Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Cieszyn: podwyżka cen za wywóz śmieci?

29 złotych miesięcznie od osoby - tyle wynieść ma opłata za wywóz śmieci segregowanych w Cieszynie. Decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu podwyżki radni podejmą na sesji, która odbędzie się w przyszłym tygodniu.

Nowa stawka, w myśl projektu uchwały (dostępnego tutaj), obowiązywać ma od 1 kwietnia br. Do tej pory mieszkańcy Cieszyna za odbiór nieczystości płacili 15 zł od osoby. - Utrzymanie stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych na obecnym poziomie zagraża powiększającym się deficytem, który będzie wymagał pokrycia z budżetu miasta, co negatywnie wpłynie na możliwość finansowania innych zadań samorządu gminnego - czytamy w uzasadnieniu projektu.

Nad uchwałą radni pochylą się w najbliższy czwartek (25.02). Sesja Rady Miejskiej rozpocznie się o 15:00.

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

49
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2021-02-19 12:13:50
iga: No P burmistrz na poczet tych podwyżek już dała premie Brawo
2021-02-19 12:17:18
GusGus: No brawo. 5-cio osobowa rodzina zapłaci 1740zł za śmieci za rok. Za chwilę będzie taniej dom ogrzać niż opłacić wywóz śmieci.
2021-02-19 12:32:18
per: 2x więcej? A co? Zabrakło na premie dla sołtysowej i jej świty? Szydło bis
2021-02-19 12:38:41
altacet: Trzeba nie mieć za grosz wstydu,żeby sobie dawać premie,a mieszkańcom podwyżki.Jak do tej pory to najgorszy burmistrz Cieszyna.Buta,zero empatii i przeświadczenie o swojej nieomylności.A miało być inaczej.
2021-02-19 12:54:38
CosaNostra: Podwyżka cen śmieci na 29 zł od mieszkańca to decyzja słuszna i sprawiedliwa, głosowaliście na PIS to macie.
2021-02-19 12:58:17
hycel: Powinni podnieść podatki za psa, proponuję 300 zł rocznie od małego, 500 zł od średniego i 1000 zł od dużego oraz 1000 zł za każdego następnego.
2021-02-19 13:34:41
evo91121: W Cieszynie to i tak macie szczęście że dopiero podwyżkę śmieci macie od kwietnia, w Skoczowie tyle płacę już od lipca zeszłego roku.
2021-02-19 13:53:41
Roberta: Czyli mamy wzrost opłaty za odpady segregowane aż o 93,3 % .
2021-02-19 13:53:44
Roberta: Czyli mamy wzrost opłaty za odpady segregowane aż o 93,3 % .
2021-02-19 13:58:26
utopiec: Hycla opodatkować jak za wszystkie psy ze schroniska.
2021-02-19 14:04:02
Roberta: Opłata za niesegregowane rośnie z kolei do 116 złotych, tak mówią zapisy projektu uchwały, co jednak zostało pominięte przez autora informacji o podwyżkach cen za wywóz śmieci.
2021-02-19 14:17:02
tom lem: ... ja zwykle, radni zabierają się do uchwały od d... strony. "Nad uchwałą radni pochylą się w najbliższy czwartek (25.02). Sesja Rady Miejskiej rozpocznie się o 15:00."( efekt do przewidzenia 14 za, 7 wstrzymało się, bądź przeciw). Zastanawiające jest przede wszystkim czy komisje już w tej radzie miejskiej nie pracują? Najprostszą rzeczą jest podzielić żądanie usługodawcy przez ilość mieszkańców(?), bo zbyt wielkim obciążeniem intelektualnym i finansowym byłoby kontrola ilości i ważenie miejskich odpadów przez osobę odpowiedzialną za gospodarkę komunalną, z ratusza ;-)
2021-02-19 14:53:35
Oko: Mam nadzieję, że redakcja poda nazwiska i adresy zamieszkania radnych głosujących za podwyżką.
2021-02-19 14:57:27
tom lem: ....zobaczysz Oko za miesiąc, jak uchwała wejdzie w życie.
2021-02-19 15:26:55
mario172: O co tyle krzyku..w innych miastach w powiecie juz dawno musieli przełknąć znaczne podwyzki..w Cieszynie dziwne ze tak dlugo udało sie utrzymac stawke na tym poziomie..a za rok jak beda następne podwyżki to znowu będzie lament..no ale wszystkim włodarzom najlatwiej dźwignąć oplaty czy to podatek czy smieci itd..no bo przeciez ba..społeczeństwo dostaje 500plus wiec jest z czego ciagnac..
2021-02-19 15:51:16
marian1951: Prawda jest taka , że te horendalne podwyżki w gospodarowaniu odpadami są pokłosiem ustawy sejmowej , która m.innymi zabrania dofinansowywania przez gminy z innych żródeł. Całość kosztów muszą ponosić bezpośrednio mieszkańcy. Są również inne uwarunkowania tejże ustawy , które determinują te podwyżki. Wnioski niech każdy wysunie sam.
2021-02-19 16:25:26
tom lem: ... no właśnie ,krzyk jest jak najbardziej wskazany, niech się radni wezmą wreszcie do roboty, zamiast protestować przeciwko (np. zaostrzeniu prawa aborcyjnego). Burmistrzowie od dawna traktują radę jak maszynkę do głosowania. Właściwie nie ma się czemu dziwić, jak pogląd o przeprowadzeniu podwyżek w innych gminach wystarczy, który góruje nad znajomością arytmetyki wśród radnych. Sorry!!! podzielić zażądaną cenę (usługodawcy) przez ilość mieszkańców to dziecko potrafi, ale zażądać danych do wyegzekwowania uczciwej ceny za usługę, to już ani burmistrz ani radni nie są w stanie, bo przecież był przetarg i wygrała - jedyna firma startująca w nim, wystarczy do podniesienia ręki, wszyscy usprawiedliwieni ;-) No i oczywiście wszyscy winni , zwłaszcza Rząd, bo zmienił ustawę - tylko że to radni ślubowali działania dla dobra gminy a członkowie rządu ślubowali działania dla dobra RP - taka różnica.
2021-02-19 16:29:32
mario172: Marian nieprawda!!!samorzad nie moze oficjalnie zarabiac na śmieciach, ma to byc system samobilansujacy się..z tym ze gmina jesli zechce to moze do smieci dopłacać..!!
2021-02-19 17:25:07
Władek na skuterze: jestem władek na skuterze , szanowni mieszkancy cieszyna NIKT inny jak wy sami wybraliscie swoich radnych i burmustrza takze nie płaczcie ,niestety my w gminie Hażlach tez mamy nasza NAJDROZSZA władze, i z niecierpliwoscia czekamy na nastepne wybory aby nasza NAJDROZSZA władza odeszła w niepamiec , !!!aha nie martwcie sie nam tez dowalili 29 zloty,
2021-02-19 17:46:45
marian1951: Mario172. To co gmina może w kwestii dopłat do systemu to pusty śmiech na sali. Zagłęb się w temat to zrozumiesz. Jak zwykle różne interpretacje ustawy przez gremia prawnicze i np. Ministerstwo Środowiska czy RIO. Wygooglaj ; czy gminy mogą dopłacać do gospodarki odpadami. Mogą , tyle co kot napłakał i to nie wszyskie.
2021-02-19 19:08:45
mario172: Marian doczytaj dobrze..gdyz nie ma zadnej ustawy zakazujacej dofinansowania systemu smieciowego ani tymabrdziej ustawy mowiacej kto i ile moze doplacac!widac jestes pracownikiem urzedu i wprowadzasz ludzi blad,rozumiem taka Twoja praca...
2021-02-19 19:10:42
hadig: Wszędzie, w każdej wiosce opłata za odpady poszła znacznie w górę. PIS rządzi, co widać i słychać na każdym kroku. W głupim Chybiu opłata za odpady podrożała z 11 zł do 26 zł za osobę od lutego, a w Strumieniu podobno ma być 28 zł. Ceny zachodnie a wypłaty wschodnie. I Chyba nigdy się to nie zmieni, wręcz będzie tylko coraz gorzej patrząc na to co się dzieje. Ale nadal Ciemnogród rządzi...
2021-02-19 19:57:59
marian1951: Mario172. Jestem tylko i wyłącznie dla urzędu petentem płacącym podatki. Mnie tak jak każdego z nas też ta powyżka uderza po kieszeni. Tak jak pisałem panuje tu chaos prawny. "samorząd.infor.pl"
2021-02-19 20:29:42
altacet: Obserwując głosowania radnych to będzie tak jak dotychczas.Bezmyślne podniesienie ręki i uchwała klepnięta.
2021-02-19 21:34:07
Wiederholec: Zmiana systemu zarządzania odpadami wynikała ze zobowiązań podjętych przez Polskę w traktacie przedakcesyjnym do Unii Europejskiej. Zgodziliśmy się wtedy ograniczyć do roku 2020 liczbę nieposortowanych odpadów. Recyklingiem musieliśmy objąć 50 proc. śmieci. Ten odsetek wzrośnie do 55 proc. od 2025 roku. Dla porównania, w 2011 było to zaledwie 11 proc. Za niewypełnienie zobowiązań przewidziane są kary finansowe. Polskie prawo przewiduje kary dla samorządów za niewypełnienie celów. W 2019 roku recyklingowi poddaliśmy w Polsce 34,1 proc. śmieci (wymagany był poziom 40 proc.) Koszt opłat za śmieci to kombinacja różnego rodzaju czynników. Największy wpływ na to, jak kształtują się kwoty zapisane w rozstrzygnięciach przetargowych, mają zamówienia gmin. Źródło- Business Insider Polska
2021-02-19 21:59:37
tom lem: ... jaśniej Wiederholec: z twojego wpisu wynika, że gmina nic nie może, wszystkiemu winna Unia i Rząd. Cieszyn przez ten czas stworzył "konsorcjum", zlikwidował usługi ZGK dotyczące odbioru odpadów" czyli z monopolisty gminnego, stworzono monopolistę prywatnego. Nawet PSZOK to problem dla obecnego ZGK. Ciekawe czy ktoś panuje nad tymi śmieciami w Urzędzie, bo że prywatny panuje nad swoim interesem, to pewne .
2021-02-19 22:49:27
Pogromca pogromców i cwaniaczków: No to proszę bardzo teraz proszę niech się wykaże Pani polityk, aktywistka, uczestniczka i inicjatorka prawie wszystkich strajków i protestów Wowrzeczka. Czarne protesty, parasolki, likwidacja SP4, wieża Playa, Strajk Kobiet. Czekamy teraz na protesty w sprawie podwyżki opłat za śmieci. Tylko nie właźcie już na florka
2021-02-20 07:52:57
satrapa: ...ja pie***le Śląsk, jadym do Katowic.
2021-02-20 09:08:54
tom lem: ... ty satrapa: jedź już lepiej do Sosnowca ;-)
2021-02-20 10:33:04
Mach: Ppic, nie mów za Florka. Daj mu się wypowiedzieć. Może ta forma aktywności kobiet mu odpowiada.
2021-02-20 11:00:57
tom lem: ...a propos podwyżki cen za wywóz śmieci - czytając uzasadnienie do uchwały - to są jakieś kpiny - można dojąć do wniosku, że "Ktoś" (ciekawe kto?) podpisał końcem roku umowę z odbiorcą odpadów komunalnych i nie chce wziąć za to odpowiedzialności. Obecnie potrzebuje jedenastu rąk w górze, by odpowiedzialność za wypłacenie żądania odbiorcy (bez ujawnienia szczegółowych kosztów zbiórki odpadów), rozmył się na wszystkich radnych, nieważne kto był przeciw, -"Rada Miasta zdecydowała" ;-) Ciekawe czy znajdą się odważni, do analizy kosztów zbiórki odpadów w mieście, bo porównanie kosztów z innymi gminami jest zbyt wygodne, a raczej trącący szantażem, deficytu w budżecie.
2021-02-20 13:53:37
iga: Dla tych co nie segregują to bym dał 80zł od osoby bo widze na Moniuszki jak są segregowane śmieci Polak jak nie dostanie po kieszeni to się nie nauczy Ale szkoda tych co uczciwie segregują i będą płacić za tych co mają to w d----ie
2021-02-20 14:42:05
marian1951: Iga - za niesegrowane odpady gmina proponuje 116 zł.
2021-02-20 15:01:20
tom lem: ... właśnie, "proponuje" - kto proponuje - po przegłosowaniu przez RM, to już nie będzie propozycja, tylko PRAWO do ściągania haraczu ;-)
2021-02-20 20:29:15
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Machu chciałbym zgadnąć o co ci chodzi ale jakoś na okrętkę serwujesz swoje wpisy. Po pierwsze nie same kobiety tam były. Po drugie jak szanowna Pani aktywistka coś kolejny raz organizuje to niech bierze za to odpowiedzialność a nie zwala na młodzież. A po trzecie zastanawia mnie gdzie były służby mundurowe bo zbiegowisko było nielegalne
2021-02-21 12:23:56
Mach: Ppic, Po kolei.1) Rozróżniaj żart od dyskusji. Florek to znana postać z Cieszyna związana z PiS, radny powiatowy. Rozbawiło mnie kiedy proponujesz by nie wychodzono na florka. Płeć nie ma znaczenia. 2) Protesty Kobiet i nie tylko są legalne bo spontaniczne. Prawo do zgromadzeń jest jednym z podstawowych praw wolności obywatelskich wynikających z konstytucji. Te prawa mozna jedynie ograniczać ustawą. A ,że mamy pandemię i steruje się krajem rozporządzeniami dlatego protesty są zgodne z konstytucją. Spontaniczność to ostatecznie brak liderów i odpowiedzialność za zachowania spontaniczne spada na każdego protestującego indywidualnie. Dlatego twój atak pod adresem pani radnej jest nie uzasadniony . Protest spontaniczny to nie strajk by jego formę uzgadniać pomiędzy miastem strajkującymi i mediatorem. Poczytaj sobie na ten temat..
2021-02-21 13:39:55
tom lem: ... toby się zgadzało z artystycznym podejściem Pani radnej - nieważne jak co wygląda, ważne jak się nazywa ;-)
2021-02-21 17:39:11
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Szanowny Machu o czym ty w ogóle piszesz? Nie znam Florka, nie wiem nawet czy to nazwisko, przezwisko czy pseudonim. Napisałem tak że nawet słabo rozgarnięty (bez obrazy) się domyśli. W czasie protestów wymieniona radna, aktywistka wraz z grupką młodzieży wchodziła na fontannę Florina na rynku. Popierasz? Z protestami akurat nie masz racji bo były wezwania na fb i gro osób skrzykiwało się na dany dzień i godzinę. Wystarczy prześledzić profile zaangażowanych osób i łatwo dojść od kogo to wyszło i kto w Cieszynie angażuje się najwięcej w akcje antyrządowe. Taki to spontan? W dodatku wtedy kiedy były zakazane zgromadzenia ponad 5 osób. Na filmiku dostępnym na yt widać ponadto że odległości nie były zachowane. Ile ich tam było? Ty to popierasz?
2021-02-21 17:51:53
Pogromca pogromców i cwaniaczków: https://wiadomosci.ox.pl/strajk-kobiet-w-cieszynie,67511
2021-02-21 18:01:35
Pogromca pogromców i cwaniaczków: I żeby było jasne, z profilu aktywistki: 27.01 "nie będę sama się denerwować. kto może, chociaż na chwilę 19.30 rynek, Cieszyn". Czyli jest ktoś kto wskazuje że rozpoczyna. 27.01 "i nie byłam sama...a jutro będzie nas duuuuużo mimo zimy, prawda?". Nawoływania: 27.01 "Jutro, 18, rynek Cieszyn. Wracamy na ulice, do skutku." 28.01 "Cieszyn/ Dzisiaj (czwartek)/ Rynek/ g.18 / Robimy hałas". 31.01. "Jeśli ma być juto moc to udostępniajcie wydarzenie." Jakiś komentarz?
2021-02-21 18:47:27
Mach: Ppic, krótko 1)Florka nie musisz znać, to moje skojarzenie, 2) Każdy może usiąść ,wstać na obudowie fontanny- jest kamienna, byle by nie wchodzono na rzeźbę, czy też Florka,3) popieram bo nie jest zabronione, 4) wezwania przez fb też mają charakter spontaniczny i nikt nie jest w stanie przewidzieć ile osób na wezwanie zareaguje, 5) akcja nie ma charakteru antyrządowego ale jest protestem na arbitralny, bez konsultacji społecznych wyrok TK podważający konstytucyjny kompromis aborcyjny, 6)zakaz zgromadzeń powyżej 5 osób został wprowadzony drogą rozporządzenia rządowego a nie drogą uchwały sejmowej, a zatem konstytucyjne prawo do zgromadzeń nie jest zabronione. 7) w czasie spontanicznych manifestacji trudno zachować odległości -zresztą też wprowadzone drogą rozporządzenia rządowego a nie drogą uchwały sejmowej o stanie wyjątkowym zawieszające konstytucyjne prawa. Zatem działania tam występujące są prawnie dozwolone, To wszystko Ppic co mam w tym wypadku ci do przekazania na 3 twoje posty.
2021-02-21 20:36:26
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Kapke słaba argumentacja ale doceniam że bez obrażania jak to ma miejsce w przypadku znanego osobnika. Według takiej argumentacji można by lepiej powiedzieć niech zyje anarchia, robta co chceta, wszystko co robi rząd jest be. Co z tego że nie uchwałą sejmową? W końcu chyba w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa. W innych krajach też wprowadzono podobne obostrzenia a nawet ostrzejsze i nie zawsze drogą ustaw. Spróbowali by takich zgromadzeń w Niemczech albo w Czechach to by się przekonali jak dotkliwe mogą być kary pieniężne. Jak by nie było takie zgromadzenia można podpiąć pod narażanie życia i zdrowia innych osob. Co do wyrok TK który nazwałeś podważającym konstytucyjny kompromis aborcyjny. To ja się zapytam o to słowo KONSTYTUCYJNY. Gdzie w Konstytucji jest zapisany ten kompromis? Cop mówi o ochronie życia Konstytucja? Jak w takim razie miał postąpić TK? Dumne słowa WOLNOŚĆ, WOLNY WYBÓR. wolny wybór zabijania? Rodzice Szymonka znalezionego w stawie na Gułdowach też mieli wybór, udzielić pomocy czy nie. Matka Magdzi z Sosnowca też miała wybór. Są wybory i wybory. Dać wolny wybór co do aborcji to będzie przyzwolenie na zabijanie.
2021-02-22 07:03:40
Mach: Ppic, unikaj skrajności i demagogii. Nie jesteś jedynym sprawiedliwym. Rządzenie nie jest łatwe i nie wszystkie decyzje rządu były be!. Ale chaos prawny zafundowali nam rządzący. Wysil się trochę i poczytaj w internecie bo szkoda mielić temat, który już dawno został przedyskutowany i wyciszony. Dlaczego w pandemii podjęto na nowo temat aborcji i dlaczego ten rząd i posłowie tego rządu skierowali pytanie do TK w tej sprawie . TK, który jak ci wiadomo z punktu widzenia prawa polskiego został pozbawiony podstawy konstytucyjnej bo zarówno prezes TK została wybrana niezgodnie z konstytucją jak i w jego składzie orzekają sędziowie dublerzy ,którzy także nie mają do tego prawa. Zabijanie to ciężkie przestępstwo a dla chrześcijan grzech śmiertelny. Nikt zabijać nie chce poza skrajnymi zwyrodnialcami. Ale pamiętaj zachowanie życia w tak rygorystycznym prawie nie pomoże prokreacji Polaków a wręcz ją zatrzyma i nie sądzę aby temu rządowi i nam wszystkim o to chodziło. By wyciszyć nastroje i przywrócić prawny ład należy powrócić do stanu prawnego do momentu kiedy ten rząd i rządowa większość sejmowa przy tym prawie zaczęła majstrować dla dobra nas wszystkich i tych ,którzy niekonstytucyjnie to prawo zaczęli zmieniać.
2021-02-22 10:51:02
dystans: jak zwykle, na tym panelu, zaczęło się o śmieciach a potem o wszystkim , i tak meritum się gdzieś straciło.
2021-02-22 14:28:56
krzysztof mm: ale problem z tym myślę mają tylko ci, co im się wydaje że komentarze tylko na temat dozwolone i to najlepiej po ich myśli, co nie?... no bo przymusu żeby je czytać przecież nie ma? ㋡
2021-02-22 20:51:20
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Normalnie ręce opadają żeby jeszcze raz mielić ten temat. Jak widać temat przedyskutowany i wyciszony, ale każdy po swoje racje uważa za najwłaściwsze. Jeśli mowa o jakimś chaosie to polecam wrócić do czasu kiedy rządziło PO i pod koniec kadencji sejmowej wybrało niezgodnie z prawem na stanowiska w TK. Tego już nie wspomnisz? czy to było zgodne z Konstytucją? Czy aby poprzedni sędziowie byli apolityczni? Dalej nie odpowiedziałeś jak miał postąpić TK żeby było zgodnie z Konstytucją? Nie ma znaczenia kiedy temat aborcji podjęto, można było dużo wcześniej uregulować. Dla ciebie może to co było było OK ale chyba nie zastanowiłeś się nad tym ile dzieci nienarodzonych ginęło niepotrzebnie. Dzieci które mogłyby żyć ale nie żyją, bo jakaś wada o tym przesądziła, bo mimo że po urodzeniu wystarczyłaby operacja albo zabieg ale nie dano im takiej szansy. Wystarczy spojrzeć na kraje zachodnie, tam nieraz samo podejrzenie o jakiejś chorobie dziecka wystarczy do przerwania życia. nie mówiąc już o aborcji na życzenie, której chciałaby zarówno Lewica jak i PO. Głosujcie na nich, zafundują wam to z pewnością, choćby mieli zmienić Konstytucję. W tej sprawie podejrzewam że nie ma co kogoś przekonywać jak jest uparty przy swoim. A skoro odwołałeś się do chrześcijańskich wartości to zadaj sobie pytanie : Jak w tej sprawie postąpiłby JCh? krzysztof mm powiem ci tyle że gdybyś komentował z kulturą to jeszcze szło by to znieść, ale skoro nie potrafisz i wiele razy dałeś przykład swojego chamstwa, obrażając innych to OX będzie musiał coś z tym zrobić
2021-02-22 22:21:56
Mach: Ppic, żeby już nie przeciągać dyskusji, bo nie wiem czy to dotarło do ciebie. Powiedz mi, i zastanów się nad tym -czy dla narodu polskiego, jego bytu biologicznego jest szczęście kobiet i mężczyzn z rodzących się zdrowych dzieci, w ustawodawstwie z roku 1997 ,czy też ich brakbo kobiety będą się bały rodzić po wyroku TK 2020 r w obawie ,że urodzą się skrajnie zdeformowane stając się ciężarem w pierwszej kolejności dla w większości porzuconych przez mężczyzn matek wychowujących takie dzieci a potem kiedy te odejdą ,zostaną te okaleczone dzieci w kiepskich przytuliskach, o których nikt nie będzie pamiętał nawet najwrażliwszy z nas -co swego czasu pokazywano w Rumunii po obaleniu komunistycznego przywódcy.
2021-02-23 17:42:52
św. Patryk.: o podwyżkach cen: w Polsce w styczniu 2021 o 3,6% w stosunku do stycznia 2020, najwyższy wzrost cen w całej UE
2021-02-23 20:24:05
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Owszem każdy chciałby żeby rodziły się zdrowe i piękne dzieci. To o czym ty piszesz to jednak wyraźny efekt propagandy tvnowskiej, gdzie pokazywano zdjęcia zdeformowanych płodów. Nie dodali jednak że zdjęcia zostały wykonane w dużym odstępie czasowym i pochodzą z różnych krajów. A jak wygląda to naprawdę? Otóż tak skrajnie zdeformowane dzieci rodzą się bardzo a bardzo rzadko. Jeśli nawet to umierają. Są to albo wady spowodowane uwarunkowaniami genetycznymi albo raczej przez to że matki brały w czasie ciąży niedozwolone leki, narkotyki czy inne substancje. Wiesz ile takich dzieci urodziło się w powiecie w ciągu ostatnich 10 lat? 0 słownie zero. Ale jak spojrzymy na wysoko rozwinięte kraje to zobaczymy że nawet dzieci z zespołem downa prawie nie ma. Usuwa się ciąże gdzie istnieje podejrzenie nieprawidłowości. Jak poczytasz na różnych forach w tym temacie to dowiesz się że wielu kobietom proponowano usunięcie ciąży, bywały błędne diagnozy. Wiele tych kobiet nie zdecydowało się usunąć i urodziły zdrowe dzieci. Sam pracowałem z kolegą, który miał wadę serca i tą zoperowano gdy miał ponad 30 lat. Wiesz co by było gdyby aborcja była legalna i miał się urodzić teraz? Z pewnością tej szansy by nie dostał. Zresztą chyba dobrze wiesz kiedy wykonuje się badania prenatalne i w jakim okresie kiedyś dokonywano aborcji. Nie na zarodkach, nie na zygotach ale na kilkunastotygodniowych płodach, bywało nawet po dwudziestym tygodniu. Wiesz w ogóle w jaki sposób uśmierca się te dzieci? Ile razy dochodziło do wywoływanych przedwczesnych porodów i potem czekano aż dziecko umrze? A co z depresją poaborcyjną u kobiet? Nikt z tych którzy są tak ochoczo za aborcją o tym nie mówi!
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: