Ustroń ma nowe logo!
Przypomnijmy, konkurs na nowe logo Ustronia został ogłoszony w listopadzie ubiegłego roku. Swoje prace mógł wysłać każdy do 29 lutego br. Spłynęło 1950 prac od 975 osób z różnych zakątków świata – nawet tak egzotycznych, jak Azerbejdżan, Bangladesz, Ghana, Sri Lanka czy Wietnam. [Pisaliśmy: Nowe logo Ustronia -1950 projektów ].
Komisja konkursowa wczoraj ogłosiła werdykt: Nagrodę główną i 10.000 zdobył Mariusz Słoniewicz, drugą nagrodę – 2.000 zł Veronika Kořínková, III nagrodę zaś i 1.000 zł Michał Staniszewski.
Zwycięzca - Mariusz Słoniewicz - jest architektem, absolwentem Politechniki Łódzkiej, redaktorem naczelnym i współtwórcaą „Nowych Myśli - Gazety dla ludzi z głową” promującej młodych literatów i artystów. Zawodowo projektuje budynki i wnętrza, a „po godzinach” rysuje i fotografuje. Autor małych form graficznych - wielu logo i ilustracji (w tym np. okładki antologii opowiadań „Autostop(y)” oraz wyróżnionego, jubileuszowego plakatu dla krakowskiego teatru STU). Zwolennik minimalizmu i teorii, że „mniej znaczy więcej”.
Co przedstawia i wyraża logo? - Każdy odwiedzający miasto-uzdrowisko, powinien wiedzieć, że przyjeżdża w radosne miejsce i wyjedzie usatysfakcjonowany. Najlepszym i najpełniejszych wyrazem tych pozytywnych emocji jest … uśmiech (którego pierwsza litera jest również początkiem nazwy miejscowości). A więc „U” jak Ustroń równa się „U” jak uśmiech. Cóż jednak znaczy uśmiech bez radosnych oczu. By podkreślić górski charakter miasta oraz związane z tym atrakcje, oczy na uśmiechniętej twarzy dostały kształt szczytów i dolin. Ich ostra, górna krawędź symbolizuje dobrze zarysowane w krajobrazie najwyższe wzniesienia (widziane w oddali). Krawędź dolna to dopełnienie panoramy czyli łagodne pagórki (widziane na pierwszym planie, które czytane w przestrzeni negatywowej symbolizować mogą także białą pokrywę śnieżną) – uzasadnia Mariusz Słoniewicz.
Pod logo znajduje się podpis „Ustroń. Góry radości”. - Śmiejące się „górskie” oczy i usta pełne radości dają jeden silny, pozytywny przekaz. Wykracza on daleko poza namacalne atuty miejsca, tym samym wchodzący w sferę naszych doznań. Ten przekaz to „Radość płynąca z gór” (w logo skrócony do wieloznacznie brzmiącego hasła „Góry radości” - określenie szczęśliwego miejsca, ale też w znaczeniu „mnóstwo radości” – zauważa autor zwycięskiego projektu.
Komisja nie miała łatwego zadania, jak spośród niemal 2.000 prac wybrać najlepsze? Naczelnik Wydziału Promocji, Katarzyna Czyż-Kaźmierczak zauważa, że wybór najlepszych projektów dokonany był przy zachowaniu anonimowości i określonych kryteriów: - Przy ocenie prac brano pod uwagę następujące kryteria: kreatywność i estetyka, przejrzystość przekazu i funkcjonalność. Nowe logo bardzo zgrabnie komponuje się w różnych układach i jest niezwykle nośne marketingowo, radosne i pasujące do charakteru naszego miasta. Autor znaku dokładnie przemyślał sobie, jakie powinno być logo miasta turystycznego, jakim jest Ustroń i wziął pod uwagę obecnie panujące standardy promocyjne.
Kiedy logo pojawi się już na wszelkich materiałach promocyjnych? To potrwa: - Przypomnijmy, że przeprowadzony konkurs polegał na wyborze pomysłu, a finalny efekt zostanie zaprezentowany po jego dopracowaniu i stworzeniu do niego księgi znaków. Te prace jeszcze przed nami i wymagają precyzyjnego i dokładnego przygotowania – podkreśla Katarzyna Czyż-Kaźmierczak.
A Wam, jak podoba się nowe logo Ustronia? Zachęcamy do wyrażania swoich opinii.
Pisaliśmy również:
Nowy wizerunek Ustronia
vdka/mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.