Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kładka powstanie w osiem miesiecy

W tym roku miasto Karviná rozpocznie budowę nowej kładki dla pieszych i rowerzystów przez rzekę Olzę, która połączy część miejscowości Łąki (Louki) z polską gminą Hażlach. Przygotowania do budowy trwały trzy lata, budowa kosztować będzie 41,6 mln koron. Budowa rozpocznie się wiosną, skończy się za około osiem miesięcy.

Na temat planów dotyczących kładki pisaliśmy niejednokrotnie:

Kładka połączy Pogwizdów z Karwiną

Hażlach: budowa transgranicznej kładki ruszy za rok?

Kładka na Olzie coraz bliżej 

Pogwizdów: kładka coraz bliżej 

Budowa kładki i rozbudowa ścieżki rowerowej na trasie Karwina-Łąki - Hażlach i poprawi dostępność zabytków historycznych w regionie. -Udało nam się pozyskać środki z programów czesko-polskich, budżetu państwa na budowę kładki oraz włączyliśmy środki własne. Wiosną tego roku rozpoczniemy budowę samej kładki - powiedział burmistrz Karwiny Jan Wolf.

Nowa kładka zostanie zbudowana jako stalowa i zawieszona. Będzie miała 69 metrów długości i 3,5 metra szerokości.

-Koszt budowy to 41,6 mln CZK. W ramach programu Interreg Czechy-Polska 2021-2027 miasto otrzyma 80 procent kosztów kwalifikowalnych, które wynoszą około 35 mln koron i otrzyma dodatkowe pieniądze z budżetu państwa w wysokości 2,2 mln koron. Sama budowa rozpocznie się wiosną tego roku i powinna zająć około 250 dni - powiedział Lukáš Hudeček, Karviná zbuduje samą kładkę i podłączy ją do sieci ścieżek rowerowych po czeskiej stronie.

Ale w tym samym czasie powstanie coś również w Polsce. Ma zostać wykonana oświetlona ścieżka rowerowa, która połączy kładkę z drogami i umożliwi zwiedzanie turystom np. Domu Przyrodnika w Hażlachu czy dalszą jazdę do zamku w Kończycach.

 

NG/mat.pras.

źródło: ox.pl
dodał: NG

Komentarze

2
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2025-02-18 20:45:57
Mach: O wiele lepiej by było aby w tym miejscu powstał most z prawdziwego zdarzenia tj. dla ruchu samochodów ciężarowych, osobowych, dla rowerzystów i pieszych jako alternatywa dla mostu w Boguszowicach -Kocobędz. W razie dywersji , katastrofy na moście np. zderzenia cystern z materiałami wybuchowymi, czy konieczności kapitalnego remontu, cały ruch trzeba by było z powrotem sprowadzić do centrum miasta , a to dla starej zabudowy miejskiej stanowiło by katastrofę. Ci co pamiętają kolejki i jeżdżące TIRy po ul. Zamkowej ,pamiętają ten koszmar. Od tego czasu ruch transgraniczny wzrósł 10 krotnie. Lepiej dołożyć i wykonać to ze środków europejskich wszak ten szlak ma strategiczne znaczenie dla NATO.
2025-02-18 20:52:13
one: Mach, bardzo słuszna uwaga.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: