Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Strajk Kobiet w Cieszynie. "Tu możemy się bardziej zjednoczyć"

W reakcji na wczorajsze opublikowanie wyroku Trybunału Konstytucyjnego - zaostrzającego prawo aborcyjne - dziś (28.01) na cieszyńskie ulice wyszło kilkudziesięciu protestujących. W trakcie przemarszu przez centrum miasta zablokowane zostały trzy ronda i jedno skrzyżowanie.

Akcję protestacyjną zorganizowała cieszyńska młodzież. Rozpoczęcie przemarszu z Rynku przez centrum Cieszyna transmitowaliśmy na Facebooku:

Po przejściu ulicami: Michejdy, Liburnia, Kolejową, Korfantego, Kochanowskiego uczestnicy protestu dotarli z powrotem na Rynek, gdzie głos zabrała radna Joanna Wowrzeczka. - Dobro czasem nie potrafi się przebić przez zło. Widzimy to tu i teraz - widzimy, że coś, co jest nieracjonalne, co ma brunatne kolory, co nam niszczy wizję przyszłości - bo nie wiem, jak wy, ale ja się czuję bardzo przygnębiona - to wygrywa. To wygrywa jednak dlatego, że boimy się wychodzić na ulice. To jest nasz język! Nie dajmy się zwieść tym opowieściom, pytaniom "po co to wychodzenie na ulicę", "że trzeba przejść do konkretów". Pytam się: jakich? Naszym konkretem jest właśnie ulica - wychodzimy na nią, bo to potrafimy. Tu jesteśmy bardziej widoczni, tu możemy się zjednoczyć i coś głośno powiedzieć - zaznaczała.

W trakcie jej przemówienia strajkujący zauważyli samochód, który oklejony był logotypami Prawa i Sprawiedliwości. Ich reakcję można zaobserować na poniższym filmiku:

Akcję strajkową zabezpieczała cieszyńska Policja, nie ingerując w jej przebieg. Strajkujący na zakończenie podziękowali funkcjonariuszom za pomoc.

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

80
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2021-01-28 20:24:38
Wiederholec: Pani Wowrzeczka ma rację, że dobro nie może się przebić przez te wszystkie wulgaryzmy i wyzwiska, które słyszymy podczas tych demonstracji.
2021-01-28 20:36:32
jasper: Jaki adresat takie hasla. Te slowa swiadcza o duzej inteligencji Pan protestujacych, bo tylko takie hasla moga dotrzec do tego prymitywa z tytulem mgr przed nazwiskiem. Rozumiem, ze dla Wiederholca lepiej brzmi okreslenie „ mordy zdradzieckie“ czy „spieprzaj dziadu“.
2021-01-28 20:39:24
Pogromca pogromców i cwaniaczków: W waszym stylu : "Cała Polska śpiewa z nami wypie****** z błyskawicami!". Jakie dobro pytam się Wowrzeczka? Jakie dobro? Dobrem nazywasz prawo do zabijania? To wam odebrali? A gdzie prawo do życia? Ty dałaś komuś życie? TK nie mógł przecież orzec inaczej bo byłoby to niezgodne z Konstytucją. KONSTYTUCJA właśnie gwarantuje wszystkim prawo do życia! I gdybyś nie widziała to wszystkie poprzednie TK tak samo by orzekały. Wam lewacy jedynie aborcja na życzenie, bez ograniczeń by się podobała.
2021-01-28 21:00:45
GrzegorzK330: Temu małemu człowieczkowi z Żoliborza brakuje tylko jeszcze zanim pójdzie do piekła, skłócić definitywnie cały naród, mały karakan
2021-01-28 21:08:09
jasper: Zastanawiam sie, jakie uczucie ma prezes, gdy polowa narodu czeka na jego smierc, jak na smierc Stalina.
2021-01-28 21:24:37
donekT: Dualistyczne postrzeganie świata (dobro/zło) jest charakterystyczne dla światopoglądu o charakterze wyznaniowym.
2021-01-28 21:28:08
donekT: To właśnie ci brunatni (godni słusznej pogardy), zaprowadzili w okupowanej Polsce najbardziej liberalne prawo aborcyjne w dziejach tego państwa. Pani radnej chyba się barwy pomyliły...
2021-01-28 21:30:02
tom lem: ... można powiedzieć, radna ma pierwsze symptomy ulicznicy ;-)
2021-01-28 22:13:17
w.s.b: Ciekawe czy polska kiedyś zdejmie mocherowy beret? Ale chyba nie bo w końcu powstała dla tego że Mieszko (ten spod gniezna) dogadał się z Papą od bajzli.
2021-01-28 22:25:19
b.w.: Dno... ! - widziałem w większości kilkunastu 16,17-latków + parę lewicowych lokalnych starych aktywistów, którzy darli kopare z wulgarnymi wyzwiskami ! Żałośnie to wychodzi, zgorszenia wstyd i wielki nic ! W ogóle nie jest to podobne do tzw. 'strajku kobiet'. A do tego nielegalne zgromadzenia, kto im pozwolił bezczelnie i nielegalnie blokować ruch samochodów !! Tymi głupimi, debilnymi wybrykami budują wstręt, odrazę ... tylko szybko tracą społeczne poparcie swoich postulatów :)
2021-01-28 22:38:46
jasper: Piekny obraz polskiej prawicy, najwazniejsze sa cudze macice, zarodki i ludzie w stanie wegetatywnym. Pis nauczyl sie, ze najlepsze deale polityczne robi sie nad grobami, na tragedii innych czy podziale spoleczenstwa.
2021-01-28 23:15:52
M53: Panowie, wy krytykujący protest kobiet, jesteście po prostu żałośni w tym swoim pieniactwie. Żadne wasze argumenty, obrażające protestujące kobiety nie są godne uwagi. Są żałosne i tyle. Nie potraficie wesprzeć krzywdzonych, to przynajmniej z nich się nie wyśmiewajcie. Odbieram każdego za Was jak takiego podskakującego malutkiego macho, co to tylko wyśmiewać potrafi kobiety, ale stanąć w ich obronie już nie. Nie widzicie ludzkiej krzywdy tak Wam ta ideologiczna walka zaćmiła umysły. Do czasu. Każdy z Was ma jakąś drogą sobie kobietę. Oby jej nie spotkał los potrzebującej wsparcia, bo na Was nie ma co liczyć.
2021-01-28 23:51:43
tom lem: ... a to co M53: //https://www.facebook.com/joanna.wowrzeczka/videos/3970244382986097// przykładna mamusia z synusiem, czy oznaka psychicznej choroby obojga ;-)
2021-01-28 23:51:43
jasper: W Mielcu 20 stycznia zmarl nagle 13 letni niepelnosprawny z porazeniem mozgowym Damian. Mieszkal z dziadkiem na czwartym pietrze. Dziadek sam musial znosic chlopca, zeby go wozic na rehabilitacje. Dlaczego nikt mu nie pomagal ?" Bo rzad PiS z KK maja w dudzie takich Damianow i ich opiekunow. Troske o los i zdrowie Damiana pokazuja tylko do momentu narodzin i chrzcin. Potem wyszukuja kolejnych nienarodzonych Damianow i robia sobie hipokryci polityke pod publiczke - jacy to oni prawi i sprawiedliwi. Niedobrze sie robi od tej katolickiej obludy !
2021-01-28 23:59:52
Tschernik: Ciekaw jestem czy ta młodzież wie: o co walczy? Przypatrzmy się FAKTOM!!! Przed paroma tygodniami wyszła ustawa, zarządzenie, uchwała (jak kto woli) o liberalizacji w aborcji w przypadku zagrożenia życia dla matki/płodu. Wtedy to ''zbulwersowane'' kobiety wyszły na ulice z okrzykami, transparentami: mordercy, macie krew na rękach/togach itd. Po kilku dniach ciszy (przed burzą) ukonstuował się ''strajk kobiet'' i w trosce o własną ma--cę zaczęły żądać całkowitej wolności dla swojego organu płciowego ponieważ to ich własność. W przypływie eurorii, sformułowały dodatkowe postulaty miedzy innymi wolność dla braci i sióstr spod znaku tęczy. Reasumując: młodzieży czy wiesz o co tak naprawdę walczysz? Tak na marginesie - ciekaw jestem czy po odejściu mężczyzn ile by było tam faktycznie zostało KOBIET. No chyba że ''panowie '' ci walczą o wolność swojej ma--cy...
2021-01-29 00:06:28
tom lem: krzysio+- ty to tak dla jaj w obronie Polek i Polaków , czy w obronie swojej macicy ;-)
2021-01-29 00:08:39
b.w.: M53: Do cholery - czy mam popierać: chamstwo, bezprawie i wulgarne zachowania małolatów ... ?? Nie rozumiesz, że nie tędy dobra droga, że w taki sposób traci się poparcie a ludzie po prostu uciekają od takich marszu oszołomów ! Bez sensu
2021-01-29 00:12:49
Tschernik: DLACZEGO DAJECIE ''kciuk w dół''? CZY NAPISAŁEM NIEPRAWDE? GDZIE? Proszę wskazać. Udzielić merytorycznej odpowiedzi. Oj cieszynioki wstyd mi za wos!!! Sieczka...
2021-01-29 00:14:06
krzysztof mm: b.w. docholero, nie musisz - popieraj chamstwo, bezprawie i wulgarność władzy skoro ci tak pasuje, mendowaty oszołomie
2021-01-29 00:15:17
jasper: Rozumiem b.w, ze bardziej odpowiadaja ci marsze narodowcow. Gratuluje ! Na Jasnej Gorze tez sie podobaja.
2021-01-29 00:20:24
b.w.: Wszyscy, którzy wzniecają nienawiść a zwłaszcza czerwoni, którzy podpuszczają naszą kochaną młodzież - powinni się WSTYDZIĆ !
2021-01-29 00:54:50
jasper: Jedyna nadzieja w mlodych , ktorzy nie dadza sobie narzucic sredniowiecznego myslenia i spowoduja, ze partia obludy i klamstwa nie bedzie wiecej rzadzic ! Oni juz dobrze widza, ze PiS jest jak Emilewicz - dewotka i klamczuszka czyli podwojna moralnosc, ze demonstracyjnie rozmodleni sa najwiekszymi faryzeuszami.
2021-01-29 01:41:06
FoxTrot: OLX kolejny raz kłamie. Akcji nie zorganizowała żadna cieszyńska młodzież. Akcję zorganizowała - jak zawsze Wowrzeczka. Cieszyńska młodzież dała się tylko wykorzystać do jej autopromocji. Czy to nie Wowrzeczka z fryzjerką organizowały swego czasu akcje "rządzie publikuj", aby publikować wszystkie orzeczenia TK?
2021-01-29 06:15:09
barheg@wp.pl: Uważam, że to bardzo dobrze, że młodzież się budzi i strajkuje na ulicach. To ich będzie dotyczyc chore prawo PIS. ŻADEN CHŁOP, ANI PEDOFIL W SUTSNNIE NIE BĘDZIE MÓWIŁ KOBIETOM CZY MAJĄ RODZIC CZY NIE RODZIC SWOJE DZIECI.
2021-01-29 07:21:15
politykier: krzy-sio+jasper-Q, Oby tylko ta Twoja nadzieja nie zdążyła wyemigrować, aby pracować na PKB "starszych" w rodzie...
2021-01-29 07:25:41
politykier: barheg@wp.pl, Do tanga trzeba dwojga, a po szczegóły odsyłam do dobrego biologa/biolożki. Mizoandria nie popłaca...
2021-01-29 07:37:37
politykier: Organizacja Strajk Kobiet określa się jako feministyczny ruch społeczny, warto, aby wydarzenie było przedstawiane zgodnie z prawdą, bez stosowania narzędzia "zwrotu lingwistycznego" nasuwającego opinii publicznej mylne wyobrażenia. Strajk kobiet- mowa o organizacji, a nie strajku kobiet we właściwym znaczeniu tego wyrażenia, w rozumieniu ekonomicznym, do którego mają prawo wszyscy, bez sztucznego dzielenia.
2021-01-29 08:12:11
wyśmienity cwaniaczek: chyćcie się nauki studenciaki i licealliści na zdalnym..... nawet nie wiecie o co w tym "sporze chodzi a drzecie mordy !!!!!!! 70 % społeczeństwa ma to w dupie !!!!! poza tym teraz na "tapecie będzie owsiak i te same mordy , które teraz drą ryja BĘDĄ JUŻ W NIEDZIELE ŻEBRAĆ O KASĘ DLA ZŁODZIEJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2021-01-29 08:28:12
: wyśmienity cwaniaczku - złodziej zawsze najgłośniej krzyczy "łapać złodzieja"
2021-01-29 09:09:06
iga: Konstytucje w której pisze ŻYCIE LUDZKIE JEST CHRONIONE OD POCZĘCIA AŻ DO ŚMIERCI podpisał prez. Kwaśniewski dla czego wtedy nikt nie protestował A pani radna powinna KONSTYTUCJE znać
2021-01-29 09:11:09
dvid1: Ale tłumy :-) buhahahaha. I ten piękny polski język! Szkoda mi Was
2021-01-29 09:15:45
Bugs: A te dzieci z protestu nie miały na biologi czy jak to się tam teraz nazywa wykładu "skąd się biorą dzieci"? Ciąży nikt nie podrzuca tylko jest następstwem stosunku, a do stosunku po za wyjątkami ściganymi z KK dochodzi za przyzwoleniem obu stron. Można też stosować antykoncepcję, przed, w czasie, a nawet PO. Więc jak te dzidy nie potrafią kontrolować własnej c*** to może powinny się wysterylizować? Ciąża to nie zakupy w internecie, że 'towar' można zwrócić jak się rozmyślimy bez podania przyczyny. No chyba, że te "panie" uważają, że ciąża to efekt uboczny stosunku.
2021-01-29 09:26:54
iga: Kto jest Redaktorem tego OX.PL
2021-01-29 10:35:57
kamila222216: Niech kobiety walczą o swoje prawa. Popiersm
2021-01-29 11:09:20
koszor: Opętana Wowrzeczka i ze zdegenerowaną grupką młodzieży walczy o prawo do aborcji, jako podstawowe prawo kobiety. Mój Boże! Szuka sposobu na morderstwo, a mówi o miłości. Panie Boże przebacz Ziemi Cieszyńskiej, przebacz, że jesteśmy społeczeństwem zepsutym do szpiku kości.
2021-01-29 11:12:25
koszor: Młode kobiety! Jak chcecie żyć? Najpierw zamordujecie własne dzieci, a potem jak zdecydujecie się na poród, to będziecie przytulały to małe dziecko, karmiły, kochały. To jest wstrętne, nie-ludzkie. Mówię to jako ojciec kilku dzieci, chce mi się rzygać.
2021-01-29 11:14:51
piki1969: Brawo Bugs. Całkowita prawda.i tylko prawda. reszta to hucpa rozpierducha i dym. kilka innych " kobiet"ma zadymiony móz gi puczy ich już od tego wszystkiego
2021-01-29 11:20:21
jasper: Uwazam, ze tak jak polski rzad przymusza kobiety do rodzenia dzieci nieodwacalnie ciezko uposledzonych lub majace niewielka szanse na przezycie po porodzie. Tak samo powinni NAKZAC rodzinom katolickim opieke nad chorymi dziecmi, gdy matka nie bedzie mogla lub nie bedzie chciala (np. dziecko z gwaltu, czy dziecko nieletniej czy z innych powodow). W Kosciele powinna wisiec taka lista przypisana do kazdej pisowskiej, katolickiej rodziny i to bez pytania o ZGODE czy chca czy nie chca przyjac chore dziecko. Panstwo PiS bedzie wspomagac taka rodzine tak, jak robi to obecnie. Skoro walczycie o zycie nienarodzone to zajmijcie sie z pelna odpowiedzialnoscia za urodzone !!
2021-01-29 11:31:39
Bugs: jasper: tyś głupi jest albo ślepy i głupi, te aborcyjne żądania dawno już wykroczyły po za sprawy wyznaniowe czy rodzenia 'chorych' dzieci. Teraz to już ma być ABORCJA NA ŻĄDANIE bez podania przyczyny - "moja c*** moja sprawa" komu, kiedy i jak daje. /najwyżej się usunie - najlepiej jeszcze na koszt państwa/
2021-01-29 11:36:58
wyśmienity cwaniaczek: nie popieram w żadnym tego przyzwolenia na dowolne mordowanie dzieci !!!!!!! a jak jednej z drugą się zachce mieć dziecko to nagle "' o jejku jaki bobasek, chodzmy do farorza o ochrzcić aby rósł w Bogu....""" morderczynie i nic więcej .... KTO ZA !!!!!!!!! POKAŻMY TYM DZIECIAKOM Z TEKTÓRAMI CO BY DO KSIĄŻEK WRACAŁY
2021-01-29 11:41:25
barheg@wp.pl: Szkoda, że każdy broniący zakazu aborcji nie potrafi się podpisać z imienia i nazwiska. Wtedy okazało by się, że większość to księża, wikariusze lub zakonnice. Szkoda, że żaden nie potrafi opisać swoich doświadczeń z opieka nad upośledzonym dzieckiem. Zdecydowana większość przeciwników aborcji to podkołderni onanisci piszący bzdury, gdy mama zgasi światło. Każde dziecko to kasa dla kleru.
2021-01-29 11:41:26
barheg@wp.pl: Szkoda, że każdy broniący zakazu aborcji nie potrafi się podpisać z imienia i nazwiska. Wtedy okazało by się, że większość to księża, wikariusze lub zakonnice. Szkoda, że żaden nie potrafi opisać swoich doświadczeń z opieka nad upośledzonym dzieckiem. Zdecydowana większość przeciwników aborcji to podkołderni onanisci piszący bzdury, gdy mama zgasi światło. Każde dziecko to kasa dla kleru.
2021-01-29 12:13:49
miriam11: barheg ,ale żeś tera pojechoł.
2021-01-29 12:15:50
jasper: Bugs, idz sie leczyc na nogi, bo na rozum za pozno! Dlaczego PiS chce zmieniac kompromis aborcyjny sprzed lat. Nie byloby dzisiaj tych demonstracji i to w okresie pandemii. Przypominam, co mowil brat Jarka, Lech Kaczynski - „ jeżeli chodzi o sprawy związane z aborcją, to uważam, że osiągnięty 15 czy 14 lat temu kompromis jest kompromisem, którego nie wolno naruszać. Powtarzam ? nie wolno naruszać.” PiS doskonale czuje sie w sytuacjach domowej wojny, gdy jest wrog, ktorego mozna pietnowac. Pisbolszewicy znow chca swoja nieudolnosc czy afery przykryc kosztem kobiet ! To bylo do przewidzenia !!
2021-01-29 12:20:53
mario172: Brawo polacy..widac po komentarzach ze nie dorosliscie zeby byc europejczykami pełną geba!!poniewaz..pis wygral wiekszoscia głosów w sposob demokratyczny,a wy nie potraficie takiej demokracji przyjac do wiadomości!nikt was nie zmusza zeby chodzic badz nie chodzic do kosciola badz religię!!poki co macie wybór!gadajac glupoty ze wasze pieniądze ida na katoli czy kosciol to zrozumcie ze w polsce zyje 38mln polakow i kazdy placi podatki!!wasza kasa np moze isc na utrzymanie lewackich partii..moze tak sobie to tlumaczcie zeby bylo wam lepiej...rocznie panstwo okrada mnie na 65tys zl..tyle podatku ze mnie zdzieraja!!!zeby dac wam pincet plus!! Druga sprawa jezdzicie jakos po calym swiecie i nie macie problemu..a zajschac np do sasiedniej slowacji gdzie od reki za 2tys zrobia wam aborcje macie problem...ale operacje plastyczne za granice jezdzicie robic..
2021-01-29 12:23:39
GrzegorzK330: Dokładnie, jakby zajrzeć zakonnicom wiadomo w co, to okazałoby się że co druga się skrobała nie raz. Precz z katolicką, perfidną obłudą
2021-01-29 12:28:42
mario172: Cieszcie sie ze mieszkacie w Polsce..popatrzcie co sie dzieje na zachodzie..tak wogole zajmujecie sie aborcja i kilkoma glupkami..a oplaty coraz drozsze,zarcie ledwo co syfiate to cholernie podrozalo..jestesmy przy naszej wladzy coraz biedniejsi!!!a zaczelo PO w 2012r zabierajac ulgi podatkowe...panstwo ciagnie temat aborcji bo ludzie nie zajmuja sie przez to realnymi problemami tylko glupotami..heh polaczki kiedy zmadrzejecie..
2021-01-29 12:34:25
mario172: Grzegorz jestes nietolerancyjnym homofobem..tobie ktos zaglada do lozka??zyjemy ponoc w wolnym kraju...bardziej mi przeszkadzaja realne zagrozenia..dopalacze,narkotyki,alkohol wsrod mlodziezy...przeszkadzaja mi rowniez falszywe zlodziejskie zaklamane partie polityczne czy to PO czy PiS czy SLD..nieroby ktorych utrzymujemy!!
2021-01-29 12:35:49
jasper: Niestety masz racje GrzegorzK330 - Biskup 13 razy zgwałcił zakonnice. ''Watykan niewiele zrobił'' - https://www.google.de/amp/s/wiadomosci.radiozet.pl/amp/full/34608/Swiat/Indie.-Zakonnica-gwalcona-przez-biskupa.-Watykan-milczal Czy dramat gluchych dzieci. - „ Wybierane przez zakonnicę, gwałcone przez księży. W szkole dla głuchych i niesłyszących dzieci w prowincji Mendoza w Argentynie przez 8 lat trwał prawdziwy koszmar. 42-letnia dziś siostra zakonna, przez swoich podopiecznych nazywana ”złą zakonnicą”, wybierała spośród dzieci swoje ofiary ( dzieci od 5- 12 lat) a następnie odsyłała je do pomieszczeń, w których były gwałcone przez księży. Dramat trwał od 2004 do 2012 roku.” Hipokryci !!!
2021-01-29 13:16:08
mario172: Jasper masz racje..patologie trzeba eliminowac!!ale Twoim tokiem rozumowania to jesli obywatel zabije innego obywatela to wszystkich obywateli nalezy zlikwidowac??bo wszystkich w kosciele wrzuciles do jednego worka..slusznie zrobiles??zastanow sie..
2021-01-29 14:05:35
jasper: mario172, warto zdac sobie sprawe, ze wiekszosc kardynalow i biskupow to ludzie NIEWIERZACY! Gdyby bowiem wierzyli w to, czego sami nauczaja – w sad ostateczny, kare za uczynki popelnione w zyciu – to nigdy nie osmieliliby sie robic tak podlych rzeczy. Przeciez taki biskup tuszujacy pedofilie i przenoszacy zboczenca w sutannie do innej parafii doskonale wie, ze ta kanalia skrzywdzi tam kolejne dzieci. Ale oni MAJA w D… te krzywdzone dzieci – wazniejsza jest dla nich mafijna solidarnosc. Chca uczyc moralnosci innych ?! niech zaczna od siebie !!!
2021-01-29 14:20:35
donekT: Kiedy tworzy się DNA i czego dowodzi? Czy faktycznie człowiek we wczesnych fazach rozwoju stanowi część ciała matki?
2021-01-29 16:02:16
evo91121: Jak najbardziej popieram strajkujące kobiety, walczą o swoją godność i Jak czytam niektóre komentarze to zastanawiam się gdzie my żyjemy, czy jeszcze w europie czy już w afryce. Co będzie następne zakaz przerwania ciąży będącej wynikiem gwałtu? Zadaliście sobie trudu żeby zobaczyć zdjęcia dzieci urodzonych z ciężkimi wadami które uniemożliwiają życie poza łonem matki. Dziecko umiera najczęściej kilka dni po porodzie i jak myślicie nie cierpi? Każdy z nas ma siostrę, żonę, córkę, wnuczkę myślicie że ciężkie nieodwracalne wady płodu spotykają tylko innych?
2021-01-29 16:22:17
evo91121: Też będziecie takimi bohaterami kiedy po badaniu okaże się że dziecko bliskiej nam osoby nie ma szans na przeżycie ale trzeba je urodzić bo tak każe prawo. Też tak ochoczo powiecie siostrze, żonie, córce, wnuczce że tak musi być że trzeba urodzić jak spojrzycie im wtedy w oczy? Fajnie się pisze jak nie dotyka taki problem najbliższych osób jak nie trzeba tej osoby pocieszać troszczyć się o nią. Ale to przecież są problemy innych prawda?, nas napewno nie dotkną my nie będziemy musieli zmierzyć się z taką rzeczywistością. Łatwo pisać o problemach i dramatach nieznajomych
2021-01-29 16:52:05
św. Patryk.: ci co obłudnie udają, że słyszą kwilenie embrionów, zygot i zarodków w macicach to ta sama ciemna faryzejska rasa, co nie słyszy płaczu dzieci gwałconych na plebaniach i w zakrystiach katolickich kościołów
2021-01-29 17:14:29
politykier: Ukazywanie faryzeuszy w negatywnym kontekście, w powiązaniu z "rasą", nie trąci czasem antysemityzmem?
2021-01-29 18:12:03
FoxTrot: Najwięcej jazgoczą ci, których matki nie wyskrobały.
2021-01-29 18:31:51
spokojna: Ktoś tam chcę rzygać niech rzyga już sama ksywa wszystko o nim mówi
2021-01-29 18:36:08
Kard. vel Żolibor: Czytając te komentarze śmiać mi się chce. Wy tu wszyscy piszący zarówno lewicowe ścierwa jak i PISdzielcy. Powinniście się spotkać na łące naprzeciwko siebie z maczetami w rękach i walczyć. Czy Wy myślicie, że politycy mają władzę? Nie, władzę mają teraz media, począwszy od społecznościowych, komunikatory, TVPis, TVNazi i inne. Politykom zależy tylko na jednym, na kasie. Przez ponad trzydzieści lat żadnej krzywdy sobie nie zrobili choć warczeli na siebie jak buldogi. Poprzez media dymają Was od tyłu jak świnie, a Wy tylko kwiczycie na siebie. Więc wyłączcie media i zacznijcie sami myśleć.
2021-01-29 18:55:34
Mach: Prof. prawa Andrzej Zoll, prof. Andrzej Rzepliński, prof. Kieres, prof. Łętowska wielokrotnie w tej sprawie zabierali głos i nikt z tych autorytetów prawniczych nie zgodził by się z takim wyrokiem TK zarówno od strony prawnej jak i moralnej. Moralności nie da się regulować ustawowo tak jak nie powinno się ustawowo ograniczać praw wolności ze względu na płeć, gdyż wszyscy wobec prawa są równi. Ustawa antyaborcyjna te prawa kobiet ogranicza. Kompromis konstytucyjny w tej sprawie należy przywrócić, a moralność , sumienie i odpowiedzialność kształtować a nie regulować przepisami. (=>FoxTrot, trudno żeby jazgotali ci ,których matki wyskrobały)
2021-01-29 20:09:08
Skywalker: co by nie mówić FoxTrot to dowód, że z poważną wadą mózgu można jednak żyć i klikać
2021-01-29 21:04:04
Boska Adela: iga pieprzysz, poczęła to się tobie w głowie głupota i ją sobie sama możesz chronić - za to konstytucja mówi jasno: Art. 57. Zasada wolności zgromadzeń - Każdemu zapewnia się wolność organizowania pokojowych zgromadzeń i uczestniczenia w nich. Ograniczenie tej wolności może określać ustawa.
2021-01-29 22:11:40
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Mach chyba nie wiesz o czym piszesz. TK pod przewodnictwem A. Zolla w sprawie aborcji z 1997 r. "W ocenie TK dziecko w prenatalnym okresie życia, jako istota ludzka, której przysługuje przyrodzona i niezbywalna godność, jest podmiotem mającym prawo do życia, zaś system prawny musi gwarantować należytą ochronę temu centralnemu dobru, bez którego owa podmiotowość zostałaby przekreślona. Sam fakt upośledzenia płodu, lub jego nieuleczalnej choroby nie może samodzielnie przesądzić o dopuszczalności zabiegu przerwania ciąży w perspektywie konstytucyjnej".
2021-01-29 22:15:05
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Mach najpierw zasięgnij do źródła a takowe jest. W 2016 r. prof. Rzepliński dla "Gazety Wyborczej": „Bo nieważne jak byśmy próbowali elegancko nazwać, aborcja jest zabójstwem”.
2021-01-29 22:22:02
Pogromca pogromców i cwaniaczków: św. Patyk mądralo powiedz nam kiedy wykonuje się badania prenatalne? W jakim okresie? Twój cyt. "...słyszą kwilenie embrionów, zygot i zarodków". Czy ty masz pojęcie kiedy mówimy o zarodku, embrionie, zygocie lub płodzie? Więc cię uświadomię ignorancie. Pierwsze badanie prenatalne wykonuje się między 11-14 tygodniem ciąży. Jest to USG płodu i badania z krwi polegające na oznaczeniu białka ciążowego (papp-a) i wolnego bHCG (wolna gonadotropina kosmówkowa). Na ich podstawie określa się ryzyko wad rozwojowych u dziecka tj. Zespół Downa, Zespół Edwardsa, rozszczep kręgosłupa i inne. Badanie te powtarza się dwukrotnie, kolejno w 11 a potem pomiędzy 13-19 tygodniem ciąży (tzw.test podwójny). USG przez powłoki brzuszne powinno obejmować badanie przezierności karkowej (NT). 11 tydzień ciąży to nie embrion, nie zygota ani nie zarodek!
2021-01-29 23:17:49
Mach: Po kolei. Prof.Zoll wraz z TK w 1997 r. orzekł ,że aborcja z powodów społecznych jest niekonstytucyjna- w tym zakresie podziela ustawodawstwo niemieckie i stwierdza dalej, że "Matki, które decydują się na aborcję z powodu uszkodzenia płodu nie powinno się karać, a co zatem idzie także i lekarzy ,którzy w tym wypadku dokonują aborcji". Tą sprawą powinien zajmować się sejm- co znaczy ciężkie uszkodzenie płodu(brak precyzji tego określenia). Poza tym prof.Zoll stwierdził, że wśród wnioskujących 119 posłów PiS o zajęcie stanowiska TK w sprawie aborcji była posłanka Pawłowicz, która następnie została sędzią TK i orzekała we własnej sprawie(podpisała się pod wnioskiem) jako taka powinna się była wyłączyć ze składu TK, czego nie uczyniła a co z punktu widzenia spraw formalnych podważa ważność tego wyroku( nie sądź we własnej sprawie). Stwierdzenie niekonstytucyjności było dotknięte wadą formalną a ta poprzedza sprawy merytoryczne -i w tym zakresie TK się zapętlił- tak jak zawsze po PiS-owsku.
2021-01-30 00:12:48
Mach: Dokładnie tym samym tokiem rozumowania idzie prof. Rzepliński.
2021-01-30 06:12:00
tom lem: ...tok rozumowania jak najbardziej profesorski, jest tylko jedno pytanie, co zmieniłby w orzeczeniu brak jednego "głosu" - wygląda, że z całego prawnego zamętu, pozostanie tylko TOKOWANIE ;-)
2021-01-30 06:42:07
mario172: Aborcja tak..eutanazja tak..koronawirus tak..!!i pomyslec jaki swiat moglby by byc piekny bez osob starych,chorych,otylych i uposledzonych umyslowo piszacych brednie w internecie i krzyczacych glupoty na ulicy z kartonem w reku...
2021-01-30 07:01:06
Anthony: tak biskupi jak i debile od kaczyńskiego mają głęboko w dupie zygoty i embriony, sami chętnie korzystają z usługa aborcyjnych gdy potrzebują - a temat rzucają bo wiedzą, że dzięki niemu mogą skłócić społeczeństwo i spokojnie patrzeć, jak się ludziska żrą między sobą a im samym na chwile dają spokój - pierwsze i najważniejsze, usunąć wrzody kościoła i PiS-u z naszego państwa, a potem bez problemu Polacy się dogadają co do aborcji i nie tylko
2021-01-30 07:36:16
Mach: Prof. Łętowska zaznaczyła , że sprawie aborcji aborcji w uzasadnieniu TK posłużył się zabiegiem niezbyt uczciwym intelektualnie bowiem powołano się w nim na art.38 konstytucji, który to chroni życie od samego poczęcia, a w art. 38 nie ma słowa od "poczęcia". Art.38 mówi "Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia". jej zdaniem wobec prawa stosuje się technikę wmawiania, że coś mówi podczas gdy w rzeczywistości tego nie mówi.
2021-01-30 10:45:21
tom lem: .. no tak Pani Prof. Łętowska powinna jeszcze zaznaczyć, że w łonie kobiety po poczęciu nie znajduje się przyszły człowiek, to będzie intelektualna wyżyna uczciwości kadry profesorskiej ;-)
2021-01-30 11:37:25
mario172: Sory zle poziom profesora obecnie spadl do poziomu technika zprzed 20lat...taka prawda!!!wszsycycy mowia to dobre tamto zle..ale zaden profesorek nie powie co nalezy zrobic..a dlaczego??bo takie jest lobby..!!prosty przyklad smieci..smieciowe reklamy hucznie glosza dbaj o środowisko ok super..ale powiedzcie mi dlaczego nie wprowadzi sie nakazu wprowadzenia opakowan wielokrotnego uzytku??za komuny to bylo..a teraz co..??wstyd!!!! I zenada..!!jeszcze jak widzę pseudo celebrytów propagujących czyste rozwiązania no zenada..hahaha.taka prawda...
2021-01-30 14:52:49
krzysztof mm: mario żenada to jest ta twoja pożal się boże pisanina, nie wiem, czy się załapałeś na liceum ale z ukończeniem gimnazjum na pewno musiałeś mieć problemy
2021-01-30 15:31:13
Mach: Sędzia TK Kieres zgłosił zdanie odrębne i zaznaczył, że "jest przeciwny aborcji, jednak Konstytucja zobowiązuje go do ochrony praw także osób niepodzielających jego poglądów ". I tu masz Tomie odpowiedź ,że nie wszyscy muszą uważać, że niewykształcony zarodek musi dla wszystkich oznaczać ,że to jest już człowiek a tym bardziej zarodek obciążony trwała wadą genetyczną.
2021-01-30 16:02:55
tom lem: ... mądry profesor - ten znalazł Salomonowe rozwiązanie a raczej umył ręce jak Piłat, bo wie że aborcja jak będzie nielegalna to amatorzy sztuczne poronienie się też znajdą ;-)
2021-01-30 17:01:18
jasper: Zdeformowany plod lub gdy donoszenie ciazy grozi smiercia kobiety. Czy rzut moneta ma decydowac, czyje zycie bedzie ratowane ? Czy bedzie o tym decydowal Kaczynski czy moze sasiedzi. Sw. Tomasz z Akwinu mowil, ze nie jest powiedziane kiedy dusza wchodzi w cialo czlowieka ale prezes PiS wie lepiej ,ze od razu.
2021-01-30 23:07:31
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Jaspermo znowu dała znać twoja nadinterpretacja, tak samo jak z moimi nigdy nie napisanymi cytatami. W uzasadnieniu wyroku TK zapisano że aborcja jest dopuszczalna w przypadku, gdy „duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu wiąże się z zagrożeniem dla życia i zdrowia matki”. TK przypomniał też, że żaden przepis nie przewiduje odpowiedzialności karnej matki za przerwanie ciąży – matka nie podlega odpowiedzialności karnej za dokonaną aborcję. Konsekwencje prawne mogą zostać wyciągnięte jedynie wobec osób, które dokonały aborcji (lekarza), pomagały lub nakłaniały do przerwania ciąży.
2021-01-31 22:58:22
Pogromca pogromców i cwaniaczków: Dobra dobra Machu i nie ważne czy jesteś czy nie jesteś kolejnym wcieleniem zawistnika saletry. "Dokładnie tym samym tokiem rozumowania idzie prof. Rzepliński". Jasne dobrze to pamiętamy, zamawiane przez polityków PO orzeczenia, wyroki itepe itede. Dobrze pamiętamy jak grupa najważniejszych przedstawicieli polskiego sądownictwa opuszczała wraz z prominentnymi politykami PO i SLD siedzibę Platformy. I Prezes Sądu Najwyższego Małgorzata Gersdorf, były prezes Trybunału Konstytucyjnego Andrzej Rzepliński, prezes stowarzyszenia sędziów „Iustitia” Krystian Markiewicz, ówczesny przewodniczący KRS Dariusz Zawistowski, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych Maciej Bobrowicz, ówczesny rzecznik KRS Waldemar Żurek i prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Jacek Trela. Przypadek? Wstyd za takich sprzedawczyków. Coś masz jeszcze do powiedzenia Machu?
2021-01-31 23:01:19
Pogromca pogromców i cwaniaczków: saletra vel krzysztof mm możesz sobie zmienić płeć jak ci z tym będzie dobrze. Próbuj może zajdziesz wtedy w ciąże, choć wątpię. Nikomu nie dałeś życia to i nikomu nie odbieraj patologu!
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: