Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Znamy program TKB!

Tydzień Kultury Beskidzkiej zbliża się wielkimi krokami. To jubileuszowa 60 edycja imprezy. Po raz kolejny na beskidzkich estradach królować będzie folklor z całego świata. Do Wisły, Istebnej, Szczyrku, Jabłonkowa, Makowa Podhalańskiego, Oświęcimia, Ujsołów i Żywca zjadą się górale z różnych stron świata. Co czeka na nas tym razem?

Podczas jubileuszowej edycji TKB zaprezentuje się około 4000 wykonawców, 77 zespołów polskich, kilkanaście grup zagranicznych, oraz 140 kapel, grup śpiewaczych i solistów.


Wśród zespołów polskich dominować będą Lachy Sądeckie i Limanowskie oraz liczne grupy reprezentujące folklor Górali Żywieckich, Śląskich i Podhalańskich. Na festiwalu nie zabraknie także Górali Nadpopradzkich, Orawskich, Czadeckich, Zagórzańskich, Bukowińskich, Babiogórskich czy Ochotnickich. Jak co roku, podczas Tygodnia Kultury Beskidzkiej, będzie można zobaczyć zespoły z innych regionów Polski – zaprezentują się goście z województw: śląskiego, małopolskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, mazowieckiego, podkarpackiego, lubuskiego i warmińsko-mazurskiego.

Z okazji 60. TKB odwiedzą nas oczywiście zespoły zagraniczne. Wśród nich będą nasi najbliżsi sąsiedzi z Czech i Słowacji, grupy z Węgier, Słowenii, Albanii, Bośni i Hercegowiny, Serbii oraz Rumunii, a także artyści z nieco bardziej odległych krajów takich jak: Turcja, Palestyna, Maroku, Meksyk, Chile czy Indie – mówi Magdalena Koim, dyrektorka programowo-artystyczna TKB.


Zaplanowano koncerty, przeglądy, czy tradycyjne korowody w których zapewne weźmie udział sporo publiczności. Ponadto zespoły wystąpią na imprezach stowarzyszonych z festiwalem, czyli na 45. Wawrzyńcowych Hudach w Ujsołach, 76. Gorolskim Święcie w Jabłonkowie i 28. Festynie Istebniańskim.

Część prezentacji scenicznych odbędzie się w ramach dwóch prestiżowych konkursów: 54. Festiwalu Folkloru Górali Polskich w Żywcu i 32. Międzynarodowych Spotkań Folklorystycznych w Wiśle.
TKB to również miejsce dla muzyki inspirowanej kulturą ludową. Dlatego też 30 lipca w Wiśle, odbędzie się koncert Muzyka Świata, z udziałem takich gwiazd jak: Twinkle Brothers & Trebunie-Tutki, Zazula oraz Tekla Klebetnica. Z kolei Oświęcim zaprasza na koncert Folkowe Klimaty (5 sierpnia). Poza programem koncertowym każda z miejscowości ma do zaoferowania cały wachlarz wydarzeń towarzyszących, między innymi będą to: potańcówki ludowe, kiermasze sztuki ludowej.


Chcesz sprawdzić co w ramach Tygodnia Kultury Beskidzkiej wydarzy się i w naszym regionie?

ZOBACZ PEŁNY PROGRAM IMPREZY

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

28
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2023-07-10 17:41:21
miminko11: Przestańcie zatruwać życie mieszkańcom, w tym badziewiu i tak tylko chodzi o to żeby się napierdzielić jak opice, więc niech hanyski se to robią w katowicach i sosnowcu
2023-07-10 23:07:05
krzysztof  mm: lody, oscypek, piwo, miodonka, placki, piwo, miodonka, miodonka, karczek, piwo 3 miodonki, paw, powrót na kwaterę, pół litra ze szwagrem
2023-07-10 23:14:53
krzysztof  mm: ciemny lud baluje, tymczasem sprawy przyszłości NATO rozgrywane są w Wilnie a nie w Warszawie - to tylko jeden ale bardzo ważny wymiar upadku państwa polskiego po 8 latach rządów bolszewickich złodziei i oszustów z PiS, agenci Moskwy w ekipie Kaczyńskiego z nim samym na czele tu spisali się na medal
2023-07-11 08:10:05
Mach: I znów się mylisz krzysztofie mm: w ocenie sytuacji. Szczyt NATO w Wilnie, a nie w Warszawie to dowód na upadek państwa polskiego??? Pogieło cię! Kierując się twoją logiką myślenia, to co , skoro szczyt NATO nie odbył się w Berlinie ,Paryżu lub Waszynktonie -czy to oznacza ,że państwa USA, RFN, lub Francja także upadły.? Wymyśl coś mądrzejszego na bolszewickich złodziei i oszustów z PiS, ale nie kompromituj się takim zarzutem. NATO, ma swoją logikę organizacji szczytów.
2023-07-11 09:36:04
krzysztof  mm: no tak, skoro nie w Berlinie to wszystko jedno gdzie - z ciebie taki pożal się boże specjalista od NATO jak od parafialnych finansów, ogólny z pogiętą logiką
2023-07-11 11:11:29
Mach: Nic takiego krzysztofie mm: nie napisałem, ze wszystko jedno gdzie ma się odbyć szczyt i że jestem specjalistą od NATO. Ale zwróciłem ci uwagę, że tylko ograniczony umysł może publicznie pisać ,że skoro szczyt NATO jest w Wilnie, to świadczy to o tym ,że państwo polskie upadło bo ty jako "specjalista" od geopolityki uznałeś, że szczyt miał być w Warszawie. Państw w NATO jest 31 i skoro wybrano Wilno na spotkanie to idąc twoim tokiem myślenia pozostałe państwa należy uznać za upadłe. Gratuluję logiki- uśmiałem się.
2023-07-11 11:13:52
Mach: Wymyśl jeszcze coś- równie głupiego. Może mnie czymś zaskoczysz.
2023-07-11 13:47:13
krzysztof  mm: głupi uwierzy, że Amerykanie miejsca takich spotkań losują albo wybierają kierując się cenami hamburgerów w McDonalds - a jeszcze głupszy będzie sobie wyobrażał jak ważna jest dla USA Polska po 8 latach rządów Kaczyńskiego, Szydło, Macierewicza, Błaszczaka i reszty tej łajdackiej zgrai - wystarczy, dziękuję, nic do śmiechu
2023-07-11 14:01:01
oxjas1: W sumie szkoda, ze nie w Polsce ten szczyt NATO, moze zalapaliby sie na tance i plasy u Rydzyka? Mozna sobie wyobrazic Bidena i pozostalych ze szczytu natowskiego trzymajacych sie za raczki z Morawieckim, Kaczynskim, Rydzykiem i reszta podnozek prezesa. Pierwsze miejsce na TKB w Wisle gwarantowane ;)
2023-07-11 14:57:01
Mach: Głupi to jesteś Ty krzysztofie mm.: jeśli tak uparcie brniesz broniąc tak nielogicznej wypowiedzi, sprowadzającej się do tego ,że skoro NATO wybrało Wilno a nie Warszawę, na miejsce spotkania na szczycie, to fakt ten oznacza ,że cytuję "to jeden ale bardzo ważny wymiar upadku państwa polskiego"... Twoja sugestia jest tym głupsza ,że szczyty NATO odbywają się ostatnio dość regularnie bo co dwa lata a w Warszawie (to też informacja dla oxjas1:) miało ono miejsce w dniach 8-9 lipca 2016 r. Szczyty NATO zwołuje Rada Północnoatlantycka, w której to radzie USA jest reprezentowana z głosem decydującym i nie ma żadnego powodu by Warszawa permanentnie szczyty organizowała a USA miały by Polskę wyróżniać. Przyznaj się Niemyty Wycioru ,że znów walnąłeś jak gołąb o parapet. Być może naród polski rozstanie się z obecnie rządzącą ekipą ale twoje zajadłe ataki na KK, tej sprawie na pewno nie pomogą jeśli zabraknie ci uczciwej oceny sytuacji a będziesz się posuwał do niewybrednych ataków wszystkiego co ma związek z KK. Wiec na wałach częstochowskich to odrażająca kampania partii PiS -świadczyć może o głębokiej trwodze w szeregach tej partii . Waż słowa.
2023-07-11 14:59:43
oxjas1: Mach, wymien choc jedno liczace sie panstwo w Europie, z ktorym Polska ma dobre relacje ?
2023-07-11 15:31:19
Mach: oxjas1: a Ty skąd wytrzasnąłeś to pytanie? jak ci mam odpowiedzieć, żeby ci się odpowiedź spodobała? Może Turcja albo Szwecja albo Finlandia albo Norwegia bądź Hiszpania, Wielka Brytania, Portugalia- ,więc jak mnie oceniasz oxjas1:? Czy to zabawa w 1 z 10? Nudzi ci się?
2023-07-11 18:02:29
oxjas1: Niestety zonk Mach - 27:1. Nagrode pocieszenia czyli bukiet kwiatow otrzymasz od prezesa PiS a poswiecony przez Rydzyka.
2023-07-11 19:41:15
Mach: oxjas1:, a ty kretynie pytałeś mnie o dobre relacje Polski z liczącymi się państwami europejskimi czy o wynik glosowania w Europarlamencie 28 marca 2019 r. w sprawie Tuska, kiedy Szydło myślała ,że wygrała kiedy przegrała. Czy i tobie mózg ktoś z hakował? czy też piszesz kolejny scenariusz do filmu "Rejs".
2023-07-11 20:19:49
oxjas1: Zonk ! - „Polska odpadla z grona krajow, ktore maja cos do powiedzenia w NATO. Caly czas konflikt z UE, nieudane relacje z Niemcami, Francja oraz pozorne bliskie relacje z USA oraz brak zaufania do wladzy PiS. To slowa Ryszarda Schnepfa , b. ambasadora RP w USA. Za bezpieczeństwo Ukrainy odpowiadać będą Waszyngton, Londyn, Berlin i Paryż.“
2023-07-11 20:19:50
perpetua: Mach raz się mogłeś pomylić, ale drugi i trzeci to nie jest przypadek: piszemy "zhakował" a nie "z hakował" - takie błędy rażą, więc proszę przyjmij do wiadomości i błagam nie pluj na mnie i nie wyzywaj za tę uwagę...:)
2023-07-11 20:28:22
oxjas1: Mach, nikomu nie jest potrzebny partner, ktory niszczy swoja demokracje, prowadzi wojne dla partyjnych interesow z sojusznikami, pluje na Niemcy, Francje , EU a takze USA. A ambasador amerykanski w Polsce - Mark Brzezinski napisal do marszalek Witek - "Polska nie ma wystarczająco zabezpieczonej infrastruktury krytycznej i wpuściła do kraju podmioty, do których NATO nie ma zaufania".
2023-07-11 21:03:44
Mach: Kolejno-oxjas1:czy ty jeszcze myślisz? Pytasz mnie najpierw o dobre relacje Polski z liczącymi się krajami europejskimi. Odpowiedziałem ci ,które to ewentualnie mogły by być uznając ,że skoro nie określiłeś kryteriów, tj., że wg. wszelkich not dyplomatycznych i kryteriów współpracy międzynarodowej nie ma Polska z tymi krajami żadnych zatargów politycznych, sporów granicznych, handlowych gospodarczych a zatem można powiedzieć ,że kryteria te nie przeczą dobrym relacjom Polski z tymi krajami- więc trzeba być kretynem ,żeby przywołać ów wynik 27:1, który dotyczył sporu partyjniackiego w Europarlamencie pomiędzy Szydło a poparciem dla Tuska w wiadomej sprawie na wiadome stanowisko. Z całym szacunkiem dla b. ambasadora RP Schnepfa jego ocena jest subiektywna i nie mająca nic wspólnego z zadanym przez ciebie pytaniem. Pytanie twoje nie dotyczyło też Ukrainy a to w tym kontekście wypowiadał się ambasador Schnepf w zakresie gwarancji bezpieczeństwa dla Ukrainy i całe szczęście ,że Polska z tego będzie wyłączona. Stanowimy głębię strategiczną dla Ukrainy a nie koniecznie musimy się liczyć w dawaniu jej gwarancji bezpieczeństwa-chyba nie chcesz byśmy byli w wojnie z Rosją za sprawą Ukrainy. perpetua: masz rację piszę się poprawnie "zhakował" i przyjmuję do wiadomości. Nie obrażam się i nie pluję na Ciebie Niemyty Wycioru ect. nie rozumiem jednak że ktoś może takie kiepskie tezy stawiać jak można pisać takie rażące farmazony z tym wyborem Wilna na szczyt NATO a nie Warszawy (skoro szczyt w Warszawie był w 2016 r. i już rządził PIS)i wyprowadzić z tego wniosek ,że świadczy to o upadku państwa polskiego- kretynizm do kwadratu. Mało , powiem ci ,ze zgodnie z wszystkimi kryteriami ekonomicznymi w zestawieniach Eurostatu, Polska w okresie od 2019 r. poprawiła wszystkie wyniki ekonomiczne w skali międzynarodowej i może uchodzić za wzór gospodarowania- patrz i czytaj dr. Zbigniew Dylewski dane z eurostatu liczby nie kłamią. Są oczywiście inne zagrożenia- ale na chwilę obecną polska gospodarka idzie dobrze.
2023-07-11 21:20:23
Mach: I znów się mylisz oxjas1: Polska jest partnerem rzeczywistym, potrzebnym i skutecznym w ramach NATO i jej wschodniej flanki i to niezależnie kto w Polsce będzie rządził i to nie wynika z waszej, twojej demagogii ale głownie z jej położenia geopolitycznego i populacyjnego- jest najludniejszym krajem wschodniej flanki NATO, rygluje Bramę Smoleńską i jest dobrze z komunikowane z pozostałymi krajami flanki wschodniej. Wypowiedź Brzezińskiego dotyczyła kwestii obrony powietrznej-ściśle rakietowej najważniejszych obiektów strategicznych Polski ambasador też się pomylił Polska obrona powietrzna wpuściła przedmiot nie podmiot -chodzi o 6m ruską rakietę z betonową głowicą.
2023-07-11 21:24:45
Mach: Czy wy nadal jesteście takimi durniami lajkującymi swoje wypowiedzi -onaniści czy co?
2023-07-11 22:09:14
oxjas1: Mach, od razu onanisci ;) przeciez to grzech i to duzy ! Ze tez takie cos przyszlo ci do glowy i to katolikowi, a fe.
2023-07-11 22:33:20
Mach: Ja tylko pytam. A pytanie to nie grzech. Ale jeśli Ty wykazujesz poczucie winy to znaczy ,że chcący lub nie przyznajesz się i potwierdzasz moją sugestię że lajkujesz z mnogości swoich kont. Szukasz samoakceptacji. Dołożę ci moje polubienie. To tak jakbym przytulił cię niczym bezdomnego psa.
2023-07-11 22:34:48
Mach: Ta jedyneczka oxjas1: to ode mnie.
2023-07-12 06:51:00
oxjas1: Mach, postrasz mnie jeszcze Baba Jaga:) Co do ilosci kont - mylisz sie ale to twoja sprawa, ze nie mozesz pogodzic sie, ze jest wiele osob, ktore nie zgadzaja sie z tym co piszesz. Ten plusik powyzej, to ode mnie :)
2023-07-12 08:47:46
Mach: oxjas1: Ty jesteś odleciany- a czym to ja cię straszę? jeśli się z czymś ze mną nie zgadzasz to napisz, zawsze można podyskutować. Tyle że ty nie sięgasz do argumentów a otwierasz kolejną szufladkę z nowym tematem gdy twój oponent wykazuje ci ,że myślisz irracjonalnie. Np. pisaliśmy o szczycie NATO w Wilnie i twój protagonista ubzdurł sobie ,że skoro nie ma szczytu w Warszawie to świadczy to o upadku państwa polskiego- no kretynizm do kwadratu. Nie pomny tego ,że taki szczyt miał miejsce w Polsce w 2016 r. wywiódł wniosek o upadłości państwa polskiego. A ty mu wtórujesz i mówisz szkoda ,że szczytu nie ma w Warszawie- że głowy państw załapały by się na pląsy w Częstochowie- uśmiałem się. Tyle tylko że dalej wyskakujesz z pytaniem skierowanym do mnie porzucając poprzedni wątek następujące" wymień choć jedno państwo liczące się w Europie z którym Polska ma dobre stosunki"- nie zaprzeczysz ,że wymieniłem ci kilka z nich gdzie nasze państwowe relacja są poprawne a ty w kretyński sposób wyskakujesz z głosowaniem kandydatury Tuska ,gdzie przedstawicielka Polski Szydło była jedyną osobą ,która tej kandydatury nie poparła- jaki to ma związek z wcześniejszym pytaniem? Kto ci wyprał mózg, że tak się kompromitujesz pisząc "trzy po trzy" byle by cokolwiek napisać ,jak się okazuje ,że są takie państwa z którymi mamy poprawne relacje. Co do ilości kont na pewno się nie mylę-przynajmniej w zakresie krzysztofamm, krzysztofnm, niemyty wycior, wcześniej jan-ek, a także perpetua, antyfortekler, marx, św. patryk ect. Stwarzanie sytuacji ,że ktoś czyta bzdurne nie raz wypowiedzi Niemytego Wyciora i ich lajkowanie przez samego autora widać po chwili na każdym panelu dyskusyjnym- gdzie dyskusji zazwyczaj nie ma a pozory jej stwarza sam autor dokonując wpisy z wielu kont- to kretynizm, choroba psychiczna, brak samoakceptacji, która powinna być badana przez tych którzy opisują nowe choroby jakie wiążą się z branżą elektroniczną. Jeśli Patrykowi wydaje się ,że w ten sposób odbuduje siłę opozycji wraz z Tobą to efekt ostatecznie okazuje się odwrotny do zamierzonego- bo każdy rozsądny po przeczytaniu takich wpisów woli takiej dyskusji nie podejmować i przenieść swoje zainteresowania w inne obszary. Dlatego Krzysztofowi mn potrzebne są te konta by stwarzać pozory ,że jego nieraz bełkot ktoś chce przeczytać- ja jestem jednym z nielicznych.
2023-07-12 09:38:12
oxjas1: Nie zgadzam sie z toba Mach, ze Polska oprocz Orbana ( Kaczynski chcial Budapesztu w Polsce), Le Pen czy Salvini ktorzy sympatyzuja z Rosja, ma innych przyjaciol w UE. To po pierwsze. Po drugie - zgadzam sie z opinia krzysztof mm odnosnie roli Polski a wlasciwie niewielkiej w NATO.
2023-07-12 09:39:26
oxjas1: Polska majaca twarz PiSu wyglada jak awanturniczy, tepy wiesniak z duma obnoszacy swoja pogarde dla cywilizowanych wartosci, norm, obyczajow i zachowan.Tak nas widza i tak wyglada panstwo PiS. Oslabianie UE i sklocenie z unijnymi sasiadami jest realizowaniem scenariusza Kremla. Ta ekipa ciagnie kraj na wschod. Nowak-Jezioranski przed smiercia powiedzial - „albo Polska w UE bedzie razem z Niemcami, albo pod butem Rosji. Trzeciej drogi nie ma“. Krasnodebski jako doradca prezesa objasnil kierunek PiSu. Blizej im do Rosji niz do Zachodu. I o czym tu dyskutowac !!
2023-07-12 13:03:04
Mach: Oj, oxjas1: prowadź wątek dialogu-1)nie odpowiedziałeś czym cię straszę;2) nie pytałeś mnie o przyjaciół Polski ale o znaczące kraje europejskie, z którymi Polska ma ma dobre relacje, nie dostrzegasz różnicy? 3)w polityce międzypaństwowej nie ma czegoś takiego jak emocjonalna przyjaźń , obowiązują traktaty;4) Polska to nie PiS a relacje z Orbanem i pozostałymi w/w przez ciebie to relacje partyjniackie, 5) NATO jest sojuszem wojskowym i rola Polski w tym sojuszu jest adekwatna do siły militarnej Polski i jej położenia geostrategicznego i to stawia Polskę w roli znaczącej pod względem militarnym, co nie trudno udowodnić chociażby w pomocy militarnej udzielonej Ukrainie-zajmujemy tam wśród sojuszników NATO czwartą pozycję jeżeli chodzi o wartość pomocy wojskowej. To położenie Polski uczyniło z niej najważniejszy hab pomocowy dla zaplecza frontowego Ukrainy- i to są argumenty przemawiające za tym ,że to krzysztofmm się myli a ty bezmyślnie i bezkrytycznie powielasz jego skarlałe w tym temacie spojrzenie. 6) Co do twojego następnego wpisu powiem ci tylko tyle, że PiS już by dawno nie rządził gdyby nie była podzielona opozycja, która prowadzi wojenki we własnym gronie i tak naprawdę to mam osobiście wątpliwości czy rzeczywiście chce przejąć władzę czy tylko nadal zasiadać w ławach opozycji i nadal żyć na koszt podatnika.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: