Bezpieczniej do Wisły
Rozbudowa jezdni głównej drogi wojewódzkiej nr 941, budowa odcinków chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, przebudowa zjazdów i przede wszystkim inwestycje na już istniejących mostach, a także roboty związane z uzbrojeniem terenu. To pierwsza tak ogromna inwestycja na tej trasie od wielu lat.
Prace prowadzone będą od pierwszego przejazdu kolejowego, od Ustronia w stronę Wisły do Ronda na Oazie. Wisła, która finansowo nie partycypuje w projekcie, wniesie swoje usprawnienia do projektu realizowanego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. - Będą to przejścia podziemne w okolicach dworca PKP i centrum przesiadkowego, które mają ograniczyć poruszanie się pieszych po drodze. Wiele osób przechodzi z jednej strony ulicy na drugą. Przejścia podziemne sprawią, że płynniejszy będzie ruch samochodów w tej części Wisły, bo nie będą aut blokować piesi. – wyjaśnił Tomasz Bujok, burmistrz Wisły.
Planowana przebudowa ma usprawnić, upłynnić ruch, a także sprawić, że trasa będzie bardziej bezpieczna zarówno dla kierowców, jak i pieszych i rowerzystów. Stąd w projekcie znalazły się wysepki, chodniki, ścieżki rowerowe i zjazdy. , Zmodernizowany ma zostać również most na Wiśle w okolicach kamieniołomu. Podczas jego remontu ustawiony będzie most zastępczy.
Kierowcy muszą więc znowu, w najbliższym sezonie zimowym, uzbroić się w cierpliwość. Całkowite wyelimonowanie korków możliwe byłoby jedynie przy budowie drugiego pasa od Manhatanu do Polany. Na razie jednak o takiej inwestycji można tylko pomarzyć.
anszaf
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.