Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Strajk nauczycieli a opieka nad dzieckiem

W związku z planowanym strajkiem nauczycieli może dojść do zamknięcia placówek edukacyjnych. Taka sytuacja z pewnością dotknie rodziców. Jakie są możliwości zaopiekowania się dzieckiem w czasie akcji strajkowych?

Jak wynika z informacji Krzysztofa Kasztury (zastępcy burmistrza Cieszyna), prawo sprzyja rodzicom namłodszych dzieci. - Gdy zaistnieją okoliczności uzasadniające konieczność sprawowania osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu nieprzewidzianego zamknięcia przedszkola lub szkoły, do których dziecko uczęszcza, jest usprawiedliwioną nieobecnością pracownika w pracy - informuje wiceburmistrz.

Jak dodaje, w takim przypadku dowodem usprawiedliwiającym nieobecność pracownika jest po prostu jego oświadczenie. Trzeba jednak pamiętać, aby poinformować pracodawcę z odpowiednim wyprzedzeniem o planowanej nieobecności w pracy, jeśli jest to możliwe. - O nieobecności z takiej przyczyny i przewidywanej długości tej nieobecności, pracownik jest obowiązany zawiadomić pracodawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy - wyjaśnia Krzysztof Kasztura.

Jak długo można pobierać zasiłek opiekuńczy? - Przysługuje przez okres zwolnienia od wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki, w tym przypadku nie dłużej jednak niż przez okres 60 dni w roku kalendarzowym - mówi zastępca burmistrza. Jego wysokość stanowi 80% podstawy wymiaru zasiłku.

Co ważne, rodzice starszych dzieci (od ukończenia 8. roku życia), nie mają prawa do zasiłku opiekuńczego. W przypadku strajku nauczycieli i zamknięcia szkoły, opiekunowie prawni muszą samemu zapewnić opiekę najmłodszym. Jeśli chodzi o uczniów kończących szkoły podstawowe i gimnazja, cieszyński magistrat czyni starania, aby egzaminy końcowe odbyły się zgodnie z planem.  

KR/mat.pras.

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

71
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-04-05 22:15:55
mstudnicki: Dobrze, że rodzice zostali uświadomieni o takiej możliwości, jednak w przypadku skorzystania z niej stracą 20% stawki z umowy, nie wspominając o utracie ewentualnych premii uznaniowych, za frekwencję, itp. W tym wypadku można śmiało występować na drogę sądową przeciw placówkom oświatowym o odszkodowanie, gdyż sytuacja nie jest spowodowana zdarzeniem losowym a celową działalnością placówki wymierzoną w rodzica (bo na pewno nie w rząd). Rodzic jako podatnik dochował wszelkich warunków finansowania placówki oświatowej, a ta w zamian nie tylko nie dochowała swoich obowiązków edukowania dziecka, ale odmówiła nawet podstawowej opieki nad nim. Przecież strajk mógłby wyglądać tak, że dzieci przychodzą do szkoły, dostają kredki i rysują zamiast się uczyć. To byłby realny strajk pokazujący coś politykom. Zamykanie placówki przed dziećmi uderza tylko w rodziców - i o to im chodzi.
2019-04-05 22:18:18
tom lem: Jak widać w powyższego tekstu wiceburmistrz ma chyba ambicję polityka krajowego. Czy organem prowadzącym placówki oświatowe miasta nie jest urząd miejski, gdy prawo stanowi, że " dyrektorzy poszczególnych jednostek, za zgodą organu prowadzącego, mogą zawiesić ich funkcjonowanie" - czy aby to pracodawca powinien być płatnikiem 80% wynagrodzenia rodzica, za opiekę nad dzieckiem, czy nie Urząd Miejski za zgodę powinien płacić 100%? Niezastąpiona instytucja Babci i Dziadka zrobi to z pewnością gratis.
2019-04-05 22:54:00
jasper: Drodzy nauczyciele - w negocjacjach z pania Beata Szydlo musicie uzywac niepodwazalnej argumentacji: mowcie, ze wam sie te pieniadze po prostu naleza! A jesli pani Beta stwierdzi, ze w budzecie brakuje - podpowiedzcie jej, ze wystarczy przestac krasc i na wszystko starczy. Czy pani Beata zdobedzie sie na podwazanie takiej argumentacji ?
2019-04-05 23:31:16
torcin: Popisowy rządzik powinien brać przykład z cieszyńskiej przekupki, likwidować nierentowne szkoły wraz z nierentownymi nauczycielami czego przykładem jest z sp.4 według przekupki, a pozostałym rentownym zrobić solidną podwyżkę.
2019-04-06 00:10:57
krzysztof.mm: już po was, pisiaki
2019-04-06 04:15:16
Władek na skuterze: Jestem wladek i jezdze na skuterze-niech se strajkuja i mam nadzieje ze nie dostaja pieniedzy za strajk i jaknse postrajkuja tak ze 2 miesiace i pojda bez wyplaty to sami z podkulonymi ogonami wrócą, poniekad jestem za rym aby kazdy jakos godnie zarabiał ale zyjemy w wolnym kraju i jesli ktos uważa ze mi praca nie odpowiada albo ze malo zarabia to nikt nikogonna siłe przeciez nie trzyma zawsze mozna prace zmienic -a poza tym jakosc nauczania jest SŁABA swiadczy o tym chociaż ile dzieci musi kozystac z korepetycji .Nauczyciele tak chetnie pokazuja paski z wyplat jak to malon zarabiaja a czemu nie pokaża swojego PIT-A
2019-04-06 05:57:19
irzi: Prywatyzacja szkół i po problemie......
2019-04-06 06:05:04
bronek91: Fakt, że środowisko nauczycieli prezentuje wiele SŁUSZNYCH i uzasadnionych postulatów. Zwłaszcza GODNEGO wynagrodzenia. Osobiście uważam, iż kolejne reformy poczynając od tych z czasów rządów Buzka, nie przynoszą zakładanych efektów. Polska to taki ciekawy kraj, gdzie dziwnym sposobem zmiany systemu rządów są ZAWSZE powiązanie z przekształceniami w szkolnictwie. Natomiast co mnie najbardziej martwi? Tym razem do rozgrywek angażuje się DZIECI.
2019-04-06 06:08:27
bronek91: Pragnę przypomnieć, iż KONSTYTUCJA GWARANTUJE, a nawet zobowiązuje do tak zwanego przymusu szkolnego do ukończenia 18 roku życia. UCZNIOWIE mają prawo do opieki, a NAUCZYCIEL powinien takową zapewnić. Tu już nie chodzi o obowiązek, tylko ETOS. Jaki PRZYKŁAD tym sposobem dawany jest uczniom i to ze strony nauczycieli?
2019-04-06 06:15:44
bronek91: Oczywiście kto na tym zyskuje? Partie głównego nurtu, które uzyskały kolejne szeregi "mięsa armatniego" do podkręcania politycznych emocji przed wyborami. Były kobiety, niepełnosprawni, chore dzieci, ofiary pedofilii, teraz przyszła kolej na uczniów. GRATULACJE dla polityków! IS FECIT CUI PODEST!
2019-04-06 07:01:34
tom lem: Jesteś chyba w błędzie bronek-Q91: to nie nauczyciele a organ prowadzący placówki szkolne powinien opiekę nad dziećmi zapewnić.
2019-04-06 07:32:32
jasper: Mam pytanie, kto opiekowal sie obywatelami, kiedy „strajkowala“ policja idac na L4. Czy w konstytucji nie ma zapisu o ochronie obywateli. Dziwne, ze wtedy bronki, tomy i rainmany & co. nie reagowali w przypadkach bezprawia. Wladze PiS mialy duzo czasu na przygotowanie sie do strajku - legalnego i zgodnego z prawem. Niech teraz pani Zalewska idzie dzieci pilnowac.
2019-04-06 07:36:41
tom lem: Pod twoją opiekę jasper-Q z krzysztof -kiem.mm, swoich dzieci nie oddam.
2019-04-06 07:46:18
krzysztof.mm: afera Kaczyńskiego i Kaczych Wieży to symboliczny koniec panowania pisiactwa w Polsce - bajzel, jaki po sobie zostawiają trzeba będzie latami sprzątać, ale miejmy nadzieje nauczka i ostrzeżenie przed oszustami, co z Rydzykiem i biskupami szli po władzę i koryto zostanie na znacznie dłużej
2019-04-06 07:56:27
tom lem: Dalej się taplasz we własnym korytku krzysztof-Q.mm. Chyba się do niego złą stroną odwracasz bo już śmierdzi od twoich mądrości.
2019-04-06 07:57:40
jasper: tom lem, czytaj ze zrozumieniem... Pisze o pani minister Zalewskiej, ktora powinna pilnowac dzieci. A moze uwazasz, ze lepiej dac dzieci pod opieke ksiezy ? Czytaj więcej - https://www.cieszy.pl/mapa-pedofilii-w-polskim-kosciele-zobacz-gdzie-na-slasku-cieszynskim-dochodzilo-do-molestowania-dzieci-przez-ksiezy/. To juz znane przypadki a ile bylo przez lata ukrytych pod dywan .
2019-04-06 08:07:13
hanbes: Zabawię się w cenzora: podobają mi się komentarze toma lema i jaspera. Ciekawe opinie i celne riposty, resztę pominę milczeniem... Co do krzysia.mm to ręce opadają, mimo zbliżonych poglądów na partię tego wielkoluda z Żoliboża. Krzysiu, zmień albo płytę, albo dilera bo to ciężko się czyta...
2019-04-06 08:13:17
tom lem: jasper-Q: dzieci są pod opieką rodziców a organ prowadzący placówki szkolne na poziomie podstawowym, czyli gmina, zapewnia im opiekę w czasie nauki, która jest obowiązkiem ustawowym do 18-roku życia. Nie wywiązanie się z tych obowiązków pociąga za sobą konsekwencje prawne i finansowe dla sprawujących opiekę. Ty już nie potrzebujesz opieki swojej babci - będziesz ją miał darmo?
2019-04-06 08:46:14
tom lem: Pytanie do wypowiadających się w imieniu gminy brzmi - czy organ prowadzący jednostki oświatowe w Cieszynie wyraził zgodę na chwilowe zawieszenie działalności własnych placówek w okresie obowiązku szkolnego?
2019-04-06 08:56:57
krzysztof.mm: hanbes, zabaw się w ucznia gimnazjum - na początek sprawdź w necie, jaka jest różnica między "cenzorem" a "recenzentem"
2019-04-06 09:02:03
tom lem: Nie trzeba sprawdzać w necie hanbes -cenzorem, ty "recenzentem"
2019-04-06 09:20:37
jasper: A po co szkola, lekcje i inne tam bzdury. Wystarcza lekcje religii. MEN bedzie zadowolone. Ponoc katecheci nie strajkuja, moga zajac sie dziecmi.
2019-04-06 09:27:25
tom lem: Tobie jasper-Q żadne lekcje nie przyniosły pożytku - nawet w szkole.
2019-04-06 09:36:42
ocelari2012: Chyba jednak jestem patologią. Mam 5-cioro dzieci. Niech Jarek rządzi następne cztery lata. Kici,kici Krzysztof mm.
2019-04-06 09:50:51
bronek91: tomku lem-Q, gdybyś pragnął zauważyć, odnosiłem się do ETOSU zawodowego. Trudno mówić o tego rodzaju etosie w odniesieniu do podmiotów publicznych.
2019-04-06 09:51:47
bronek91: jasper, a może przypomnieć Ci jasper a takim osobniku jak Trynkiewicz Mariusz? No jasperku przypomnij, kim ten ktoś był z zawodu? Czy zachowując logikę wypowiedzi np. krzysztof.mm, ZNP nie powinien kogoś czasem przeprosić albo wypłacić ofiarom jakieś odszkodowanie? Gdzie są Ci wielcy obrońcy ofiar? Przynajmniej zdaniem użytkownika krzysztof.mm lub jasper.
2019-04-06 09:56:21
GusGus: Słucham dzisiaj w rano Śniadania w Trójce i słyszałem po raz kolejny przedstawicieli rządu i prezydenta którzy twierdzili, że kłamstwem jest twierdzenie, że szkoły będą zamknięte, bo nawet podczas strajku szkoły będą zapewniały opiekę nad dziećmi a 10 min. wcześniej dostałem maila ze szkoły moich dzieci gdzie czytam m.in: Szanowni rodzice! W związku z planowanym strajkiem i brakiem możliwości zapewnienia opieki a tym samym bezpieczeństwa nad uczniami zgodnie z paragrafem..... i za zgodą organu prowadzącego informujemy, że szkoła odwołuje wszelkie zajęcia dydaktyczne, wychowawczo opiekuńcze, zajęcia świetlicowe ( szkoła będzie nieczynna). No to kto mnie tu kłamie? Rządzący czy szkoła? Jak dzieci pójdą do szkoły to będzie otwarta czy jednak zamknięta? Uwierzyć rządowi czy informacji ze szkoły?
2019-04-06 10:36:02
tom lem: @GusGus to nie są informacje ze szkoły to są informacje organu prowadzacego szkoły, ktrye wprowqadzają ferment wśród rodziców i dzieci,
2019-04-06 10:41:02
bronek91: Z pewnością temu, kto jest na miejscu, co nie oznacza, iż to, do czego się posuwa, jest w pełni uzasadnione (metoda, nie postulaty), a tym bardziej dopuszczalne przez wzgląd na ETOS zawodowy. Bez tego nie można mówić o NAUCZYCIELU, tylko zwykłym rzemieślniku kryjącym się za plecami dzieci.
2019-04-06 10:42:26
tom lem: @GusGus to nie są informacje ze szkoły to są informacje organu prowadzącego szkoły, które czynią ferment wśród rodziców i dzieci. Pytania do Powiatu w sprawie szkół ponadgimnazjalnych a do urzędu miasta w sprawie szkół podstawowych. Informacja w artykule jest wprowadzaniem w błąd, łatwo ustalić czy świadomie czy nie.
2019-04-06 10:44:56
tom lem: bronek91: nie napuszczaj na nauczycieli rodziców lub dzieci, bo o to chodzi w tym egzaminacyjnym rozgardiaszu.
2019-04-06 10:58:08
bronek91: tom lem, nikogo nie napuszczam, stwierdzam tylko oczywiste fakty. Są pewne granice, których NAUCZYCIELE, zwłaszcza NAUCZYCIELE, przekraczać nie powinni. Teoretycznie powinni dawać przykład dzieciom, a nie traktować ich jako kartę przetargową. Gdzie poczucie ODPOWIEDZIALNOŚCI?
2019-04-06 11:07:18
jasper: Wychodzi na to, ze lepiej byloby, gdyby nauczyciele poszli na L4, tak jak zrobili to policjanci. Widac za czasow PiS uczciwosc nie poplaca.
2019-04-06 11:08:42
Mach: Strajk- to forma walki o spełnienie postulatów ekonomicznych bądź politycznych. Strajk jest wtedy skuteczny jak zyskuje; 1)społeczne poparcie gdy wykorzystano wszystkie formy dojścia do porozumienia w czasie negocjacji postulatów, 2) w sposób rażący dana grupa zawodowa jest dyskryminowana ekonomicznie lub politycznie co przesądza ,że uczestnicy strajku są solidarni,3) organizowany jest w czasie kiedy zakłócenia w związku ze strajkiem stanowią znaczną uciążliwość dla funkcjonowania zakładu, gminy czy państwa. Każdy kto chociaż trochę zapoznał się z sytuacją nauczycieli i całej oświaty w kraju uzna ,że strajk nauczycieli jest słuszny -i nauczyciela przystępują do niego- jako zło konieczne. Nauczyciele są w większości przyjaciółmi dzieci i młodzieży i to co postanowili winno się spotkać z solidarnością zarówno rodziców jak i ich wychowanków w terminie ,który obrali. Strajkowanie w czasie wakacji skutków żadnych by nie przyniosło. Powodzenia, popieram -może do kompromisu dojdzie?.
2019-04-06 11:19:36
bronek91: jasper, czyżbyś nie wiedział i nie potrafił sprawdzić, kim był z zawodu Trynkiewicz? Jego ofiary są jakieś gorsze od innych pokrzywdzonych w tego rodzaju karygodnych zachowaniach? Czy Twoim jasper zdaniem w sprawie Trynkiewicza ZNP powinien przeprosić i wypłacić odszkodowanie?
2019-04-06 11:21:00
bronek91: jasper a może zaczniesz podawać również przykłady ze zza granicy np. taki Pol- Pot? Kim był z zawodu i co czynił? Może Twoim jasper zdaniem, zachowując konsekwencję, pewna grupa zawodowa też powinna przepraszać?
2019-04-06 11:22:38
tom lem: Niektórym, dobry Boże, nawet L4 nie pomoże. Każdy ma prawo walki o godne zadośćuczynienie za własną prace, jednak poparcie władz gminy dla strajku w zamian własnych obowiązków wobec dzieci , to już tylko nadinterpretacja swojej władzy.
2019-04-06 11:24:02
bronek91: Mach, przyznaję rację, jednak wątpię, czy przekroczenie pewnej granicy przysporzy grupie zawodowej sympatii. Za to politycy, bardzo chętnie skorzystają.
2019-04-06 11:32:09
lks1: JASPER ty chyba jesteś od Schetyny bo bredzisz jak On ją jesteś taki mądry zasiądz na krzesle ministra finansów i zarządzaj budżetem tak aby starczyło dla wszystkich w tym na nieprzewidziane sytuację np klęski żywiołowe itp. A po roku jeśli prędzej nie wywalą sprawdzimy jaki dług ma Państwo. Nie mów że Jak policja strajkowali i szła na l-4 to komisariatu były zamknięte bo to. Bzdury i kłamstwa. A Szydlo może się jako premier zagalopowala z nagrodami ale szybko jej to wybito z głowy i zastąpiono ale te nagrody to nic w porównaniu z 250mld które poprzednicy podarował mafii a nam wzięli z OFE i Vat-u
2019-04-06 11:38:16
tom lem: Poczucie ODPOWIEDZIALNOŚCI bronek91 powinno być w organie prowadzącym oświatę, nauczyciele niech walczą o wynagrodzenia , do czego ma prawo każdy, jednak nie przysporzy im to sympatii jak dadzą się rozgrywać jako nieświadomi swoich praw. Polityka jest tylko przy okazji takich ruchów, szkoda że ona jest czasem nieodpowiedzialna.
2019-04-06 11:39:33
bronek91: Ależ nie! SAMORZĄDY (politycy w samorządach) PONOĆ NIE ANGAŻUJĄ SIĘ W POLITYKĘ WYKRACZAJĄCĄ POZA INTERES GMINY czy POWIATU... leży im na sercu WYŁĄCZNIE los gminy, czy powiatu a swoje decyzje podejmują bez wpływu DUŻEJ polityki. Wystarczy spojrzeć na listę cytat "Na sali obecni byli m.in. Andrzej Molin (wieloletni burmistrz Wisły i radny Sejmiku Wojewódzkiego), Magdalena Cieślar (radna Sejmiku Wojewódzkiego z Brennej), Gabriela Staszkiewicz (burmistrz Cieszyna), Sylwia Cieślar (wójt Goleszowa), Janina Żagan (wicestarosta Powiatu Cieszyńskiego), Christian Jaworski (członek Zarządu Powiatu Cieszyńskiego), prof. Tadeusz Sławek czy Gabriela Lazarek (znana z ciągłego protestu prowadzonego na rynku cieszyńskim)."cytat.
2019-04-06 11:40:40
bronek91: PS Czyżby nasza cieszyńska chluba GABRIELLA nie obejmowała patronatem przedstawianego strajku? Może ogórek zaszkodził?
