25 stycznia - Dzień Sekretarki
25 stycznia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Sekretarki i Asystentki. To święto tysięcy kobiet na całym świecie, które każdego dnia sumiennie wypełniają swoje obowiązki. Bez takiego filaru nie ma mowy o dobrym funkcjonowaniu firmy.
Z tym przekonaniem zgodzi się wielu – dobra sekretarka to połowa sukcesu. - Niezaprzeczalną prawdą jest to, że dobrze zorganizowany sekretariat zapewnia komfort pracy dyrektorowi – podkreśla pani Marzena z Cieszyna, która od dwóch lata stara się wykonywać obowiązki sekretarki jak najlepiej – niestety o tym, że dzisiaj ja i moje koleżanki obchodzimy święto nikt nie pamiętał. Dlatego postanowiłyśmy same wynagrodzić sobie trud pracy i zaplanowałyśmy „babski” wieczór.
Czym musi wyróżniać się dobra sekretarka ? - Powinna być dwudziestolatką z trzydziestoletnim doświadczeniem – śmieje się pani Marzena – a tak na poważnie – przede wszystkim musi mieć odpowiednie predyspozycje, być uczciwą i lojalną - w końcu to prawa ręka szefa, powinna umieć zadbać o dobrą organizację pracy, umieć współpracować z innymi, być komunikatywną, znać się na obsłudze urządzeń biurowych, dobrze byłoby gdyby znała również języki obce, była dyspozycyjna i z wysoka kulturą osobistą. Do tego oczywiście dochodzi obsługa komputera, pracowitość i umiejętność parzenia dobrej kawy.
Można z całą pewnością powiedzieć, że w dzisiejszych czasach profesjonalna sekretarka jest na wagę złota.
- Szkoda tylko, że nasi przełożeni dowiadują się o tym dopiero w momencie, gdy ich „prawa ręka” niespodziewanie zachoruje lub idzie na planowany urlop. Wtedy nikt nie potrafi zastąpić miłej pani z sekretariatu, choćby nie wiem jak się starał – mówi z przekonaniem sekretarka z Cieszyna.
Barbara Stelmach-Kubaszczyk
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.