Usuwania azbestu z posesji
Podczas wrześniowej sesji Rady Miejskiej Skoczowa przedstawiona zostanie informacja dotycząca dopłat do przedsięwzięć, związanych z usuwaniem materiałów zawierających azbest na terenie Gminy Skoczów.
Urząd Miejski w Skoczowie od 2008 roku wychodząc na przeciw mieszkańcom Gminy Skoczów, prowadzi działania mające na celu dofinansowanie usuwania azbestu z posesji prywatnych. Realizacja programu odbywa się poprzez udzielenie finansowej pomocy w działaniach inwestycyjnych, polegających na demontażu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest.
Z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów (likwidacja Gminnych Funduszy) od początku 2010 roku dofinansowanie udzielane jest z Budżetu Gminy Skoczów.
Przewiduje się, że w roku 2011 również dofinansowanie będzie udzielane, w związku z czym do 31 grudnia zbierane są wnioski od osób fizycznych. Do konca sierpnia wpłynęło ich 5.
Azbest jest materiałem o bardzo dobrych właściwościach fizyko-chemicznych, takich jak między innymi wytrzymałość na wysokie temperatury, odporność na działonie substancji żrących, elastyczność Materiał ten jest lekki i dosyć tani. Zalety te miały kiedyś ogromne znaczenie. Do najbardziej popularnych wyrobów azbestowo -cementowych stosowanych na naszym terenie zalicza się tzw. eternit, z którego wykonywano płyty elewacyjne, dachowe oraz rury. Największe niebezpieczeństwo tego materiału występuje podczas jego kruszenia. Niektóre powłoki eternitowe na budynkach są nadal stosunkowo bezpieczne. Rozpad płyt następuje po 20-50 latach od ich wyprodukowania w zależności od technologii produkcji.
Przyjęty przez Radę Ministrów „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski” zakłada sukcesywne usuwanie wyrobów azbestowych, najpóźniej do 2032 roku.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.