Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kładka końcem września

Do końca września gotowa ma być kładka nad Wisłą w Skoczowie. Prace rozpoczęte w maju postępują zgodnie z harmonogramem.

Końcem kwietnia ubiegłego roku, przeprawa dla pieszych nad Wisłą w Skoczowie została zamknięta. Wówczas bardzo wysoki stan Wisły zagroził kładce. Jak się okazało, podczas późniejszej inspekcji podpór, są ono mocno zniszczone. W maju kładkę zamknięto na kilka miesięcy, w grudniu po jej tymczasowym wzmocnieniu metalowym szkieletem, ponownie otwarto.

W maju 2015 rozpoczęły się prace przy budowie nowej przeprawy nad rzeką. Dzięki pieniądzom z promesy na usuwanie skutków powodzi, o którą ubiegały się już poprzednie władze miasta jest możliwa realizacja zadania. Pochłonie ono w sumie około 2,2 miliona zł. 1,85 miliona to wartość promesy, którą miasto na ten cel otrzymało, reszta pochodzi z budżetu gminy.

Jak przyznaje burmistrz Skoczowa, Mirosław Sitko - Na początku trochę było problemów z przekładkami istniejących sieci – gazu i prądu, które biegły pod starą kładką, jednak teraz prace toczą się bez przeszkód. Kładka z końcem września powinna zgodnie z harmonogramem zostać oddana do użytku. Taki termin ma firma.

Oprócz samej kładki, wyremontowane mają zostać podjazdy do przeprawy. Od strony centrum miasta, w parku, chodnik ma zyskać nowy dywanik asfaltowy. Konieczne jest również wycięcie drzewa, tak aby w razie konieczności, możliwy był dojazd samochodem do przyprawy. Teren parku i dojścia do kładki należy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, trwają z nią konsultacje w tej sprawie. Jednak jak zaznacza Sitko, kładka tylko w momentach awaryjnych, będzie służyła za przeprawę dla pojazdów, dla np. karetek pogotowia.

Nadsypane i złagodzone będzie zejście również od strony ul. Sportowej. Jednak wskutek jego wydłużenia, konieczne jest przesunięcie głównej bramy wejściowej na stadion miejski. Zostanie ona przeniesiona na druga stronę w okolice bramki wejściowej przy budynku klubu sportowego.


JB

źródło: ox.pl
dodał: JB

Komentarze

30
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2015-08-17 15:54:48
Zenon Wiertara: Jak końcem września? W ogłoszeniu zamówienia termin zakończenia robót był wyznaczony na 30.09.2015. IMB Podbeskidzie zaoferowało skrócenie tego terminu o 7 tygodni za co dostało 7 dodatkowych punktów przy wyborze najkorzystniejszej oferty.
2015-08-17 16:39:03
rogi: Zenon nie rób scen, idź se poszukać sensacji w innych instytucjach. Rozumiem że miałeś wgląd do dokumentacji przetargowej więc nie jesteś stroną tylko agitatorem. Cieszmy się że pogoda dopisała i mogą oddać kładkę w terminie.
2015-08-17 16:43:04
Zenon Wiertara: rogi ośla pało, wgląd do dokumentacji ma każdy wystarczy poszukać w internecie. Po drugie nie szukam sensacji tylko prostuje wypowiedz burmistrza
2015-08-17 22:08:07
Boog: No i skoro nie dotrzyma tego skróconego terminu, Gminie NALEŻY SIĘ ODSZKODOWANIE !!! Takie były zasady tego konkursu
2015-08-18 10:51:38
Skurn: A władze Skoczowa ciagle swoje...Do tego, że burmistrz Sitko lubi sie od czasu do czasu skompromitować, zdążyliśmy już przywyknąć. To w sumie normalne u ludzi niezbyt rozgarniętych i co najwyżej średnio inteligentnych, więc nie ma o co kruszyć kopii. Nie podoba nam się jednak, że kolejny już raz bałamuci mieszkancow gminy w sprawie dla nich ważnej. I zamiast bronić interesu publicznego, broni prywatnych interesów pożal się Boże firemki, niepotrafiącej wywiązać się z warunków umowy, które sama zapropnowała. <br /><br />Generalnie kwestia kładki jest dla nas banalnie prosta. Ot, podrzędna w swojej branży firemka zaproponowała atrakcyjny termin realizacji zamówienia i dzieki temu wygrała przetarg. Naprawdę fajnie, ale najwyraźniej zarzadzający - uwaga, bedzie słowo nieprzystające do rangi firemki - tym konsorcjum zapomnieli, że z rzeczonego terminu bedzie trzeba się wywiązać. No cóż, przecież każdemu może się zdarzyć! W normalnych okolicznościach, w normalnej gminie z normalnym burmistrzem, firemce przywalonoby karę umowną za niesłowność i dyletanctwo, ale ponieważ Skoczów normalną gminą nie jest, spodziewajmy sie raczej nagrody dla szefów tegóż wielkiego przedsiębiorstwa. Albo przynajmniej nominacji do Srebrnej Cieszynianki. <br /><br />Wybaczcie tę delikatną szyderę, ale zwyczajnie nie da się posługiwać innymi formami i figurami, gdy bezradność aż tak bardzo przekracza granice śmieszności. Spójrzcie na to jeszcze raz. Wykonawca zawala termin o - bagatela! - 7 tygodni, a burmistrz, który ma to wszystko nadzorować, z radością oznajmia, że prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i wszystko bedzie gotowe na czas! No po prostu kabaret! Najlepszy stand up na polskiej scenie od lat!<br /><br />Szkoda tylko, że główny zainteresowany robi z siebie durnia nie dla jaj, a na poważnie. <br /><br />SU<br /><br />PS. Oczywiście mamy nadzieję, że na najbliższej sesji, radni zajmą się tematem kładki i dokładnie przmaglują burmistrza i zastępcę z warunków umowy. Przydajcie sie wreszcie do czegoś.<br /><br />
2015-08-18 11:13:55
Skurn: A władze Skoczowa ciagle swoje...Do tego, że burmistrz Sitko lubi sie od czasu do czasu skompromitować, zdążyliśmy już przywyknąć. To w sumie normalne u ludzi niezbyt rozgarniętych i co najwyżej średnio inteligentnych, więc nie ma o co kruszyć kopii. Nie podoba nam się jednak, że kolejny już raz bałamuci mieszkancow gminy w sprawie dla nich ważnej. I zamiast bronić interesu publicznego, broni prywatnych interesów pożal się Boże firemki, niepotrafiącej wywiązać się z warunków umowy, które sama zapropnowała. <br /><br />Generalnie kwestia kładki jest dla nas banalnie prosta. Ot, podrzędna w swojej branży firemka zaproponowała atrakcyjny termin realizacji zamówienia i dzieki temu wygrała przetarg. Naprawdę fajnie, ale najwyraźniej zarzadzający - uwaga, bedzie słowo nieprzystające do rangi firemki - tym konsorcjum zapomnieli, że z rzeczonego terminu bedzie trzeba się wywiązać. No cóż, przecież każdemu może się zdarzyć! W normalnych okolicznościach, w normalnej gminie z normalnym burmistrzem, firemce przywalonoby karę umowną za niesłowność i dyletanctwo, ale ponieważ Skoczów normalną gminą nie jest, spodziewajmy sie raczej nagrody dla szefów tegóż wielkiego przedsiębiorstwa. Albo przynajmniej nominacji do Srebrnej Cieszynianki. <br /><br />Wybaczcie tę delikatną szyderę, ale zwyczajnie nie da się posługiwać innymi formami i figurami, gdy bezradność aż tak bardzo przekracza granice śmieszności. Spójrzcie na to jeszcze raz. Wykonawca zawala termin o - bagatela! - 7 tygodni, a burmistrz, który ma to wszystko nadzorować, z radością oznajmia, że prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i wszystko bedzie gotowe na czas! No po prostu kabaret! Najlepszy stand up na polskiej scenie od lat!<br /><br />Szkoda tylko, że główny zainteresowany robi z siebie durnia nie dla jaj, a na poważnie. <br /><br />SU<br /><br />PS. Oczywiście mamy nadzieję, że na najbliższej sesji, radni zajmą się tematem kładki i dokładnie przmaglują burmistrza i zastępcę z warunków umowy. Przydajcie sie wreszcie do czegoś.<br /><br />
2015-08-18 11:37:10
NoNick: Ciekawe jakie opóźnienie będzie na drugim moście ... A przecież pogoda doPisuje tym francom ...
2015-08-18 11:37:28
seba_css: @skurn<br />Zaczynasz i kończysz od ataku ad personam co już samo w sobie jest niskich lotów.<br />Jeżeli były problemy na budowie (a zawsze są) i dostali przedłużenie to ok. Jeżeli nie to powinni załacić stosownie do zapisów umowy.<br />Możesz się udać do Urzędu i poprosić o wgląd do dokumentacji tłumaczącej ewentualne przedłużene. Wtedy zaczniesz pisać o konkretach, a nie wydumane historie.<br /><br />Akurat \&quot;firemka\&quot; IMB w branży mostowej stoi bardzo mocno. Realizują z powodzeniem mnóstwo obiektów na największych inwestycjach w całej Polsce.
2015-08-18 11:49:00
NoNick: Apelujemy do przewodniczącego AB żeby sprawdził czy na drugim moście też jest przewidziane opóźnienie przecież on u źródełka się dowie (u uja )...mamy nadzieję że kary za opóźnienie będą dobrze wykorzystane !!!
2015-08-18 12:20:32
Skurn: @seba css: A to burmistrz, czy tam jakieś jego biuro prasowe, ktokolwiek, nie może ogłosić wprost, że były takie i takie utrudnienia i w związku z tym odstapilismy od przyspieszonej realizacji zamówienia? Przeciez to byłoby i normalniejsze, i bardziej zrozumiałe niż lawirowanie w sieci niedomówień i wmawianie, że wszystko ok, kiedy ewidentnie nie jest. Sorry, ale to nie mieszkańcy mają się doputywać i chodzić za kazdym szczegółem, tak to działa. Rolą ratusza jest rzetelne informowanie o przebiegu inwestycji, o wszystkim co z nią związanie, i niestety ratusz ewidentnie sobie z tą rolą nie radzi.<br /><br />Nie bardzo wiemy też, gdzie widzisz jakakolwiek wydumaną historię. Przecież to oni zobowiązali się skończyć kładkę kilka tygodni przed wyznaczonym terminem. To oni nie dotrzymali warunków umowy, nie my. Wreszcie to wszystko - jak sadzimy - figuruje w stosownych dokumentach, więc o jakim wydumaniu mowa, he?<br /><br />A atak, jak to nazywasz, na burmistrza w naszym odczuciu wcale atakiem nie jest. To tylko stwierdzenie, że Sitko, jako burmistrz, jest kompletnie do bani.
2015-08-18 13:58:28
ziga0601: Nie ma to jak prawdziwie narodowe pieniactwo, które wszczynają sami internetowi \&quot;eksperci\&quot;. Widać większość z was chciałaby i kładkę i pieniądze i może jeszcze każdemu w trąbkę dmuchnąć. Zamiast się cieszyć, że będzie po czym chodzić to psioczycie, a co sami w swoim życiu osiągnęliście? Nic Wam nie pasuje, wszystko zawsze źle i nie tak. Jeżeli chcecie od innych wymagać rzetelności i doskonałości to najpierw sami bądźcie przykładem dla reszty, tylko wiadomo każdy kogut na swej kupie wszechwładny. Czepiacie się władzy, którą sami sobie wybraliście, prosiliście o kładkę, o most, a teraz plujecie we własne gniazdo żeby mieć złudne poczucie wyższości.
2015-08-18 14:16:11
alternatywy 5: Masz rację ziga, bezpodstawne kwiankolenie \&quot; ekspertów \&quot; Osobiście byłem w strachu, że podczas remontu będą ogromne utrudnienia, jednak jestem mile zaskoczony profesjonalną organizacją - za to stawiam im 5 gwiazdek !
2015-08-18 14:28:30
NoNick: do ziga 0601 - czepiamy się podwykonawcy który ma opóźnienie ... przy przetargu inaczej obiecywali (niestety razem z burmistrzem)...
