W Strumieniu szerszy most, a w Kończycach Małych sygnalizacja świetlna?
Sprawa dotyczy przeprawy mostowej przez rzekę Wisła, znajdującej się w Strumieniu w ciągu drogi powiatowej 2633 s (ulica Bielska). Obecnie most wymusza ruch wahadłowy, co powoduje powstawanie korków - Infrastruktura drogowa tworzy układ komunikacyjny, którego jednym z zasadniczych punktów newralgicznych dla gmin Strumień i Chybie w ciągu łączącej je trasy (droga powiatowa 2633 S Strumień – Landek – Jasienica) jest most na rzece Wiśle w Strumieniu. Budowa nowej przeprawy mostowej lub rozbudowa istniejącego mostu o drugą część (z niezależnymi pasami ruchu w obu kierunkach) w miejsce aktualnie funkcjonującego ruchu wahadłowego wymuszonego szerokością istniejącego mostu, staje się sprawą wymagającą pilnego rozwiązania – wyjaśniają strumieńscy radni w uzasadnieniu do uchwały.
Radni apelują o poprawę istniejącej infrastruktury, ze względu na uchwałę Rady Ministrów „Rządowy Fundusz Polski Ład” - Wspomniany Program obejmuje szereg obszarów priorytetowych, wśród których w priorytecie 1 już na pierwszym miejscu wymieniona jest „budowa lub modernizacja infrastruktury drogowej”. Dofinansowanie z Programu może być przyznane jedynie w przypadku posiadania przez wnioskodawcę udziału własnego na realizację inwestycji – wyjaśnia Gmina Strumień.
To jednak niejedyny apel, związany z kwestiami drogowymi, który pojawił się w ostatnim czasie w powiecie cieszyńskim. Członek Zarządu Powiatu Cieszyńskiego Marcin Ślęk, również zwrócił się Zarządu Powiatu z wnioskiem, o podjęcie działań związanych z poprawą bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Korczaka (powiatowa) i Jagiellońską (wojewódzka) w Kończycach Małych – W miejscu tym dochodzi do poważnych wypadków i kolizji drogowych. Mam świadomość, że za należytą organizację tego skrzyżowania, odpowiada zarządca drogi nadrzędnej, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich, jednak mając na względzie, iż krzyżuje się ona (ul. Jagiellońska – przyp. red.) z drogą powiatową, uważam za zasadne podjęcie przez Zarząd działań inicjujących w tym zakresie – wyjaśnia Ślęk.
W tym przypadku działaniami inicjującymi miałoby być zgromadzenie danych, dotyczących ilości i powagi wypadków w rejonie przedmiotowego skrzyżowania. Po zgromadzeniu danych można ich przedstawić WZD, wraz z propozycją rozwiązania, które poprawi bezpieczeństwo – W moim przekonaniu takim działaniem byłoby wprowadzenie sygnalizacji świetlnej – podsumowuje Ślęk.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