2019-04-06 12:30:43
GusGus: tom lem Nie masz racji. To są informacje ze szkoły. Podpisane Dyrekcja szkoły
2019-04-06 12:58:12
: Biorąc pod uwagę zainteresowanie społeczne jakie wywołuje ten strajk, myśle ze każdy powinien się zastanowić czy aby nauczyciele nie są ważną częścią społeczeństwa dla większości z nas. Jakby na to nie patrzeć to dzięki szkołom i przedszkolom możemy spokojnie pracować nie martwiąc się o to kto się zajmie dziećmi. Nie jestem nauczycielem, ale w pełni popieram ten strajk. Jeżeli policja potrafiła szantażować i wywalczyć podwyżki to dlaczego inni mają siedzieć cicho? Tym bardziej gdy zewsząd, a szczególnie z kurwizji idzie przekaz że PiS daje tyle miliardów, że Polacy nie wiedzą co z nimi robić. Rok wyborczy to rok cudów - jeżeli nie wywalczą podwyżek teraz to nie wywalczą ich przez następne kilka lat. Owszem - będę musiał kombinować co zrobić z dziećmi, ale dam radę, w końcu to moje dzieci. A jeżeli przy okazji można działać na złość PiS-owi to aż serce rośnie
2019-04-06 12:59:35
tom lem: ... podpisane przez dyrekcję szkoły, bo musiało być zapytanie do organu prowadzącego szkoły, " czy w związku z planowaną akcją protestacyjna nauczycieli, jest możliwość zamknięcia placówki na okres trwania strajku?". Pozytywna odpowiedź pozwoliła dyrekcji na poinformowanie rodziców , że na okres strajku szkoła zawiesza działalność i opiekę nad uczniami. Nauczyciele strajkują, uczniom się wydaje , że mają wakacje, dyrekcja załatwiła formalnie sprawę, o organ prowadzący zaoszczędził na kosztach opieki nad dziećmi w wieku szkolnym. Wszystko gra!? Politykom lokalnym też się wydaje, że utarli nosa tym aktualnie rządzącym w warszawie. C
2019-04-06 12:59:35
tom lem: ... podpisane przez dyrekcję szkoły, bo musiało być zapytanie do organu prowadzącego szkoły, " czy w związku z planowaną akcją protestacyjna nauczycieli, jest możliwość zamknięcia placówki na okres trwania strajku?". Pozytywna odpowiedź pozwoliła dyrekcji na poinformowanie rodziców , że na okres strajku szkoła zawiesza działalność i opiekę nad uczniami. Nauczyciele strajkują, uczniom się wydaje , że mają wakacje, dyrekcja załatwiła formalnie sprawę, o organ prowadzący zaoszczędził na kosztach opieki nad dziećmi w wieku szkolnym. Wszystko gra!? Politykom lokalnym też się wydaje, że utarli nosa tym aktualnie rządzącym w warszawie. C
2019-04-06 12:59:36
tom lem: ... podpisane przez dyrekcję szkoły, bo musiało być zapytanie do organu prowadzącego szkoły, " czy w związku z planowaną akcją protestacyjna nauczycieli, jest możliwość zamknięcia placówki na okres trwania strajku?". Pozytywna odpowiedź pozwoliła dyrekcji na poinformowanie rodziców , że na okres strajku szkoła zawiesza działalność i opiekę nad uczniami. Nauczyciele strajkują, uczniom się wydaje , że mają wakacje, dyrekcja załatwiła formalnie sprawę, o organ prowadzący zaoszczędził na kosztach opieki nad dziećmi w wieku szkolnym. Wszystko gra!? Politykom lokalnym też się wydaje, że utarli nosa tym aktualnie rządzącym w warszawie. C
2019-04-06 13:14:00
Wiederholec: tom lem szkoły nie będą zamknięte ponieważ dyrektor nie strajkuje i do pracy musi przyjść. Tak samo jak nauczyciele, którzy nie strajkują a tacy też są. Podwyżki dla oświaty jak najbardziej ale nauczyciele zażądali za dużo jak na jednorazową podwyżkę.
2019-04-06 13:16:43
tom lem: ..cenzor powyższy nadmiar usunie, recenzent wyśmieje - zwłaszcza Warszawę , lokalni politycy umyją ręce w szmacie , którą w swoim wolnym czasie pracowali i nie można powiedzieć, że nikt nad nauczaniem głową nie pracował.
2019-04-06 13:20:34
tom lem: Wiederholec, wszystko by grało gdyby nie informacje dla rodziców o zamkniętych placówkach i brak dementi organu prowadzącego. Wynika to z artykułu co piszesz (?)- chyba wręcz przeciwnie.
2019-04-06 13:47:01
GusGus: Tak jak pisałem powyżej. Do mnie jako rodzica dzieci w wieku szkolnym Dyrekcja Szkoły wysłała informację, że od poniedziałku nie jest w stanie ani uczyć ani nawet opiekować się dziećmi. I od poniedziałku aż do odwołania szkoła będzie zamknięta. Tu nie ma żadnego teoretyzowania.
2019-04-06 13:56:23
jasper: Iks1- Nie potrzebuje nalezec do Grzesia czy Jareczka, zeby myslec. U Ciebie widac zachowane w pamieci tylko paski informacyjne z tv rezimowej. W 2018 co trzeci policjant przebywal na zwolnieniu lekarskim a np. w Wielkopolsce na zwolnieniu bylo ok. 50 procent. W sadach odwolywane byly rozprawy, na ulicach zrobilo sie niebezpieczniej, bo nie bylo pelnych patroli. Takie oszustwo wedlug ciebie bylo w porzadku. Rzeczywiscie bycie w PiS to stan umyslu. Protest nauczycieli jest sprawa spoleczna, ktorej twoi mocodawcy z PiS nie chca rozwiazac. Wola placic lapowke przedwybocza szumnie nazwaną "piatka Kaczynskiego".
2019-04-06 13:57:35
tom lem: GusGus: oczywiście, że prawda i nie teoretyzowanie, za zgodą organu prowadzącego wysyłane te informacje - jak sądzę? Chyba, że dyrektorzy szkół podstawowych uzyskali taką samorządność jak Rektor Szkoły Wyższej - to przepraszam - od kiedy te zmiany?
2019-04-06 14:06:11
GusGus: Od poniedziałku do odwołania. Nie przeszkadza to jednak przedstawicielom rządu i prezydenta kłamać dzisiaj w mediach, że szkoły zapewnią opiekę nad dziećmi. To może mi ktoś powiedzieć gdzie moim dzieciom i kto tą opiekę zapewni?
2019-04-06 14:12:33
tom lem: ...sorry, niektórzy z tej bardziej wykształconej i pokrzywdzonej części społeczeństwa mają chyba uzasadnione pretensje do ptactwa wodnego, odpowiedzialnego za szkolnictwo podstawowe.
2019-04-06 15:30:45
skuter66: a tymczasem... krzysztof.mm do psychatryka.
2019-04-06 16:29:14
tom lem: Wiadomość z ostatniej chwili. CIESZYŃSKI MAGISTRAT ORGANIZUJE ZAPISY DLA CHĘTNYCH OPIEKUNÓW DZIECI. Wystarczającym doświadczeniem jest bycie Babcią lub Dziadkiem. PRZEWIDYWANE WYNAGRODZENIE - JAKO DODATEK DO EMERYTURY- wynikający z oszczędności prowadzenia placówek oświatowych -25 zł netto/ godzinę. Zapisy w Sekretariacie Burmistrzyni Miasta Cieszyna od poniedziałku, godz. 8:30. Zajęcia nadprogramowe w okresie strajku w formie panelu dyskusyjnego dla dzieci pt. Wpływ ptactwa wodnego na rozwój kota, poprowadzą naukowcy z dużym dorobkiem krytykowania politycznego: dr Cymbał z prof. Dzbanem.
2019-04-06 17:41:20
jasper: Rzad PiS-u od tygodni uparcie twierdzil, ze zadnego strajku nie bedzie. To niech teraz wydeleguje swoje kadry partyjne do pilnowania uczniow. Drodzy nauczyciele, calym sercem jestem z Wami, to co robicie jest sluszne, skoro rzad Was olal. Wydaje mi sie, ze dopiero teraz Polacy zobaczyli jak malo zarabiacie i dlatego macie tak duze poparcie.
2019-04-06 19:43:36
jasper: dr Cymbał z prof. Dzbanem - wypisz, wymaluj tom lem napisal o sobie. Czyzby autobiografia ?
2019-04-07 09:16:47
tom lem: jasper -Q w autobiografii jest dużo lepszy Perfekt, dla ciebie moja będzie niezrozumiała.
2019-04-07 17:48:08
Wiederholec: Ile godzin dziennie będą strajkować nauczyciele? Pensum wynosi 18 godz. a razem z poza pensum pracują 40 godz. tygodniowo. Powinni zatem przebywać w szkole i strajkować 8 godz. dziennie, żeby wyrobić tygodniowy czas pracy. Tak czy nie?
2019-04-07 19:22:57
krzysztof.mm: krowy i świnie ważniejsze od nauczycieli - tak brzmi dziś przekaz Kaczyńskiego dla Polaków
2019-04-07 19:28:55
tom lem: ...niektórzy nie od wczoraj szukają zaginionego korytka i przystawiają ucho raz do chlewa raz do obory, co gospodarz gada.
2019-04-07 19:48:23
Wiederholec: Dalej nie wiem ile godzin nauczyciel ma strajkować. A to ważne bo jeśli ma np. 1,5 etatu to już musi 12 godz. strajkować.
2019-04-07 19:54:48
tom lem: Wiederholec, też chcesz strajkować, bo głupio jest być łamistrajkiem i dlatego tak dużo zapisanych na strajk? Nie martw się, razem wejdą nauczyciele do szkoły i razem wyjdą, nieważne pensum jakie kto ma.
2019-04-07 20:16:09
Wiederholec: tom lem szanuję nauczycieli i wiem, że mało zarabiają ale sam nim nie jestem. Broniarz to nie mój idol i uważam, że na strajku cierpieć będą tylko dzieci i nikt inny. W Cieszynie egzaminy się odbędą ponieważ nauczyciele mają odwagę walczyć z rządem ale już z organem prowadzącym nie. Boją się, że pani Burmistrz zapamięta sobie, który z nich nie chciał egzaminować i np. pozbawi go dodatku motywacyjnego.
2019-04-07 21:07:05
tom lem: ... i pełna zgoda, jak będzie nie po myśli organu prowadzącego to i argumenty na rozwiązanie SP4 się znajdzie. Większość dzieci jest szczęśliwa ( mają wakacje), gorzej z opiekunami małolatów i tymi dziećmi które mają egzaminy. Ci muszą czekać jak się sytuacja rozwinie. Przekaz z urzędu miasta jest niestety taki, nie posyłajcie dzieci do szkoły, będzie STRAJK.
2019-04-07 21:48:26
torcida2: Podwyżki dla nauczycieli?,no to się katecheci ucieszą no ale katechecie się należy w końcu to nauczyciel. Takie rzeczy tylko w Polsce. A o odszkodowaniach za tryntynkopodobnych ani słowa.
2019-04-07 21:48:27
torcida2: Podwyżki dla nauczycieli?,no to się katecheci ucieszą no ale katechecie się należy w końcu to nauczyciel. Takie rzeczy tylko w Polsce. A o odszkodowaniach za tryntynkopodobnych ani słowa.
2019-04-07 21:48:27
torcida2: Podwyżki dla nauczycieli?,no to się katecheci ucieszą no ale katechecie się należy w końcu to nauczyciel. Takie rzeczy tylko w Polsce. A o odszkodowaniach za tryntynkopodobnych ani słowa.
2019-04-08 06:14:06
krzysztof.mm: katecheci JUŻ zarabiają więcej od nauczycieli - ale oczywiście im podwyżka SIĘ NALEŻY podwójna... - i uwaga na koniec, nazywanie katechetów nauczycielami to jednak obraza dla nauczycieli
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: