Znajdź szpital z najkrótszą kolejką
Telefoniczna Informacja Pacjenta ma zacząć działać 13 listopada 2018 roku. Będzie dostępna pod numerem telefony 800 190 590. Numer ten jest już aktualnie używany i należy do ogólnopolskiej infolinii Rzecznik Praw Pacjenta. Po 13 listopada funkcja ta jednak wciąż zostanie podtrzymana. Pacjent, dzwoniąc pod podany numer, nie tylko sprawdzi kolejki na operacje, czy otrzyma adres dyżurującego lekarza, ale również będzie mógł zgłosić naruszenie praw pacjenta.
Nowa funkcjonalność linii to zasługa współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Jak wskazali przedstawicieli NFZ, po wejściu w życie zmiany, telefony będą odbierane zarówno przez konsultantów Biura Rzecznika Praw Pacjenta, jak i pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy odpowiadać będą za udostępnienie informacji o kolejkach, czy też dyżurach lekarzy.
Co więcej, pacjenci zainteresowani uzyskaniem karty EKUZ, sprawdzenie, praw osób ubezpieczonych, również uzyskają informacje pod wskazanym numerem telefonu. Dzięki wprowadzeniu tej zmiany ma poprawić się dostępność do określonych usług Narodowego Funduszu Zdrowia, w szczególności zaś mają zmniejszyć się kolejki w szpitalach. Wszystko za sprawą faktu, że czas oczekiwania na operację często jest bardzo zróżnicowany w poszczególnych placówkach. W razie wyrażenia chęci przejścia operacji np. w innej dzielnicy, czy innym mieście uda się odciążyć najbardziej oblegane placówki a pacjenci szybkiej uzyskają specjalistyczną pomoc.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.