Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Część reklam musi zniknąć

25 grudnia 2020 minie pierwszy okres dostosowania istniejących szyldów i reklam do zapisów uchwały krajobrazowej w Cieszynie.

 - Właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców, których dotyczą przepisy prosimy o dostosowanie do obowiązujących zasad. Po upływie terminu dostosowania, będą przeprowadzane kontrole. W przypadku braku dostosowania może zostać nałożona kara finansowa - wyjaśnia Anna Syrokosz, zajmująca się w Urzędzie Miejskim w Cieszynie

Pierwszy okres dostosowania dotyczy: reklam i szyldów na ogrodzeniach. reklam w zakresie historycznego układu urbanistycznego Cieszyna, reklam na nieruchomościach, na których znajdują się zabytki ujęte w Gminnej Ewidencji Zabytków lub w rejestrze zabytków.

Najważniejsze zmiany wynikające z uchwały są takie, że zabrania się umieszczania REKLAM na ogrodzeniach, a więc wszystkie istniejące REKLAMY będą musiały zostać zdjęte. Od tej reguły jest jedynie jeden wyjątek dotyczący ogrodzeń służących tymczasowemu wygrodzeniu placu budowy na czas prowadzenia robót.. SZYLDY na ogrodzeniach są dopuszczane, gdyż stanowią potrzebną informacją w miejscu prowadzonej działalności. Należy je dostosować do następujących warunków: mogą być umieszczane wyłącznie w pasie o szerokości 1,2m od bramy wjazdowej lub furtki, w sposób nie przekraczający wysokości ogrodzenia, maksymalna powierzchnia ekspozycyjna to 0,7m2, dopuszcza się wykonanie szyldów będących elementem bramy lub przęsła ogrodzenia pod warunkiem zachowania formy ażurowej. W tym przypadku powierzchnia ekspozycyjna nie może przekroczyć 3 m2

Na nieruchomościach na których znajdują się zabytki ujęte w Gminnej Ewidencji Zabytków i w rejestrze zabytków oraz na terenie Historycznego układu urbanistycznego miasta Cieszyna REKLAMY w większości będą musiały zostać zlikwidowane. Jedyne dopuszczalne formy reklamy na tych terenach to: na budynkach tylko umieszczane w gablotach w poziomie parteru (powierzchnia reklamy nie może przekroczyć 3 m2), na tzw. „słupach ogłoszeniowych” w formie walca, na wiatach przystankowych (powierzchnia max 3 m2), w formie wolnostojącej – w tym przypadku powierzchnia reklamy nie może przekroczyć 0,7 m2. Nośnik informacji musi być na stałe związany z gruntem. Na dostosowanie istniejących SZYLDÓW przewidziano dłuższy czas – na to pozostają jeszcze 3 lata.

Red./mat.pras.

 

źródło: ox.pl
dodał: red

Komentarze

1
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2020-12-21 20:50:01
tom lem: ....eksponowane foto przedstawia ogrodzenie placu targowego w Cieszynie przy ul. Katowickiej, z którego wynajmu pobiera profity miejskie przedsiębiorstwo MZD za udostępnieni placu handlowego i za powierzchnie reklamową ogłoszeń na płocie. Zostały trzy dni aby płot był płotem, nie jednym nieczytelnym afiszem. Nic tylko czekać na przykład płynący z urzędu, likwidacji reklam umieszczonych na gminnym mieniu.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: