Wybierasz 997 i...
Centrum Powiadamiania Ratunkowego funkcjonuje jako część Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Operatorzy centrum odbierają połączenia na numer 112. Śląskie centrum jest jednym z największych w kraju - maksymalnie może ono uruchomić 36 stanowisk operatorskich, a rocznie przyjmowanych jest prawie 1,6 miliona połączeń. Województwo Śląskie zostało wytypowane do wdrożenia pilotażowego programu, w ramach którego do operatorów centrum trafiać będą również połączenia na numer 997.
Jak informują śląscy policjanci, rozwiązanie takie ma przynieść kilka korzyści: dostępnych będzie więcej linii, na które będzie można się dodzwonić, centrum jest połączone z innymi na terenie kraju, co w razie awarii lub przeciążenia powoduje przekierowanie połączenia do innego centrum.
- Nieocenione będą także korzyści dla policji. Największą z nich będzie odciążenie służb dyżurnych, które nie będą już musiały odbierać połączeń alarmowych, szczególnie tych, które są tak zwanymi zgłoszeniami fałszywymi, czy też niezwiązanymi z jakimkolwiek zagrożeniem. Teraz dyżurny będzie otrzymywał od operatora wstępnie zweryfikowaną informację w formie elektronicznej formatki i podejmie decyzje o dalszych działaniach. Spowoduje to odciążenie policjantów od odbierania setek telefonów, które w znacznej części nie wymagają interwencji policji, jednak blokują linię i zajmują czas policjantów. Wdrażania nowego systemu rusza dzisiaj (13.11), najpierw system zostanie uruchomiony w Katowicach, a w kolejnych dniach będą do niego włączane kolejne miasta i powiaty naszego województwa.
Nowe rozwiązanie nie spowoduje wyłączenia numeru 997:- Numer ten nadal będzie funkcjonował, obywatele nadal mogą z niego korzystać, zostaną jednak sprawniej obsłużeni – poinformował Wojewoda Jarosław Wieczorek.
Generał Krzysztof Justyński wskazał natomiast, że nowa formuła odciąży dyżurnych i ich zastępców od zadań zbędnych, a pozwoli im poświęcić czas tym, które w istocie wymagają działania policji.
- Mówię to na podstawie mojego osobistego doświadczenia, jako że sam trzy lata pracowałem na stanowisku kierowania (...) Dyżurni zajmą się tym, co jest ich podstawowym zadaniem - kierowaniem siłami i środkami jednostki.
Więcej o telefonie 112 można dowiedzieć się odwiedzając stronę internetową Centrum Powiadamiania Ratunkowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
red.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.