a ponadto – gdy oddajemy sprzęt do serwisu musimy zostać poinformowani o cenie naprawy i użytych części – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Pamiętajmy - niedopuszczalna jest sytuacja, w której nie wiemy dokładnie, ile zapłacimy za konkretną usługę. Należy pamiętać jeszcze o jednej istotnej rzeczy- reklamacji podlegają również usługi krawca, pralni, a nawet fryzjera... Nie dajmy się więc naciągać...

 

BsK

źródło: ox.pl
dodał: BSK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: