Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

''Śląskie'' ma znaczyć ''dobre''

Zamek Cieszyn zaprasza do udziału w 11. edycji konkursu Śląska Rzecz. Chodzi o produkty i projekty, które w minionym roku zostały wdrożone na terenie województwa śląskiego.

Minione dziesięć edycji konkursu organizowanego przez Zamek Cieszyn pokazuje, że w naszym województwie nie brakuje dobrych pomysłów i ich realizacji. Design dotyczy praktycznie każdej dziedziny naszego życia. Zgłaszają się zarówno producenci sprzętu ciężkiego, jak tokarki, obrabiarki, są i firmy produkujące wozy strażackie. Ale są również producenci specjalistycznej odzieży. Mamy zgłoszenia od projektantów stron internetowych czy twórców komunikacji wizualnej. - wyjaśnia Agnieszka Woszczyńska, specjalistka z Działu Wzornictwa Zamku Cieszyn.

„Śląska Rzecz” to jedyny regionalny konkurs dizajnu w Polsce. Nagrody i wyróżnienia są przyznawane w trzech kategoriach: produkt, grafika użytkowa (w tym komunikacja wizualna i multimedia) oraz usługa. W ciągu dekady do Zamku zgłosiło się ponad 414 firm i instytucji z 534 projektami. Cztery lata temu dołączyły do nich firmy, instytucje i projektanci wdrażający usługi.

Poszukiwane są dobrze zaprojektowane produkty, projekty graficzne i usług, które zostały wdrożone w województwie śląskim w 2015 roku. Organizatorzy konkursu stawiają na użyteczność i innowacyjność. Zapraszamy firmy, projektantów, instytucje publiczne (samorządy i instytucje kultury) i organizacje pozarządowe, które zmieniają na lepsze Śląsk i… codzienne życie mieszkańców regionu - dodaje Woszczyńska.

Laureaci oraz nominowani do ekspozycji są prezentowani na pokonkursowej wystawie, która wędruje po kraju. Każdej edycji towarzyszą dwujęzyczne katalogi, prezentujące nagrodzonych i wyróżnionych projektantów, firmy oraz organizacje. Zwycięzcy dołączają także do wyjątkowego grona uczestników stałej wystawy „Dizajn po śląsku. Laureaci konkursu Śląska Rzecz” w Zamku Cieszyn, która zostanie w tym roku otwarta w nowej odsłonie.

Laureatami w poprzednich edycjach konkursu zostali m.in.: Moho Design, Pracownia Sprzętu Alpinistycznego Małachowski, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem”, Wydawnictwo Szkolne PWN, Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego czy Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach.

To właśnie oni i ich wdrożenia są wizytówką regionu, ukazując jego współczesne, niezwykle różnorodne oblicze. Pokazują Śląsk, na którym, dzięki współpracy firm i instytucji z projektantami, powstają produkty, projekty i usługi: funkcjonalne, dostępne, dobrze przemyślane i stworzone z myślą o użytkownikach. Tym samym symbolem Śląska staje się dobre wzornictwo, a „made in Silesia” oznacza wysoką jakość.

Dla nas najważniejsza w tym konkursie jest współpraca pomiędzy projektantem a firmą wdrażającą, instytucją czy organizacją pozarządową. Ważne, żeby to wdrożenie było z roku 2015 i firma, która to realizuje będzie z województwa śląskiego. Przyjmujemy to, co naprawdę działa, czego mieszkańcy Śląska mogą dotknąć, użyć, kupić. - zaznacza Agnieszka Woszczyńska.

Zgłoszenia do tegorocznej edycji Śląska Rzecz przyjmowane są do 18 kwietnia. Uroczysta gala i wręczenie nagród odbędzie się w połowie czerwca. Równocześnie połączone to będzie z otwarciem wystawy pokonkursowej. W sierpniu i wrześniu nagrodzone produkty będzie można oglądać w Muzeum Śląskim w Katowicach.

JB

źródło: ox.pl
dodał: JB

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: