Brenna podsumowuje 2019 rok
Zawiera on dane dotyczące, między innymi, polityki finansowej i inwestycyjnej, sytuacji gospodarczej i demograficznej w gminie, czy prowadzonych działań na rzecz ochrony środowiska.
Warto przytoczyć podane w nim sprawozdanie z wykonania budżetu na 2019 rok. Gmina uzyskała dochody w wysokości ponad 58 mln zł, co stanowiło 95% planu, jaki był prognozowany w projekcie. Po stronie wydatków znajduje się kwota blisko 64 mln zł (91% wobec planowanych ponad 70 mln zł).
Najwięcej wsparcia finansowego wymagały oświata i wychowanie (32% wszystkich kosztów), rodzina (23%) oraz rolnictwo i łowiectwo (15%).
Szczegółowe dane przedstawia tabela:
Dokument zawiera też pewne wskazania, jakie gmina musi uwzględnić wobec trwającego kryzysu związanego z epidemią COVID-19. - Obecna sytuacja związana z pandemią ma negatywny wpływ na budżet gminy Brenna. Analizując sprawozdanie z wykonania budżetu za 2019 rok oraz opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej należy w planowanych wydatkach brać pod uwagę poziom zadłużenia gminy. Dlatego konieczne jest monitorowanie sytuacji finansowej gminy oraz uwzględnienie aktualnej sytuacji makroekonomicznej, wywołanej wskutek rozprzestrzeniania się choroby COVID-19. W 2020 roku w związku z wystąpieniem epidemii szacuje się spadek dochodów bieżących o kwotę co najmniej 2 mln zł. W związku z tym koniecznym jest zweryfikowanie planu wydatków na 2020 rok a także rozpoczynanych inwestycji - czytamy w raporcie, który można pobrać tutaj.
Warto dodać, że w zaplanowanej na 16 lipca debacie będą mogli wziąć udział również mieszkańcy miejscowości. Maksymalna liczba uczestników wynosi 15 osób - aby zostać dopuszczonym do głosu, należy złożyć do przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie z minimum 20. podpisami pełnoletnich mieszkańców gminy Brenna w terminie do 15 lipca br.
KR/UG Brenna
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.