2015-08-18 14:58:36
Herr Flick: A ja myślałem, że będzie normalnie. Cieszę się, że jest kładka ale jeśli warunki umowy były takie,że kładka będzie wykonana przed terminem i właśnie za to IMB dostało te dodatkowe 7 pkt to coś tu nie jest w porządku. Z jednego gówna do drugiego. W Polsce nigdy nie będzie dobrze. FUJ!!
2015-08-18 15:25:10
Zenon Wiertara: No Panowie nie może być tak że firmy startujące w przetargu wypisują co im się podoba (byle tylko wygrać) bo i tak ich z tego tytułu nikt nie będzie rozliczał. Rozumiem opóźnienia ze względu na warunki pogodowe, których przewidzieć się nie da, ale co jak co ale akurat pogodę to mieli wymarzoną. Druga sprawa to kwestia dezinformacji albo braku informacji. Np. zatwierdzony projekt zakładał kładkę w konstrukcji stalowej, tutaj zastosowano żelbet (co akurat uważam za dobre rozwiązanie) ale czy ktoś z urzędu o takiej zmianie informował?
2015-08-18 15:33:42
Zenon Wiertara: I jeszcze jedno, uważam że IMB Podbeskidzie to porządna firma więc co do jakości wykonania nie powinno być zasttrzeżeń. Krytykuje jedynie sam system przetargowy
2015-08-18 16:57:21
rogi: Zenon ja Cię nie obrażam i wymagam tego samego, natomiast wczytując się w Twoje wpisy to oprócz emocji włączasz agresję, <br />Wracają do tematu przetargów pokaż mi postępowanie PZP w Polsce (zamówienie powyżej 50 tys.) nie ustawionego pod wykonawcę ... ze świeczką w ręce :)
2015-08-18 17:38:12
Zenon Wiertara: Do rogi<br />Ok, przyznaje że niepotrzebnie dałem się ponieść emocjom, ale sam musisz przyznać że ton Twojej wypowiedzi też nie należał do najprzyjemniejszych i jeszcze to posądzenie o agitacje. <br />Wracając do tematu przetargów to oczywiście przekręty w tej materii są na porządku dziennym, ale to nie znaczy że nie powinno się ich piętnować. <br />Moim zdaniem w tym przetargu termin wykonania zastosowano jako jedno z kryterium bo obecny burmistrz chciał się pokazać jako sprawny zarządza - oto za jego kadencji wszystkie inwestycje przebiegają szybko i bezproblemowo. Jednak coś poszło nie tak Szkoda tylko że nie potrafi się do tego przyznać, tylko ciągle obstaje przy swoim że tak miało być. Zdaje się że z tym kinem plenerowym na G.Borze było podobnie, Hucznie zapowiadano pierwsze pokazy już w maju, skończyło się na lipcu.<br />
2015-08-18 17:49:56
rogi: Zenon zerłkem se, co żem Ci napisoł i po za sensacją to żeś okropnie wrażliwy chłop :)<br />a co do jaśnie nam panujących i relacjach lokalno-biznesowych na tym portalu nie piszemy bo bana dostanemy i pozostanie nam tylko opcja przeglądanie :)
2015-08-18 18:52:17
Zenon Wiertara: Wrażliwy? Możliwe:) Powiedzmy że doszło do nadinterpretacji Twojej wypowiedzi przez co zareagowałem nieadekwatnie do sytuacji :)
2015-08-18 19:15:30
CZŁONEK: Wiecie co wam wszystkim powiem !!!!! żal wam dupy ściska !!!! i tyle !!!! polaczki !!!! ten naród jest jakiś chory !!! zauważyłam po niektórych wpisach !!!! ciągle źle !!! tamta władza poprzednia wszyscy wiedzą jak pracowała !!!! mieliśmy co !!! psinco !!!! teraz jest nowa ledwo co i już kłody pod nogi !!!! w dupach się wam poprzewracało !!!! Może czas panie Burmistrzu wyłożyć kawę na ławę !!! czemu Pan nie chce powiedzieć wszystkim w jakim stanie przejoł Pan miasto !!!! może się w końcu otworzą oczy co nie którym. Jak czytam te wpisy to faktycznie wydaje mi się ze piszą to te osoby co w życiu dostały niezłego kopa za swoją nieudolność !!!! i tyle !!!! czas rozliczenia nadejdzie , powoli , sama coś nie coś przeżyłam i wiem tylko jedno kto pod kim dołki kopie sam w nie wpada może już wpadła , a prawda i tak wyjdzie na jaw wcześniej czy później. A tak na koniec może wolelibyście chińczyków , żeby zrobili te mosty co ?? może jakieś firmy kogucik , z pod firmami , gdzie reklamacja za drzwi !!! już całkiem wam odwaliło !!!! widać jak POmieszane macie w mózgach , ale na szczęście kres nadszedł. POkolenie zawistości i pychy !!!
2015-08-18 19:28:17
Zenon Wiertara: CZŁONEK? Ach te konwenanse, nie prościej by było po prostu CH...
2015-08-18 22:40:08
Herr Flick: CZŁONEK?!! A ja sobie mogę czekać na wyniki audytu....Wyniki te miały być opublikowane niezwłocznie po objęciu stanowiska przez Miłościwie Panującego. I co? I klops. Zdaję sobie sprawę że połowa urzędasów jest do zwolnienia ale może trzeba tak po prostu zrobić? Ne lękajcie się i wyp... na zbity pysk tych fachowców!<br /><br />Rogi, chyba Ty jesteś coś bardzo wrażliwy.
2015-08-18 23:54:22
seba_css: To wróćcie jeszcze do wyników przetargu i okaże się, że IMB wygrało 12 punktami co oznacza, że te niby ustawione 7 nie miało znaczenia. Dali najniższą cenę przy najlepszych warunkach.<br />Dziwi kogoś, że mogli być najtańsi mając ludzi i sprzęt na miejscu?<br />Oczywiście nie tłumaczy to w żaden sposób opóźnienia. Z pewnością zainteresuję się bliżej przyczynami.<br />Co do konstrukcji mostu to w pytaniach do przetargu padło takie o możliwość zmiany na żelbet i odpowiedź była pozytywna.<br /><br />Nie wiem o co Wam chodzi z brakiem informacji.Można samemu taką uzyskać jeśli coś kogoś interesuje.<br />Gdyby co trzy dni była wiadomość, że wszystko ok i pięknie to znaleźli by się malkontenci narzekający na propagandę sukcesu.<br /><br />Trzeba władzy patrzeć na ręce, pilnować i się interesować ale z głową, bez inwektyw, Bez PISowania i POwania bo na tym poziomie rządzenia ważni są ludzie, a nie partie.<br /><br />Przez napastliwe tony zamiast konstruktywnej krytyki i dyskusji robi się szambo.<br /><br />Dobranoc :)
2015-08-19 11:54:23
Zenon Wiertara: Do seba_css<br />Tu nie chodzi o możliwości dania najniższej ceny ze względu na bliskość inwestycji, tu główną rolę odegrała właśnie możliwość zastosowania innej technologii Gdyby kładkę trzeba było wykonać w stali to IMB by się za to nie brało bo oni specjalizują się w żelbecie. Swoją drogą ciekawe jak wygladają sprawy formalne takiej zamiany, w końcu to nie jest zastosowanie betonu komórkowego zamiast Porothermu w budynku jednorodzinnym. Czy wykonano projekty zamienne, nowe specyfikacje itp? <br />Z drugiej strony czasami trzeba trochę pokombinować bo w naszym kraju to dłużej trwają załatwienia formalne niż sama budowa. <br />
2015-08-19 12:58:37
Zenon Wiertara: Do seba_css<br />I jeszcze a propos tego przetargu, racja że IMB i tak by wygrało więc nie wiem po kiego grzyba dali się wciągnąc w ten przyśpieczony termin realizacji. Mogli na spokojnie wykonać robotę w terminie albo jeszcze z zapasem
2015-08-19 13:42:49
seba_css: Koszty ewentualnego zakwaterowania pracowników lub ich dojazdu nie są niskie. Mobilizacja choćby wiertnicy do wykonania pali to koszt od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Do tego wywrotki, koparki itd. <br />Zgadzam się, że decydujący wpływ na cenę mogła mieć zmiana technologii na żelbetową, imho słuszna. Powinno być znacznie taniej w dłuższym okresie eksploatacji<br />Projektant pełni nadzór autorski nad budową i to on musiał zaakcteptować projekt zamienny.<br />Jest to częstą praktyką, firmy próbują optymalizować projekt redukując koszty.<br />W dobie tak niskich cen w branży (wbrew powszechnemu mniemaniu) przetargi można wygrywać pomysłem na jego realizację.
2015-08-19 14:51:34
ferda13: Powinniśmy się cieszyć że wygrała rodzima firma, kładka wygląda okazale a opóźnienia zdarzają się zawsze. Karać to można i trzeba ale za fuszerkę.<br />Inna sprawa że powinno się jasno powiedzieć co jest przyczyną opóźnień i wtedy nie byłoby niedomówień
2015-08-20 08:42:58
Boog: ferda, to nima tak. Spisujesz umowę i mosz sie z niej wywiązać. Jeżeli były rzeczy które IMB zaskoczyły - ich sprawa, robili rozeznanie przed robotą, mieli se przewidzieć wszystko. Mnie i mój portfel nie obchodzi tłumaczenie - umawialiśmy się - więc ja płacę, przez co spełniam swój obowiązek - oni się zadeklarowali z terminem, więc też mają się z tego wywiązać. Spóźnią się - mają płacić. Gdybym ja im nie zapłącił - byłbym w sądzie przymuszony do płacenia z odsetkami i karami. Normalna sprawa.
2015-08-20 09:03:58
ferda13: http://radamiejska.skoczow.pl/ - od 58min wyjasnienie burmistrza na temat nieporozumień z terminami. Wynika z tego że w umowie mają odbiory częsciowe, pierwszy odbiór ma być 22 sierpnia
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: